Baby 9 mdr - kravler ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.950 visninger
24 svar
1 synes godt om
15. marts 2012

fru r

Åh piger - der er jo så meget pres på med de kære børns udvikling og SP stresser en. Min baby på snart 9 mdr kravler ikke endnu har bare brug for at høre om der er andre derude? Vi træner i at trille hver dag, da han heller ikke rigtigt gør det og det jo næste skidt til at kunne kravle. Øv det er jo med til at udvikle en masse hos børnene og derfor er der vildt meget fokus på - du skal kravle nu!!!!! Får næsten helt pres over alt skal gå så stærkt, kommer det ikke når det kommer? Ved selvfølgelig godt de skal stimuleres men føler ikke jeg kan/skal gøre mere end jeg gør nu.

Jeg sprang selv mit kravlestadie over og rejste mig op og gik på min 1 års fødselsdag. Måske han er ved det samme. Han har heller aldrig været god til at ligge på maven og er det stadig ikke helt. Så hjælper jo heller ikke men han ællllsssskkkkeerrr at sidde op og kan se han meget gerne vil stå også! Så de kommer nok :-) havde bare lige brug for at læsse ud og høre lidt trøstende hvis der er nogle der oplever eller har oplevet det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

LR85

Var sammen med min veninde i går som har en 10 måneders gammel pige som heller ikke kravler. 

Hun er sund og rask, sover godt, spiser fint, pyldre og er glad. 

Vær ikke bekymret, alt ting til sin tid. 

Min ejen dreng gik først da han var 17 måneder, men havde tilgængeld alle 20 tænder

Anmeld

15. marts 2012

Maise86

Min søn kravlede først da han var 11 mdr. Han var en meget glad og tilfreds dreng og var megetdaim dit barn lyder. 

Vi fik ham tjekket hos en kiropraktor pga hans fysiske passivitet og det vidste sig at han havde en nerve i klemme i nakken som gjorde det svært for ham at bevæge sig. Ca 14 dage efter han var færdig hos kiroprakeren kravlede han. 

Måske du skulle få tjekket den lille igennem, bare for en sikkerheds skyld

Anmeld

15. marts 2012

Janni.

Jeg tror da helt sikkert han vil springe det stadie over, ligesom du gjorde.

Har også hørt at de gør det når de er klar. Men jeg forstår godt det pres og den bekymring du føler.

I princippet kan han vel lære at kravle når han har lært at gå, tænker jeg.

Mit svar var vidst ikke meget værd, men et får du lige med på vejen.

Anmeld

15. marts 2012

Moar2011

fru r skriver:

Åh piger - der er jo så meget pres på med de kære børns udvikling og SP stresser en. Min baby på snart 9 mdr kravler ikke endnu har bare brug for at høre om der er andre derude? Vi træner i at trille hver dag, da han heller ikke rigtigt gør det og det jo næste skidt til at kunne kravle. Øv det er jo med til at udvikle en masse hos børnene og derfor er der vildt meget fokus på - du skal kravle nu!!!!! Får næsten helt pres over alt skal gå så stærkt, kommer det ikke når det kommer? Ved selvfølgelig godt de skal stimuleres men føler ikke jeg kan/skal gøre mere end jeg gør nu.

Jeg sprang selv mit kravlestadie over og rejste mig op og gik på min 1 års fødselsdag. Måske han er ved det samme. Han har heller aldrig været god til at ligge på maven og er det stadig ikke helt. Så hjælper jo heller ikke men han ællllsssskkkkeerrr at sidde op og kan se han meget gerne vil stå også! Så de kommer nok :-) havde bare lige brug for at læsse ud og høre lidt trøstende hvis der er nogle der oplever eller har oplevet det samme.

ville lige sige min søn er 11 MDR imorgen og han kravler endnu ikke !! - og han har heller ikke været vild med at ligge på maven, men det er bleven bedre.

Her er Sp'en ikke efter os, om at han ikke kravler, dog er vores søn født 33+3 og havde en lidt hård start på livet.

men jeg har det sådan at han bare ikke må være klar til det, det kommer jo når de er klar..

Han startet i VS den 1 Marts, og der sker virkelig ting.. han kæmper for at kravle , men han har endnu ikke funden tikniken ..

bare vent selvom "hårdt" og trist at se andres børn kravle, så kommer det til din søn når han er klar ..

Anmeld

15. marts 2012

Frk.S

Selvfølgelig skal det nok komme.

Jeg synes det er synd du stresser over det og føler et pres. Jeg tror da ikke det er helt unormalt at de ikke kravler før de er 9 mdr...?

Det eneste jeg kan sige du kan gøre, at vel at lade ham ligge så meget som muligt på maven fremfor at sidde.

Men uanset hvad, så tror jeg på at han lige pludselig kravler.

Anmeld

15. marts 2012

Maja_4000

Rolig ! Han skal NOK kravle

Min datter var 9 måneder da hun lærte at kravle .. Men jeg var selv knap 1 år .. Det er SÅ forskelligt hvornår de kan .. Så lad være med at stresse over det 

Anmeld

15. marts 2012

Sommersko

Jeg ville ikke bruge tid på at bekymre mig (selv om det godt kan være svært.)

Min den første kravlede da hun var 7 måneder og min nr 2 var først 9 måneder. Flere i min mødregruppe, hvis børn er 10+ mdr og de kravler heller ikke endnu.

Det skal nok komme, når han er klar til det

Anmeld

15. marts 2012

Tona

fru r skriver:

Ja de der SP'er er så gode til at stresse en

Nå men min datter er 14 mdr og hun kan hverken kravle eller gå (kan gå få skridt hvis man støtter begge hendes hænder). Jeg selv hverken kravlede eller gik før jeg var halvandet år gammel.

Min datter var på sygehuset til allergiudredning for nogle måneder siden og der tale jeg med dem om det der kravleri og de sagde at det er helt  normalt. Det er en myte at børn kravler omkring 6-8 mdr alle sammen. De fleste gør måske, men der er også en stor gruppe som ikke gør. De sagde derinde at et barn skal bare begynde at kravle/gå senest når det er halvandet før gør man slet ikke noget ved det. Og selv derefter er der børn som er endnu senere på den end det uden at fejle noget.

Man kan let komme til at føle at noget er galt fordi SP presser og alle folk spørger ind til det og det virker som om alle andres børn kravler end ens eget. Men det er altså normalt og ingen grund til bekymring. Slet ikke når barnet kun er 9 mdr.  Prøv at lægge mærke til om der til gengæld ikke er noget andet som dit barn er bedre til end gennemsnittet for sådan er det nemlig ofte. Hvis de er langsomme til at kravle eller gå er de tit foran fx med det sproglige eller det finmotoriske

Anmeld

15. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter kravlede først, da hun var næsten 16 mdr. og det gjorde hun i 2 uger, hvorefter hun rejste sig op og gik. Hun var også meget længe om, at vende sig. Jeg havde hende til børnelægen og der var INTET alarmerende. Nogen børn er bare længere tid om tingene end andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.