Anonym skriver:
Sagen er den at min barsel slutter den 1. august 2012, og min søn er 6 mdr.
Vi bor i Københavns kommune, hvor der, som så mange andre steder, er mangel på vuggestuepladser. Og vi har været så dumme at skrive ham op til to steder hvor ventelisten er ALT for lang. Vi kan bytte vores to ønsker ud, så ringede til pladsanvisningen, for at høre ad hvad vores muligheder var.
For det første var hende jeg talte med virkelig sur at tale med, og ikke særlig hjælpsom. - vi kunne jo bare bruge garanti ordningen, og risikere at få plads i den anden ende af byen, hvilket vi jo ikke ønsker.
Spurgte hende så om hun kunne se på ventelisterne i vores område, om der var en vuggestue hvor vi kunne få en plads om 4-5 mdr. Så sagde hun bare at det skulle jeg ikke regne med, og at det ville blive vores eget problem hvis der ikke var en plads, til min behovsdato.
Jeg kan forlænge min barsel, og miste 5000 kr pr mdr. Men det har vi ikke råd til. Er der nogle der har nogle råd til hvad vi kan gøre? Vil helst ikke ha ham i dagpleje.
du kan jo få en privat pasningsordning til han har fået plads...
altså han dør jo nok ikke af at komme i "en form for dagpleje" i en kort periode..