Vuggestue - hvad f*nden gør jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Frk.S

Mon de gennemgår et specielt kursus i at være sure og uhjælpsomme hvis de skal ansættes ved pladsanvisningen?? (NO OFFENCE hvis nogen arbejder der eller kender nogen der gør )

Da jeg ringede for at få svar på nogle ting (i Randers) fik jeg også sådan en sur mokke og jeg fik ikke svar på noget som helst.

Jeg har ikke rigtig nogle råd. Hvorfor er DP så slemt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Ok på den måde

Hvad med en privat dagplejer indtil i får drømmepladsen.

Hvor i Kbh området er det?

Ja, det er jo også en mulighed med privat dp, men ved ikke rigtigt

Vi bor på Amager

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Anonym skriver:

Ja, det er jo også en mulighed med privat dp, men ved ikke rigtigt

Vi bor på Amager

Ok, ja det er næsten den eneste mulighed med mindre der sker noget helt uventet

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

En DP plejer af være nemmere at komme til end vuggestue. :s men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er der over.. 

Jeg har pasningsgaranti her til den 1/6 en det kan jo være hvor som helst 

Okay må prøve at ringe og snakke med dem

Okay, det blir spændende hvor i får plads henne

Anmeld

14. marts 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Sagen er den at min barsel slutter den 1. august 2012, og min søn er 6 mdr. 

Vi bor i Københavns kommune, hvor der, som så mange andre steder, er mangel på vuggestuepladser. Og vi har været så dumme at skrive ham op til to steder hvor ventelisten er ALT for lang. Vi kan bytte vores to ønsker ud, så ringede til pladsanvisningen, for at høre ad hvad vores muligheder var. 

For det første var hende jeg talte med virkelig sur at tale med, og ikke særlig hjælpsom. - vi kunne jo bare bruge garanti ordningen, og risikere at få plads i den anden ende af byen, hvilket vi jo ikke ønsker.

Spurgte hende så om hun kunne se på ventelisterne i vores område, om der var en vuggestue hvor vi kunne få en plads om 4-5 mdr. Så sagde hun bare at det skulle jeg ikke regne med, og at det ville blive vores eget problem hvis der ikke var en plads, til min behovsdato.

Jeg kan forlænge min barsel, og miste 5000 kr pr mdr. Men det har vi ikke råd til. Er der nogle der har nogle råd til hvad vi kan gøre? Vil helst ikke ha ham i dagpleje.

du kan jo få en privat pasningsordning til han har fået plads...

altså han dør jo nok ikke af at komme i "en form for dagpleje" i en kort periode..

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Mon de gennemgår et specielt kursus i at være sure og uhjælpsomme hvis de skal ansættes ved pladsanvisningen?? (NO OFFENCE hvis nogen arbejder der eller kender nogen der gør )

Da jeg ringede for at få svar på nogle ting (i Randers) fik jeg også sådan en sur mokke og jeg fik ikke svar på noget som helst.

Jeg har ikke rigtig nogle råd. Hvorfor er DP så slemt?

Ja, det tror jeg talte også med den samme to gange i går, og heller ikke der var hun venlig :/ i dag sad hun sågar og smaskede ind i røret!!? Virkelig provokerende hehe

Dp er heller ikke slemt, havde bare sat mig op efter en vuggestuepladse, men har læst at der er noget der hedder flerbørns dp det kunne være en mulighed

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

du kan jo få en privat pasningsordning til han har fået plads...

altså han dør jo nok ikke af at komme i "en form for dagpleje" i en kort periode..

Nej det gør han nok ikke

Var nok mest fordi jeg blev så "skuffet" over at han ikke kunne få en vuggestueplads med det samme men det hele går jo nok, om det blir dp eller vuggestue  

Anmeld

14. marts 2012

Livas mor

Anonym skriver:

Sagen er den at min barsel slutter den 1. august 2012, og min søn er 6 mdr. 

Vi bor i Københavns kommune, hvor der, som så mange andre steder, er mangel på vuggestuepladser. Og vi har været så dumme at skrive ham op til to steder hvor ventelisten er ALT for lang. Vi kan bytte vores to ønsker ud, så ringede til pladsanvisningen, for at høre ad hvad vores muligheder var. 

For det første var hende jeg talte med virkelig sur at tale med, og ikke særlig hjælpsom. - vi kunne jo bare bruge garanti ordningen, og risikere at få plads i den anden ende af byen, hvilket vi jo ikke ønsker.

Spurgte hende så om hun kunne se på ventelisterne i vores område, om der var en vuggestue hvor vi kunne få en plads om 4-5 mdr. Så sagde hun bare at det skulle jeg ikke regne med, og at det ville blive vores eget problem hvis der ikke var en plads, til min behovsdato.

Jeg kan forlænge min barsel, og miste 5000 kr pr mdr. Men det har vi ikke råd til. Er der nogle der har nogle råd til hvad vi kan gøre? Vil helst ikke ha ham i dagpleje.

Har kun et råd til dig..
Du ringer ind hver evig eneste dag plus sender dem flere mails om ugen, for hver gang at rykke for en plads og gøre om der er sket noget nyt.
Jeg bor selv i Københavns Kommune og det var vejen frem for mig, og andre jeg kender har gjort det samme. Man kommer desværre ikke igennem systemet ved at forholde sig passiv, man må i forbindelse med Pladsanvisningen være møg hamrende irriterende og bare kime dem ned indtil man får sin vilje

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Anonym skriver:

Okay må prøve at ringe og snakke med dem

Okay, det blir spændende hvor i får plads henne

Jah meget..

Men det bliver nok en DP. og ved der ligger et par stykker "lige rundt om hjørnet."

Anmeld

14. marts 2012

DKA

Hvad med at ansætte en til at passe i hjemmet, under fritvalgsordningen? Bare til i kan få plads?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.