Bruger I noget til barnets hud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

heidi30

MorDk skriver:

Vi smør' vores dreng ind i A-derma x 2 dgl. (Er lidt svært mere da han går i vuggestue) Men den er rigtig god til ham!!! Han har tendens til MEGET tør og ru hud og har til tider slemt udbrud af sviende og kløende børneeksem.

Øv, det lyder ikke rart for ham! Så kan jeg godt se at I ikke kan undvære at smøre ham.

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Levi&LilysMor

heidi30 skriver:

Hej,

Malte (19 mdr.) får altid olie i vandet når han er i bad (ca. hver anden dag) og ellers fedt creme på kinder osv. hvis de er lidt medtaget af vind og vejr.

Idag lagde jeg dog mærke til at han var meget tøj på brystkassen, ved ribbene og smute ham lidt ind med fedtcreme.

Hvad gør I og hvad bruger I?

God aften 

Vi bruger nogle gange olie i vandet men det er sjældent nu hvor han er blevet ældre. I starten gjorde vi det hver gang.

Men han har noget lignende eksem pletvis på ben og lidt på kinderne, og klør sig meget på panden efter bad , så vi smører med den fedeste creme fra apoteket og det gør jeg hver dag, hvis det er slemt, nogle dage kan jeg godt undlade at smøre...

På måsen , hvis han er rød , smører jeg ham med panthenol creme

Anmeld

20. marts 2012

M&M's Mor

heidi30 skriver:

Tak for svar.  

Det er nok samme effekt som når vi kommer olie i vandet.

Har det sikkert vi gør det bare på denne måde så vi er helt sikre på vandet ikke får taget de gode fedtstoffer...

Anmeld

20. marts 2012

MomInTheMaking

heidi30 skriver:

Hej,

Malte (19 mdr.) får altid olie i vandet når han er i bad (ca. hver anden dag) og ellers fedt creme på kinder osv. hvis de er lidt medtaget af vind og vejr.

Idag lagde jeg dog mærke til at han var meget tøj på brystkassen, ved ribbene og smute ham lidt ind med fedtcreme.

Hvad gør I og hvad bruger I?

God aften 

Vi prøver at holde os fra cremer osv, men hvis hun har en tør plet eller lidt tørre kinder, så bruger vi mandelolie. Det bruger vi alle her i huset efter bad.

Men det er mere undtagelsen end reglen.

Anmeld

20. marts 2012

heidi30

JustinsMoar skriver:

Justin er sjældent tør, men han har en enkelt tør plet på armen - og den smører jeg med creme fra A-derma!

Tak for svar 

Anmeld

20. marts 2012

heidi30

Jonatansmor skriver:

Herhjemme bruger vi Dermas baby-linie til ham.

Er blevet så vild med den babycreme de har, at jeg nu bruger den til mig selv også

Vi har også brugt babybad fra Derma, det har vi også været glade for. 

Det er gode produkter.

Tak for svar.

Anmeld

20. marts 2012

heidi30

LevisMor skriver:

Vi bruger nogle gange olie i vandet men det er sjældent nu hvor han er blevet ældre. I starten gjorde vi det hver gang.

Men han har noget lignende eksem pletvis på ben og lidt på kinderne, og klør sig meget på panden efter bad , så vi smører med den fedeste creme fra apoteket og det gør jeg hver dag, hvis det er slemt, nogle dage kan jeg godt undlade at smøre...

På måsen , hvis han er rød , smører jeg ham med panthenol creme

Hej,

tak for svar.

2 andre bruger har skrevet at det ikke er godt med olie i vandet iflg. Sp. Det er bedre at smøre olie på barnet efter badet. Vi har også altid kommet olie direkte i vandet, men vi skal vist prøve noget andet.

Anmeld

20. marts 2012

heidi30

Mom In The Making skriver:

Vi prøver at holde os fra cremer osv, men hvis hun har en tør plet eller lidt tørre kinder, så bruger vi mandelolie. Det bruger vi alle her i huset efter bad.

Men det er mere undtagelsen end reglen.

Tak for svar.

Det lyder da rigtig lækkert.

Anmeld

20. marts 2012

MomInTheMaking

heidi30 skriver:

Tak for svar.

Det lyder da rigtig lækkert.

Np.

Haha.. i starten var det egentlig ikke særlig lækkert. Forestil dig lige at smide en omgang rapsolie i fjæset?! haha men når man vænner sig til det og huden ved at det er olie den får, så er det dejligt.^^ Ens hud bliver helt fantastisk.

Anmeld

20. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi bruger kun fed creme til kinder/hænder når de er vintertørre. Jeg er ikke tilhænger af, at børn skal smøres ind i creme. De kommer også kun i bad to gange om ugen (selvfølgelig mere om sommer) ellers klares resten med en vaskeklud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.