Astmatisk bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.632 visninger
23 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

stm2812

Hej piger

Vi var i tirsdags til læge for tredje gang på 5 uger, da vores datter på 11 mdr har haft en frygtelig hoste og feber on/off. Vi fik så af vide at hun har astmatisk bronkitis.

Hun får nu medicin igennem en maske. Og synes hendes vejrtrækning lyder bedre og der er stort set ingen rallen mere, men hun hoster sindsygt meget. Og i nat kunne hun slet ikk finde ro. 

Er der nogen som ved hvor længe sådan noget for det meste tager? Og er der noget hostesaft jeg evt kan give hende ved siden af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Valle81

Hey,

Her har jeg to drenge med astmatisk bronkitis. Når de er ramt tager det en lille uges tid før hosten er væk, er det en slem omgang kan der gå op til 2 uger. Anton er ramt lige nu og denne gang udviklede det sig desværre til lungebetændelse

Jeg bruger slet ikke hostesaft, tror ikke på det.

Christina

Anmeld

15. marts 2012

stm2812

Valle81 skriver:

Hey,

Her har jeg to drenge med astmatisk bronkitis. Når de er ramt tager det en lille uges tid før hosten er væk, er det en slem omgang kan der gå op til 2 uger. Anton er ramt lige nu og denne gang udviklede det sig desværre til lungebetændelse

Jeg bruger slet ikke hostesaft, tror ikke på det.

Christina

Tak for svar ville også helst undgå at putte mere i hende end højst nødvendigt, da jeg ikk er så glad for alt det medicin halløj 

Og håber da dine drenge snart er på toppen igen. Hvor er det synd for dem at de skal døje sådan med det og stakkels stakkels lille anton. Vidste ikk at det ku gå hen og blive til lungebetændelse, så det er da godt nok med at være opmærksom på det.

Anmeld

15. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores datter fik konstateret AB da hun var 7 mdr. og fik også maske morgen og aften samt efter behov. Hun bliver nu 3 år, og får hun maske efter behov.

Der går ca. 5 dage før, at medicinen virker.

Jeg har aldrig brugt hostesaft, så ved ikke om det virker. Det jeg har gjort er, at sørge for, at hun har sovet køligt, hævet hovedgæret og når det var allerværst tog jeg hende op og en tur udenfor i den kølige luft.

Anmeld

15. marts 2012

Supermum

stm2812 skriver:

Hej piger

Vi var i tirsdags til læge for tredje gang på 5 uger, da vores datter på 11 mdr har haft en frygtelig hoste og feber on/off. Vi fik så af vide at hun har astmatisk bronkitis.

Hun får nu medicin igennem en maske. Og synes hendes vejrtrækning lyder bedre og der er stort set ingen rallen mere, men hun hoster sindsygt meget. Og i nat kunne hun slet ikk finde ro. 

Er der nogen som ved hvor længe sådan noget for det meste tager? Og er der noget hostesaft jeg evt kan give hende ved siden af?

Hej!  -

Jeg er bonusmor til en pige på 4½ der har haft astmatisk bronkitis siden hun var 7 måneder! Her får hun også spacer, 1 medicin mod anfald og 1 anden der er forebyggende.

I dette vejr som idag hvor det er diset og fugtigt, der kommer det, og når det er rigtigt koldt og hun er fysisk aktiv.

Så det jeg vil sige er at hvis hun bliver ved med at få tilbagevendende anfald, så gå til lægen og bed om noget forebyggende spray - det virker! Og prøv så vidt muligt at holde hende indendøre i tåget, diset og minus grader vejr.

Alfa omega er også hun er klædt godt på. Tøsen herhjemme tåler IKKE træk og kolde tæer. Vi giver hende sokker på indenunder strømpebukserne, fordi det ikke er nok bare kun at have en af delene på. vi kan høre på hende ligeså snart hun har fået smidt dem for så hoster hun. derudover har hun også en tynd rullekrave trøje (købes i h&m) indenunder kjoler mv!

sidste ting er, at ligge hende højt til natten, vi har lagt en dyne under madrassen så hovedet kommer op, og så skal hun ligge på ryggen og ikke siden/maven da det blokere luftvejene, ligeledes en tår vand hjælper også om natten når de første host kommer. Vi lufter i øvrigt ud - vinduet står åbent på værelset hele dagen og vi tænder for varmen - på det højeste når vinduet lukkes om eftermiddagen, så der er varmt derinde, og den friske luft er i rummet. Husk at skrifte sengetøj og støvsuge hyppigt, da astmatisk bronkitis i nogle tilfælde kan udvikle sig til astma i løbet af årene, hvilket det nok er blevet til herhjemme.

Håber du ku bruge rådene!

Anmeld

15. marts 2012

Supermum

Supermum skriver:

Hej!  -

Jeg er bonusmor til en pige på 4½ der har haft astmatisk bronkitis siden hun var 7 måneder! Her får hun også spacer, 1 medicin mod anfald og 1 anden der er forebyggende.

I dette vejr som idag hvor det er diset og fugtigt, der kommer det, og når det er rigtigt koldt og hun er fysisk aktiv.

Så det jeg vil sige er at hvis hun bliver ved med at få tilbagevendende anfald, så gå til lægen og bed om noget forebyggende spray - det virker! Og prøv så vidt muligt at holde hende indendøre i tåget, diset og minus grader vejr.

Alfa omega er også hun er klædt godt på. Tøsen herhjemme tåler IKKE træk og kolde tæer. Vi giver hende sokker på indenunder strømpebukserne, fordi det ikke er nok bare kun at have en af delene på. vi kan høre på hende ligeså snart hun har fået smidt dem for så hoster hun. derudover har hun også en tynd rullekrave trøje (købes i h&m) indenunder kjoler mv!

sidste ting er, at ligge hende højt til natten, vi har lagt en dyne under madrassen så hovedet kommer op, og så skal hun ligge på ryggen og ikke siden/maven da det blokere luftvejene, ligeledes en tår vand hjælper også om natten når de første host kommer. Vi lufter i øvrigt ud - vinduet står åbent på værelset hele dagen og vi tænder for varmen - på det højeste når vinduet lukkes om eftermiddagen, så der er varmt derinde, og den friske luft er i rummet. Husk at skrifte sengetøj og støvsuge hyppigt, da astmatisk bronkitis i nogle tilfælde kan udvikle sig til astma i løbet af årene, hvilket det nok er blevet til herhjemme.

Håber du ku bruge rådene!

I øvrigt må man ikke bruge hostesaft til astmatisk bronkitis børn... Så spacer er det eneste medicin mod det..

Anmeld

15. marts 2012

Matrem

Jeg plejer at bruge Bricanyl til min søn når han har hosteture...

det fås på recept, og har jeg alle årene haft det liggende herhjemme til hvis nu han skulle få anfald... dog får han også forebyggende i form af turbohaler (brugte da han var mindre spacer) samt anfaldsmedicin ligeleds i turbohaler.

Anmeld

15. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
stm2812 skriver:

Hej piger

min søn har fået maske siden han var 8 mdr. han døjer rigitg meget med hoste og forkølelse.
han får 2 forskellige spray over den ene skal han have 2 gange dagligt og den anden efter behov.
lige nu hoster han rigtig meget og får derfor spray hver 3 time hele dagen og vågner han får han os om natten.
han har hostet og snottet i en uge nu. snotten er blevet bedre men han hoster stadig meget

Anmeld

15. marts 2012

chael

Når hun ikke kan finde ro om natten, så ville jeg da klart give hende et pust af den blå.

Min søn er astmatikker og han får hverdag 2 pust af hver, altså ventoline og flexotide og når den er slem, så er det 3 gange, og måske nat, hvis den er helt galt, men det er dog sjældent, da vi holder det godt nede.

Han har så pause om sommeren. Og han har desværre også lidt af utallige lungebetændelser

Ellers så ring til lægen og snak evt om hvor meget der skal gives og om de siger god for et pust om natten?!

*Camilla

Anmeld

15. marts 2012

Princesspigen

stm2812 skriver:

Hej piger

jeg er nu 22 år men har fra jeg var ca ½ år gammel lidt af asmatisk bronkitis..

jeg er med tiden vokset stort set fra det..

hoste saft kan lindre en lille smugle hvis i kan finde en den lille kan lide.. men i skal også passe på, det er ikke godt i længden at "bedøve" hals med hoste saft..

i har sikkert fået noget medicin(brun) som den lille skal have morgen og aften ? det er ihværtifal det der virker bedst..

derud over har i sikkert os fået en medicin(blå) som i skal bruge ved begyndende anfald.. den er rigtig rar at have med sig altid..

jeg ved ikke hvor gammel barnet er, men det er VIGTIGT med tiden og alderen at barnet motionerer..

jeg fik afvide hele min barndom at jeg ikke måtte deltage i idræt, ikke måtte motionere hvilke faktis gør det hele meget meget værre..

jo bedere form barnet er jo berede bliver astmaen

jeg var desværre indlagt nogle gange i barndommen for at få medicinen på hospitalet da jeg ikke altid var lige god til at tage min medicin selv om mine forældre gjorde alt for det, men dette skal i ikke blive bange for, jeg er endt meget godt alligevel

spørgsmål af nogle art prøver jeg gerne at hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.