Zeus skriver:
Hvad gør i, når barnet bliver hysterisk?
Her efter Cajsa har været syg, har hun taget sig et par ture om dagen, hvor hun er blevet VIRKELIG hysterisk.. Den ene dag, fordi hende og faren sad og puttede klodser i den der dims de skal puttes igennem, hvor hun så gav ham én for at han skulle gøre det, og da han så gjorde det, så blev hun sur, gal og ked af det
På et andet tidspunkt, havde jeg spurgt om hun var tørstig. Hun nikkede ja, og jeg kom med et glas vand, men det var åbenbart også forkert, for pludselig blev hun igen hysterisk
I dag gjorde hun det så nede i Rema1000 
Det plejer ikke at hjælpe at distrahere, det hjælper ikke at tilbyde hende noget andet, det hjælper ikke at lade hende være, så hvad gør man så lige??? 
Det hører vist bare med til alderen... 

Viktor får også et flip et par gange (eller 10
) om dagen, og det kan opstå ud af den blå luft ligesom du beskriver... og gå lige så hurtigt over igen.
jeg tror at det er fordi at de endnu ikke kan sætte ord på deres følelser og det de gerne vil. så viser de det med gråd og skrig.
Det er også klassisk for alderen at, når noget ikke lige lykkes dem, så bliver de hys, og frustreret...
Vi plejer at prøve på at sætte ord på hvorfor Viktor bliver gal. f.eks. "Jeg kan godt se at du bliver gal nu, men nu prøver jeg lige at vise dig hvordan man skal gøre det."
eller hvis han får et flip på pudslebordet: " Det er helt okay at du bliver sur, Jeg kan godt se at du er træt af det, men nu skal du altså have skiftet ble."
På et eller andet tidspunkt begynder de jo at forstå hvad man siger, og så er det en god måde at lære dem at blive gode til at sætte ord på det de gerne vil samt sætte ord på deres følelser..
vi blev trøstet med at det blot er en fase (ifølge en af pædagogerne i vuggestuen) og at det nok skal gå over igen lige så snart de bliver lidt bedre til at kommunikere