"Velkommen til verden"-fest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.346 visninger
39 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

MomInTheMaking

Ja, nu er der ikke længe til at vi skal holde "velkommen til verden"- fest for vores datter Penny.

Vi har valgt at kalde det, det fordi vi ikke er kristne ergo skal hun ikke døbes og fordi vi egentlig hellere vil fejre at hun er her, end at hun har fået sit navn.

Vi har lejet den lokale (MEGA FEDE) spejderhytte, vi bliver 50 mennesker og der vil være buffet. + kagebord.

Vi laver en "tidskapsel" til hende, en æske der kommer til at stå fremme til festen, med kort og konvolutter i, så gæsterne kan skrive en hilsen til Penny som hun først må åbne på hendes konfi- nonfi eller "Velkommen i de voksnes rækker" - dag/fest. (alt efter hvad hun selv ønsker til den tid.) + vi vedlægger dagens avis o.l.

Vi har så besluttet at vi skal holde en form for "ceremoni", men vi kan ikke rigtig finde ud af hvad den skal indebære.

og så tænkte jeg at der måske var nogen der havde nogen ideér?!

Vi har fået lavet en medaljon ud af en engelsk Penny fra 1911 (Fordi vi gerne ville give vores datter en "lykkemønt" og vi valgte en fra 1911 fordi så var den præcis 100 år det år hun blev født.)

vi har tænkt at vi skal overrække den til hende og måske sige nogen ord, om hende, tiden med hende og lidt om hendes navn eller sådan noget.

Lyder det hele alt for flippet, eller ville du synes om at overvære sådan en ceremoni og være med til sådan en fest?

Det skal jo ikke være nogen løgn at det meste af vores respektive familier synes vi er nogen værre "hippie-fjolser"  (man er vel fra VestJylland. haha.)

Synes bare det ville være sjovt at høre hvad i synes hver især og om i evt. havde nogen ideér.?^^

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Janni.

Personligt vil jeg synes det vil være fedt at være med til sådan en fest. Rigtig anderledes, men jeg er sikker på det bliver en fed oplevelse. 

Anmeld

19. marts 2012

Dot D

Lyder klart som en fest, jeg gerne vil med til

Rigtig god idé med tidskapslen, den bliver da såååå sjov at åbne om 12-13 år

Anmeld

19. marts 2012

MomInTheMaking

Janni. skriver:

Personligt vil jeg synes det vil være fedt at være med til sådan en fest. Rigtig anderledes, men jeg er sikker på det bliver en fed oplevelse. 

Dejligt. hehe.. ja, jeg er godt nok spændt på hvordan vores familie tager det, alle vores venner er også inviteret, de ved nok det bliver anderledes, men nok ikke hvordan.

Jeg glæder mig bare SÅ meget til det!! Tror der er nogen bedste forældre og Oldeforældre der nok skal ryste lidt på hovedet. haha

Anmeld

19. marts 2012

Savannah

Super fed idé! Det skal nok blive rigtig godt!
Jeg ville ikke være ked af at stå på gæstelisten ihvertfald ..

Jeg vil ikke kalde det hippie-agtigt, nok nærmere kreativt!

Mvh Caroline.

Anmeld

19. marts 2012

MomInTheMaking

Dot D skriver:

Lyder klart som en fest, jeg gerne vil med til

Rigtig god idé med tidskapslen, den bliver da såååå sjov at åbne om 12-13 år

Dejligt. Er ret sikker på der er nogen der synes vi er "far out" there. haha.. men det er bare den rigtige måde at gøre det på for os.

Vi (jeg især) er ret dårlig til det med at holde traditionerne på det trditionelle plan. haha.. Synes der er så mange fede ting og måder man kan gøre alting på, så hvorfor altid gøre det samme? hehe

Anmeld

19. marts 2012

MomInTheMaking

Sally-Slingshot skriver:

Super fed idé! Det skal nok blive rigtig godt!
Jeg ville ikke være ked af at stå på gæstelisten ihvertfald ..

Jeg vil ikke kalde det hippie-agtigt, nok nærmere kreativt!

Mvh Caroline.

Haha,, super. Nej, jeg synes jo heller ikke det er hippie agtigt, men det gør olderne og de andre "rigtige" vestjyder i familien. haha.. det er i hvert fald det de kalder det. (i mangel på ord, når det gælder ting de ikke er vant til. xD)

Anmeld

19. marts 2012

Janni.

Mom In The Making skriver:

Dejligt. hehe.. ja, jeg er godt nok spændt på hvordan vores familie tager det, alle vores venner er også inviteret, de ved nok det bliver anderledes, men nok ikke hvordan.

Jeg glæder mig bare SÅ meget til det!! Tror der er nogen bedste forældre og Oldeforældre der nok skal ryste lidt på hovedet. haha

Vil ønske jeg kunne være en flue på væggen. Hvornår skal festen være?

Regner med en update når den er afholdt. 

Anmeld

19. marts 2012

Billemyre

SUPER fed idé!

Det med 'tidskapslen' så jeg til en konfirmation her sidste år - Konfirmanden fik overrakt en skotøjsæske som så indeholdt en masse breve fra gæsterne til hendes dåb dengang. Folk blev så rørte, specielt fordi alle dem der var med til konfirmationen også præcis var dem der var med til dåben 

Det er helt sikkert sådan en type fest, jeg også gerne engang vil kunne holde 

Nyd den! 

Anmeld

19. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

He He ja i er da vist nogle være hippier! Syntes det lyder rigtig hyggeligt!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.