VNB skriver:
det er heller ikke altid, eller faktisk langt fra, hver gang at Viktor lytter til os... nogle gange er han slet ikke til at komme i kontakt med.... så kaster han sig bagover i en flitsbue og skriger helt hysterisk...
når han flipper sådan så har vi faktisk en "skamme-krog" som vi sætter ham over i... der sidder eller ligger han så og raser ud. Vi bliver siddende max 2 meter væk derfra, og når han har raset ud plejer han så at gå hen til os igen. Nogle gange begynder han at blive gal med det samme igen, og så bliver han sat tilbage på skamme-pladsen indtil han igen selv går hen til os. nogle gange skal vi gentage 10 gange, andre gange stopper han efter få minutter...
så det virker faktisk rigtig fint. og jeg synes ikke han er for lille til det (selvom andre sikkert har en anden mening...)det virker jo, og han er ikke i tvivl om at vi sidder der og er klar til lege igen lige så snart han er glad og god igen
Vi har valgt at lave skamme-pladsen i stuen, da han så ikke forbinder den med noget leg eller noget. (som f.eks sit værelse, sengen osv)
han blir også nogle gange så gal at han kan finde på at bide ud efter os, eller kaste ting ned i gulvet. Vi plejer at starte med at sige NEJ, og forklare ham at det vil vi bare ikke have. Hvis han så gør det igen (og ih hvor kan man bare tydeligt se når de gør det med vilje de små bæster haha
) så ryger han i skammekroen.
hvis han bliver hys når vi er ude at handle (hvilket gudskelov sjællendt sker) så plejer en af os at gå ud med ham... jeg gider simpelthen ikke stå der og være til skue... men hvis jeg er alene afsted med ham, plejer jeg at kunne lukke den af hvis han får mine nøgler at lege med eller lign.
Håber du kan bruge disse ting som forslag måske?
og psssst: vores pædagog sagde at det var et godt tegn på intelligens 
de bliver nemlig sådan fordi de er nysgerrige, vilje stærke og stædige
så det kan man da trøste sig med.
de prøver jo for hårdt vores grænser af lige nu... 

Vil helt sikkert tage det til mig, og så må vi afprøve det én af dagene.. Som det er nu, kan vi jo nærmest ikke gøre noget som helst, uden at hun pludselig ud af det blå, bliver fuldstændig hys
Så må vi jo se hvad der hjælper bedst, at vi bliver i rummet, eller om vi skal forlade det...