Vuggestue - hvad f*nden gør jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

modesty

Trine89 skriver:

Det kunne desværre godt se sådan ud  

Jeg ved hvordan du har det.. Jeg vil også helst have vores datter i vuggestue. men der er ikke meget at gøre Vi kan ikke engang sige ja til DP og så vente på en vuggestue og så skifte siger man først jah til DP er man af ventelisten for vuggestue, (indtil den næste så kan man jo starte forfra) 

Det passer altså ikke, i hvert fald ikke i Kbhs kommune. Jo, kommunal DP, men hvis du vælger en privat DP mister du ikke din plads. Jeg går sammen med to fra min mødregruppe om en privat DP. Børnene kender hinanden i forvejen og der er pasning i egne hjem, så det er jeg helt tryg ved indtil vi får plads i de respektive institutioner vi er skrevet op til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det passer altså ikke, i hvert fald ikke i Kbhs kommune. Jo, kommunal DP, men hvis du vælger en privat DP mister du ikke din plads. Jeg går sammen med to fra min mødregruppe om en privat DP. Børnene kender hinanden i forvejen og der er pasning i egne hjem, så det er jeg helt tryg ved indtil vi får plads i de respektive institutioner vi er skrevet op til.

Hvordan finder man en god privat dagplejer i København?

Anmeld

14. marts 2012

PsychedeliC

Anonym skriver:

Sagen er den at min barsel slutter den 1. august 2012, og min søn er 6 mdr. 

Vi bor i Københavns kommune, hvor der, som så mange andre steder, er mangel på vuggestuepladser. Og vi har været så dumme at skrive ham op til to steder hvor ventelisten er ALT for lang. Vi kan bytte vores to ønsker ud, så ringede til pladsanvisningen, for at høre ad hvad vores muligheder var. 

For det første var hende jeg talte med virkelig sur at tale med, og ikke særlig hjælpsom. - vi kunne jo bare bruge garanti ordningen, og risikere at få plads i den anden ende af byen, hvilket vi jo ikke ønsker.

Spurgte hende så om hun kunne se på ventelisterne i vores område, om der var en vuggestue hvor vi kunne få en plads om 4-5 mdr. Så sagde hun bare at det skulle jeg ikke regne med, og at det ville blive vores eget problem hvis der ikke var en plads, til min behovsdato.

Jeg kan forlænge min barsel, og miste 5000 kr pr mdr. Men det har vi ikke råd til. Er der nogle der har nogle råd til hvad vi kan gøre? Vil helst ikke ha ham i dagpleje.

Jeg fik min sp til at skrive til den vuggestue vores søn var skrevet op i og så fik vi så en plads så snart der var plads og det var 2 måneder efte rmin barsel sluttede så det kunne jeg ikke. Jeg snakkede så med pladsanvisningen og hun nævnte et par steder vi kunne komme til og ud fra det kunne jeg vælge. Det endte med at vores søn startede i vuggestue et sted hvor vi er rigtig glade for. Så tror ikke du skal frygte et sted der er langt væk.. jeg bor selv i københavn . Ved ikke om mine svar kunne hjælpe

Anmeld

14. marts 2012

Happiness

Vi sendte mails både tl pladsanvisningen og vuggestuen. Og pludselig havde vi sprunget 5-6 børn over (sorry, hvis dt er nogen herindefra... )

Og det er KBH kommune (Amager). Jeg talte også i tlf med en sur mokke, der kunne sige at han kunne få plads mellem maj og august?? Så sendte jeg en mail, og kæresten skrev til institutionen, at vi virkelig gerne ville have plads, og om de vidste om der snrat kom et stort ryk. Dagen efter fik vi tilbudt en plads Og Lukas var altså nr 7 på listen

Så send dem nogle mails. Og vælg en inst. hvor der er kort venteliste på. Du kan se på borger.dk hvor mange pladser der er i alt, og hvor mange der er på venteliste.

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

modesty skriver:

Jah selvfølgelig privat DP kan jo bruges. 

Det havde jeg ikke lige tænkt over, men det er fordi der ikke er nogle her i Nyborg  

Anmeld

14. marts 2012

TNBC

Anonym skriver:

Vi bor i Københavns kommune, hvor der, som så mange andre steder, er mangel på vuggestuepladser. Og vi har været så dumme at skrive ham op til to steder hvor ventelisten er ALT for lang. Vi kan bytte vores to ønsker ud, så ringede til pladsanvisningen, for at høre ad hvad vores muligheder var. 

For det første var hende jeg talte med virkelig sur at tale med, og ikke særlig hjælpsom. - vi kunne jo bare bruge garanti ordningen, og risikere at få plads i den anden ende af byen, hvilket vi jo ikke ønsker.

Spurgte hende så om hun kunne se på ventelisterne i vores område, om der var en vuggestue hvor vi kunne få en plads om 4-5 mdr. Så sagde hun bare at det skulle jeg ikke regne med, og at det ville blive vores eget problem hvis der ikke var en plads, til min behovsdato.

Jeg kan forlænge min barsel, og miste 5000 kr pr mdr. Men det har vi ikke råd til. Er der nogle der har nogle råd til hvad vi kan gøre? Vil helst ikke ha ham i dagpleje.

jeg kommer tilbage til dk i august. 

Enten er jeg hjemme hver dag eller minus mandag og tirsdag(to moduler, ved ikke hvor længe det er hver dag) 

Jeg er erfaren babysitter, lige nu passer jeg to drenge på 4måneder.

hvis du stadigvæk har brug for hjælp

Anmeld

14. marts 2012

Moar2011

Anonym skriver:

hvis du får en plads i den anden ende af byen, kan du så ikke bare takke nej tak ? - det gjorde vi et par gange.

evt kan du ringe til den enkele vuggestue hvor i har skreven ham op og høre hvad chancen er for at i får en plads til ham, til den 1 august ? ..

det gjorde vi ved vores 1 periotiten - og der ville de ca være plads den 1 juli og det kunne vi ikke vente på.

TIT går tingene hurtigere når man tager tingene i engen hånd og undersøger mulighedene.

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

hvis du får en plads i den anden ende af byen, kan du så ikke bare takke nej tak ? - det gjorde vi et par gange.

evt kan du ringe til den enkele vuggestue hvor i har skreven ham op og høre hvad chancen er for at i får en plads til ham, til den 1 august ? ..

det gjorde vi ved vores 1 periotiten - og der ville de ca være plads den 1 juli og det kunne vi ikke vente på.

TIT går tingene hurtigere når man tager tingene i engen hånd og undersøger mulighedene.

Ikke med garanti ordningen, der får man kun et tilbud, oghvis man takker nej, så er det bare ærgeligt

Men vi skal ud og se to vuggestuer med kortere venteliste, så må vi snakke med dem  

Anmeld

14. marts 2012

twinny

hvor er det bare øv...

Her i gladsaxe kommune fik vi tilbud en Dp plads og da jeg snakkede med en rigtig sød dame (for en gang skyld, når man ringer til kommunen... ) spurgte hun om vi forsat ville være skrevet op til vuggestue... Så her kommer de i dp indtil der er to vuggestue pladser ledige.

Held og lykke med det.

Anmeld

15. marts 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Ikke med garanti ordningen, der får man kun et tilbud, oghvis man takker nej, så er det bare ærgeligt

Men vi skal ud og se to vuggestuer med kortere venteliste, så må vi snakke med dem  

okey, sådan var det ikke her ! .. vi takket nej til 2 dagplejer fordi der var lidt langt at gå for mig når jeg skulle aflevere. og så var vi over at se en dagpleje og en vuggestue, og der valgte vi så vuggestuen ..

er det på egen hånd i tager ud og ser de to ? - den gang her, var det det der gav porte ved os, at vi selv gjorde nået .. godt nok fik vi ikke den plads vi havde ønsket , men dog er vi bleven MEGET glad for den vuggestue han er kommet i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.