Vuggestue - hvad f*nden gør jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.577 visninger
32 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at min barsel slutter den 1. august 2012, og min søn er 6 mdr. 

Vi bor i Københavns kommune, hvor der, som så mange andre steder, er mangel på vuggestuepladser. Og vi har været så dumme at skrive ham op til to steder hvor ventelisten er ALT for lang. Vi kan bytte vores to ønsker ud, så ringede til pladsanvisningen, for at høre ad hvad vores muligheder var. 

For det første var hende jeg talte med virkelig sur at tale med, og ikke særlig hjælpsom. - vi kunne jo bare bruge garanti ordningen, og risikere at få plads i den anden ende af byen, hvilket vi jo ikke ønsker.

Spurgte hende så om hun kunne se på ventelisterne i vores område, om der var en vuggestue hvor vi kunne få en plads om 4-5 mdr. Så sagde hun bare at det skulle jeg ikke regne med, og at det ville blive vores eget problem hvis der ikke var en plads, til min behovsdato.

Jeg kan forlænge min barsel, og miste 5000 kr pr mdr. Men det har vi ikke råd til. Er der nogle der har nogle råd til hvad vi kan gøre? Vil helst ikke ha ham i dagpleje.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Anonym trådstarter

14. marts 2012

Trine89

hvis du ikke har andre pasningsmuligheder er der ikke meget at gøre  

Vi står selv i samme situation her i Nyborg. hvor der ikke vil være nogen pladser før til septemer men til den plads er der 7 eller 8 foran os, så der er længe til at vi kan få en plads så vi er nok desværre tvunget til at tage DP fordi vi ikke har nogen bedsteforældre i nærheden som vil kunne passe indtil vi kunne få en vuggestueplads  

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

hvis du ikke har andre pasningsmuligheder er der ikke meget at gøre  

Vi står selv i samme situation her i Nyborg. hvor der ikke vil være nogen pladser før til septemer men til den plads er der 7 eller 8 foran os, så der er længe til at vi kan få en plads så vi er nok desværre tvunget til at tage DP fordi vi ikke har nogen bedsteforældre i nærheden som vil kunne passe indtil vi kunne få en vuggestueplads  

Øv, hvor er det åndssvagt altså  

Har altid sagt at jeg ikke ville ha mine børn i dp, men det blir vi nok nødt til så  

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Hos os var der så lange ventelister også, men vi fik en garanti plads tæt på som vi elskede! et så fantastisk sted.
Da der var gået 4 mdr havde vi plads i hans brors institution.
Er der ikke noget med der ikke må være så langt til garanti pladsen?

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Anonym skriver:

Øv, hvor er det åndssvagt altså  

Har altid sagt at jeg ikke ville ha mine børn i dp, men det blir vi nok nødt til så  

Det kunne desværre godt se sådan ud  

Jeg ved hvordan du har det.. Jeg vil også helst have vores datter i vuggestue. men der er ikke meget at gøre Vi kan ikke engang sige ja til DP og så vente på en vuggestue og så skifte siger man først jah til DP er man af ventelisten for vuggestue, (indtil den næste så kan man jo starte forfra) 

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Hos os var der så lange ventelister også, men vi fik en garanti plads tæt på som vi elskede! et så fantastisk sted.
Da der var gået 4 mdr havde vi plads i hans brors institution.
Er der ikke noget med der ikke må være så langt til garanti pladsen?

Ja, man kan jo være heldig

Det kan være overalt i kbhs kommune, men hvis der er over 4 km bibeholder man sine ønsker på ventelisten  

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Anonym skriver:

Ja, man kan jo være heldig

Det kan være overalt i kbhs kommune, men hvis der er over 4 km bibeholder man sine ønsker på ventelisten  

Ok på den måde

Hvad med en privat dagplejer indtil i får drømmepladsen.

Hvor i Kbh området er det?

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

Det kunne desværre godt se sådan ud  

Jeg ved hvordan du har det.. Jeg vil også helst have vores datter i vuggestue. men der er ikke meget at gøre Vi kan ikke engang sige ja til DP og så vente på en vuggestue og så skifte siger man først jah til DP er man af ventelisten for vuggestue, (indtil den næste så kan man jo starte forfra) 

Sådan er det også her, desværre. Og aner ikke engang hvordan ventelisterne ser ud hos dp eller flerbørns dp i Kbh. Men hellere dp end en tilfældig vuggestue i den anden ende af Kbh

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Anonym skriver:

Sådan er det også her, desværre. Og aner ikke engang hvordan ventelisterne ser ud hos dp eller flerbørns dp i Kbh. Men hellere dp end en tilfældig vuggestue i den anden ende af Kbh

En DP plejer af være nemmere at komme til end vuggestue. :s men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er der over.. 

Jeg har pasningsgaranti her til den 1/6 en det kan jo være hvor som helst 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.