Astmatisk bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

samantha1986

Tænkte faktisk også på det med at få lavet en priktest. Mor var nemlig bange for at hun måske ikke kan tåle hundene sagde hun. Det er jo også rart at få det udelukket. Rasmus ved jo hvordan det foregår han har jo prøver det en del gange nu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

stm2812

samantha1986 skriver:

Tænkte faktisk også på det med at få lavet en priktest. Mor var nemlig bange for at hun måske ikke kan tåle hundene sagde hun. Det er jo også rart at få det udelukket. Rasmus ved jo hvordan det foregår han har jo prøver det en del gange nu. 

det 'gider' vi ikke igennem endnu. og tror heller ikke at lægen er med på den. Der er mange børn som går igennem det. og hvad jeg har læst mig frem til så er det først når de har haft det 4 gange inden skolealderen at man kalder det for astma. Som det ser ud nu, er det ikke sikkert hun overhovedet får det igen. Så ingen grund til at overreagere og putte hende igennem nogle forhåbentligt unødvendige tests.

Anmeld

19. marts 2012

samantha1986

stm2812 skriver:

det 'gider' vi ikke igennem endnu. og tror heller ikke at lægen er med på den. Der er mange børn som går igennem det. og hvad jeg har læst mig frem til så er det først når de har haft det 4 gange inden skolealderen at man kalder det for astma. Som det ser ud nu, er det ikke sikkert hun overhovedet får det igen. Så ingen grund til at overreagere og putte hende igennem nogle forhåbentligt unødvendige tests.

Jeg tænker bare at der må jo være nogle ting som udløser det mere end andre. Kan forstå på en af de andre der skriver i din tråd at hun var igennem priktest. Det var mere det.

Så har man noget at forholde sig til.

Anmeld

19. marts 2012

stm2812

samantha1986 skriver:

Jeg tænker bare at der må jo være nogle ting som udløser det mere end andre. Kan forstå på en af de andre der skriver i din tråd at hun var igennem priktest. Det var mere det.

Så har man noget at forholde sig til.

Da astma ikke er noget vi døjer med, er der ingen grund til at hun skal igennem nogle former for tests. Det er højst sandsynligt en luftvejsinfektion som hos de fleste andre, der får stillet diagnosen. Og derfor behøver der ikke være nogle konkrete ting som udløser det, udover en evt. forkølelse. Endvidere er jeg slet ikke i tvivl om at lægen ikke ville udføre nogle tests, da det jo netop er noget mange børn oplever at have. <Og det er netop startet efter en forkølelse. så ser ingen grund til at male fanden på væggen.

"Astmatisk bronkitis er endnu hyppigere end astma. Mellem 20 til 40% af alle børn oplever på et eller andet tidspunkt symptomer på astmatisk bronkitis, ofte i forbindelse med en luftvejsinfektion."

"Både ved astma og astmatisk bronkitis har barnet pibende vejrtrækning, åndenød og hoste. Det skyldes, at luftvejene forsnævres på grund af sammentrækning af de små muskler, der omgrænser luftvejene, samt at luftvejsslimhinden hæver. Samtidig dannes der slim, som blokerer for passagen af luft. Da det kræver en større anstrengelse at trække luften gennem snævre luftveje, bliver barnet forpustet, og vejrtrækningen høres som pibende og hvæsende"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.