Bruger I noget til barnets hud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.572 visninger
34 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

heidi30

Hej,

Malte (19 mdr.) får altid olie i vandet når han er i bad (ca. hver anden dag) og ellers fedt creme på kinder osv. hvis de er lidt medtaget af vind og vejr.

Idag lagde jeg dog mærke til at han var meget tøj på brystkassen, ved ribbene og smute ham lidt ind med fedtcreme.

Hvad gør I og hvad bruger I?

God aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

henh01

Hej. Jeg bruger en creme lavet på planteolie (kan ikke huske hvad den hedder) den er lavet til eksem hud. Min søn har MEGET tør hud i perioder og har sommetider sår som følge af revnet hud. Cremen hjælper meget

Hvis ikke han havde så tør hud, ville han ikke blive smurt i noget da huden jo bør kunne fugte sig selv

Anmeld

19. marts 2012

heidi30

henh01 skriver:

Hej. Jeg bruger en creme lavet på planteolie (kan ikke huske hvad den hedder) den er lavet til eksem hud. Min søn har MEGET tør hud i perioder og har sommetider sår som følge af revnet hud. Cremen hjælper meget

Hvis ikke han havde så tør hud, ville han ikke blive smurt i noget da huden jo bør kunne fugte sig selv

Tak for svar.

vi bruger normalt heller ikke andet til ham end olie i badevandet, men kom bare til at tænke over om det mon var noget man burde gøre eller ej.

Men der er jo vel ingen grund til det hvis huden ikke er tør

Anmeld

19. marts 2012

Gaia

Bruger baby olie i bad, locobase bagefter når huden er værst og ellers aderma ell. Ducubal. Min datter har tendens til meget tør hud. Desværre arvet efter mig.

Anmeld

19. marts 2012

M&M's Mor

Vi har en olie som er til at sprøjte på huden efter badet så den bruger vi alle i familien istedet for creme...

Anmeld

19. marts 2012

katrine26

vi bruger derma de fleste gange efter badet.

Katrine26

Anmeld

19. marts 2012

Nettemor

Jeg fik engang af vide af en erfaren sundhedsplejeske at det ikke var det bedste at komme olien i vandet. Egentlig var det bedre at smøre dem med det bagefter.. Kan ikke huske præcis hvorfor men det var noget med at olien modarbejdede vandet og der er alligevel ikke kom mest olie hvor det var mest nødvendigt. eller sådan noget.  (bare en oplysning)

Men som svar på spørgsmålet så gør vi ikke noget fast. Smører ham når hans hud viser tendens til at ville blive tør. Ellers ikke. Er ikke tilhænger af creme hvor det ikke er nødvendigt..

Anmeld

20. marts 2012

FruHolm <3

Her bliver han vasket i almindeligt sæbevand, er han blevet siden han var 3 måneder, bruger hverken olie eller creme i hverdagen ,

I sommers havde han dog små tørre pletter der ligner det psoreasis jeg får nogen gange, men et par lag ekstra fed creme og det er hurtigt væk igen

Om sommeren får han dog en fed solcreme på , den både beskytter og fugter huden rigtig godt

Anmeld

20. marts 2012

Kløver

Vi bruger intet overhovedet, og bader ikke så ofte, vores søn får selvfølgelig vasket ende og hoved osv men passer på ikke at komme ham i bad med sæbe for ofte, da det udtørrer hans hud samtidig har vi held med at bruge apotekets babyshampoo i vandet, den med bamsen på.
Men er jo nok meget individuelt hvad der er godt at gøre fra barn til barn

Anmeld

20. marts 2012

MorDk

Vi smør' vores dreng ind i A-derma x 2 dgl. (Er lidt svært mere da han går i vuggestue) Men den er rigtig god til ham!!! Han har tendens til MEGET tør og ru hud og har til tider slemt udbrud af sviende og kløende børneeksem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.