Movicol junior

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

37.474 visninger
29 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

kekp

Min lille søn på 8 uger er begyndt at få movicol junior efter mange uger på lactulose uden effekt andet end en masse mavekneb og en ekstrem tynd afføring som ikke ville ud.

Synes egentlig at movicol virker bedre. Hans afføring er blevet mere grynet og det er vel egentlig det den skal være hos sådan en lille størrelse?

Men problemet er at han ligger om natten og presser. Igennem dagen virker det fint nok men om natten fungerer det bare ikke Jeg blander et halvt brev i vand om aftenen og hælder det i hans mme. Han vil ikke have det hvis jeg kun blander det i vand.

Hvordan giver i det? Kan det mon hjælpe hvis jeg deler det halve brev op så han får et kvart morgen og et kvart aften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

mortilnoahogmelina

Min søn fik det os . Og til at starte med indtil der var gang i afføringen . Fik han et halvt brev morgen og aften . Og det hjælp virkelig . Vi var os igenne flere uger med lactolose uden effekt .

Anmeld

20. marts 2012

funklestjernmoren

Hej,

her har Alma også fået det i en 3ugers forløb da hun var ca. 10 uger. Dog i en meget lavere dosering pga. størrelsen/vægt. Hun fik et kvart brev fordelt på to gange om dagen. Morgen og aften. Det fik vi anbefalet af lægen fordi det var nemmere for kroppen at optage og så var der hele tiden noget tarmene kunne arbejde med. Hun fik/får så ellers ACD-dråber og en drop i selve Movicol løsning har gjort at hun godt kunne lide at drikke det.

God bedring,

Katharina :-)

Anmeld

20. marts 2012

JustinsMoar

Hejsa..

Hvor lang tid har din søn fået movicol?
- Man ser det an over en kort periode og virker det ikke, så er det fordi han får for lidt!

Min søn på 2 år får voksen movicol og han er næsten oppe på et helt brev hver anden dag! Eller dvs. hans mave fungere rigtig fint lige nu, så han har ikke fået movicol i et par mdr...

Anmeld

20. marts 2012

kekp

JustinsMoar skriver:

Hejsa..

Hvor lang tid har din søn fået movicol?
- Man ser det an over en kort periode og virker det ikke, så er det fordi han får for lidt!

Min søn på 2 år får voksen movicol og han er næsten oppe på et helt brev hver anden dag! Eller dvs. hans mave fungere rigtig fint lige nu, så han har ikke fået movicol i et par mdr...

Han har fået det siden fredag. Jeg synes egentlig at det virker godt. Han har lavet 1-3 bleer om dagen efter vi begyndte at give det. Men problemet er bare at han presser og presser om natten.

Idag har der været lidt i bleen her til morgen men det virker stadig til at der sidder noget fast i den lille mave

Anmeld

20. marts 2012

kekp

funklestjernmoren skriver:

Hej,

her har Alma også fået det i en 3ugers forløb da hun var ca. 10 uger. Dog i en meget lavere dosering pga. størrelsen/vægt. Hun fik et kvart brev fordelt på to gange om dagen. Morgen og aften. Det fik vi anbefalet af lægen fordi det var nemmere for kroppen at optage og så var der hele tiden noget tarmene kunne arbejde med. Hun fik/får så ellers ACD-dråber og en drop i selve Movicol løsning har gjort at hun godt kunne lide at drikke det.

God bedring,

Katharina :-)

Jeg tænkte nemlig også den tanke at jeg måske skulle prøve at give han et kvart brev morgen og et kvart aften. For det er ligesom om at det ikke har nogen virkning når han sover om natten.

Anmeld

20. marts 2012

kekp

Pernille08 skriver:

Min søn fik det os . Og til at starte med indtil der var gang i afføringen . Fik han et halvt brev morgen og aften . Og det hjælp virkelig . Vi var os igenne flere uger med lactolose uden effekt .

Hvordan gav du det? Drak din søn det bare når du blandede det i vand? Jeg kan ikke finde ud af om jeg må blande det i MME og i hvilket blandingsforhold det skal være. Det nemmeste ville jo bare være at hælde pulveret ned i det MME han i forvejen skal have.

Anmeld

20. marts 2012

mortilnoahogmelina

kekp skriver:

Hvordan gav du det? Drak din søn det bare når du blandede det i vand? Jeg kan ikke finde ud af om jeg må blande det i MME og i hvilket blandingsforhold det skal være. Det nemmeste ville jo bare være at hælde pulveret ned i det MME han i forvejen skal have.

Jamen jeg gav ham det sammen med sin flaske mme om morgnen og igen inden senge tid , jeg sørgede for at lave en flaske med kun 40 ml mme i for så har jeg sikker på han drak det hele.
Du blander det som du selv lyster . Selvfølgelig ikk et helt brev af gangen men tror du forstår mig .

Anmeld

20. marts 2012

kekp

Pernille08 skriver:

Jamen jeg gav ham det sammen med sin flaske mme om morgnen og igen inden senge tid , jeg sørgede for at lave en flaske med kun 40 ml mme i for så har jeg sikker på han drak det hele.
Du blander det som du selv lyster . Selvfølgelig ikk et helt brev af gangen men tror du forstår mig .

Så bare lige for at skære det helt ud i pap så puttede du bare pulveret ned i de 40 ml MME?

Anmeld

20. marts 2012

AnnaK89

Lærke får et helt brev hver aften - måske han ikke får den dosis han skal have?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.