Movicol junior

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

mortilnoahogmelina

kekp skriver:

Så bare lige for at skære det helt ud i pap så puttede du bare pulveret ned i de 40 ml MME?

Ja det gør jeg . For jeg ved at han drak de 40 ml . Øh det gjorder så jeg vidste han fik hele dosisen .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

kekp

Pernille08 skriver:

Ja det gør jeg . For jeg ved at han drak de 40 ml . Øh det gjorder så jeg vidste han fik hele dosisen .

Tak Det vil jeg prøve så. Jeg var nemlig lidt i tvivl om der skete noget ved at det blev blandet i MME og ikke i vand som der står i indlægssedlen.

Anmeld

20. marts 2012

kekp

AnnaKJ skriver:

Lærke får et helt brev hver aften - måske han ikke får den dosis han skal have?

Hmm måske. Han har kun fået det siden fredag og han kommer af med en del i løbet af dagen. Det kan også være at det er luft i maven han ligger og brokker sig over om natten. Det er så svært at finde ud af de små babymaver

Anmeld

20. marts 2012

mortilnoahogmelina

kekp skriver:

Tak Det vil jeg prøve så. Jeg var nemlig lidt i tvivl om der skete noget ved at det blev blandet i MME og ikke i vand som der står i indlægssedlen.

Altså het har det virker upåklageligt selvom det kom i mme og ikk vand . Så tror det har sammen effekt .

Anmeld

20. marts 2012

AnnaK89

kekp skriver:

Hmm måske. Han har kun fået det siden fredag og han kommer af med en del i løbet af dagen. Det kan også være at det er luft i maven han ligger og brokker sig over om natten. Det er så svært at finde ud af de små babymaver

Ja det kan sagtens bare være luft. 

Selvom Lærke kommer af med noget hver dag, så prutter hun stadig en del

Anmeld

23. marts 2012

Tanja1234

Vores datter får også Movicol eller det vil sige lige nu får hun Lacrofarm fordi det åbenbart er billigere på apoteket, men det virker ens.

Hun har fået det siden hun blev født og hun er nu 11 mdr. Så vi giver det både i vand, vælling og også i grød med samme effekt uden problemer.. Tror det vigtigste er at det bliver opløst og fordelt jævnt.

Anmeld

24. marts 2012

kekp

Tanja1234 skriver:

Vores datter får også Movicol eller det vil sige lige nu får hun Lacrofarm fordi det åbenbart er billigere på apoteket, men det virker ens.

Hun har fået det siden hun blev født og hun er nu 11 mdr. Så vi giver det både i vand, vælling og også i grød med samme effekt uden problemer.. Tror det vigtigste er at det bliver opløst og fordelt jævnt.

Jeg har blandet i MME de sidste par dage og jeg skal love for at virkningen er der...

Han får 1/2 brev hver aften og jeg overvejer faktisk at gå ned til en tredjedel af brevet hver aften. De sidste 3 dage har han lavet to meget store bleer, og jeg synes godt nok at det er tyndt. Igår blev jeg nødt til at putte ham i bad, så meget tyndt var der kommet ud.

Nu du har givet det så længe, vil du så ikke også mene at det lyder som om at han får for meget?

Anmeld

27. marts 2012

Tanja1234

Jo det lyder som ret meget.

Vores datter få ca. 3/4 brev pr. dag. fordelt på morgen, middag og aften. Og hun er jo så 11 mdr nu )

Du skal bare huske at være opmærksom når du trapper ned. Det skal gøres stille og roligt for ikke at lave bøvl med maven. Men hvis det er så tyndt, så virker det da bestemt som om han ikke har brug for så meget.

Anmeld

27. marts 2012

Fenja09

Vores datter har fået det i mange måneder nu ( hun er 7 mdr ) og vi har altid blandet det direkte i MME og ikke i vand. Man må gerne blande det i mælken, men effekten skulle ikke være det samme som, hvis man blander det i vand. Jeg har det dog sådan at fungere det, ja så er det underordnet hvad det kommes i, så vi har fortsat med at blande det i MME. Nogle gange, hvis hun ikke har haft aff. giver vi det i sprøjte blandet i vand.

Vi deler et brev i 4 dele og giver hende til middag og til natten.

/Fenja

Anmeld

27. marts 2012

Elvers

Her har Otto fået movicol junior dagligt i 7 mdr.! Og vi har prøvet at give det på forskellige tidspunkter, og her skal det IKKE gives om aftenen, for så arbejder maven for meget om natten, så vi giver det om morgenen istedet... Da vi startede med movicol rensede vi ud først, hvor han fik en stor mængde en gang for derefter at trappe ned til den ønskede mængde... Dette er blevet gjort i samråd med Hvidovre hospital, så det er måske et forsøg værd?! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.