Hvor længe skal der MME i grød ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Trine89

Sjovt, jeg laver altid grød og grøntsags mos med mme, ikke vand.

det bliver mit også i sidste ende. 

Grøder koger jeg sammen med vand og mel, og tilsætter MME-pulver bagefter

Og det samme med kartoffelmosen, der bliver kartoflerne most med vand og pulver i bagefter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

bobbles

Trine89 skriver:

Når jeg laver grød, er det jo "hjemmelavet" det er jo bare vand og majsmel (eller rismel) så der er jo ikke meget af alle gode ting.. 

Efter vi er stoppet med at putte smør eller andet fedtstof i hende mad er hende mave blevet bedre (før fik hun meget dårlig mave og havde nok 4-5 lortebleer om dage) 

Caia er også rigtig glad for "rigtig" mad, og vil egentlig også helt spise vores hihi.. men hun er da stadig glad for sin flaske også som hun også får 2 gange om dagen, nogen gange tre men det er ikke så tit..

en tror bare jeg vil prøve som en af de andre skrev, at udfase maden hvor MME'en er i og så forsøge at tage det ud at kartoffelmosen  

nå okay ja jeg køber færdig lavet pulver der bare skal blandes med vand, har os 2 børn så har ikke lige tid til at stå og lave hjemmelavet grød

men det med smør det skulle vist være ret vigtigt at de får til de er 1 år

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Frøken Christiansen skriver:

nå okay ja jeg køber færdig lavet pulver der bare skal blandes med vand, har os 2 børn så har ikke lige tid til at stå og lave hjemmelavet grød

men det med smør det skulle vist være ret vigtigt at de får til de er 1 år

jah okey.. det kan jeg godt se så.. min datter får også herre dårlig mave hvis hun får det der købe pulver.. 

Men hm det med smør tør jeg ikke rigtig begynde på igen :s hende mave kan slet ikke finde ud af det..  

Anmeld

14. marts 2012

Sjl-msl-Mkl

Jeg ved ikke om det er rigtigt eller forkert, men da min datter var godt og vel 8 mdr. stoppede jeg med MME i hendes mad. Jeg erstattede det med sødmælk, og så fik hun mælk i kop men så om aften fik hun ca 130 ml MME i sutteflaske. Flasken stoppede hun selv med i starten af januar(10 ½ mdr), der startede hun også med og spise vores mad. Nu er hun lige lidt over 1 år og er det vi kalder MÆLKOMAN, hun drikker så meget mælk at vi bliver nød til og sige stop. Haha.

Håber du kunne bruge det til noget, ellers spørg.

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg ved ikke om det er rigtigt eller forkert, men da min datter var godt og vel 8 mdr. stoppede jeg med MME i hendes mad. Jeg erstattede det med sødmælk, og så fik hun mælk i kop men så om aften fik hun ca 130 ml MME i sutteflaske. Flasken stoppede hun selv med i starten af januar(10 ½ mdr), der startede hun også med og spise vores mad. Nu er hun lige lidt over 1 år og er det vi kalder MÆLKOMAN, hun drikker så meget mælk at vi bliver nød til og sige stop. Haha.

Håber du kunne bruge det til noget, ellers spørg.

Okey.. 

Det er helt sikkert noget jeg kan forholde mig til det der en god en at tage med når vi skal til SP..

Jah håber også hun vil drikke mælk når vi kommer dertil.. jeg elskede mælk da jeg var lille.. (og elsker stadig at få et glas i ny næ men ikke som det var engang) 

Anmeld

14. marts 2012

Sjl-msl-Mkl

Trine89 skriver:

Okey.. 

Det er helt sikkert noget jeg kan forholde mig til det der en god en at tage med når vi skal til SP..

Jah håber også hun vil drikke mælk når vi kommer dertil.. jeg elskede mælk da jeg var lille.. (og elsker stadig at få et glas i ny næ men ikke som det var engang) 

Jeg laver også hjemmelavet grød til Matilde på 1 år, og gjorde det faktisk også til min store dengang og hun bliver 2 til maj. Min SP sagde til mig at jeg bare skulle lave det på sødmælk, da de jo skal vænne sig til smagen og det iøvrigt også er dyrt og bruge MME i grød osv.

Er der ikke et alternatin til fedtstof i maden? Eller erstatter sødmælken det mon? Tror lige jeg ringer til min SP. Hehe

Anmeld

14. marts 2012

Kofoed.

Trine89 skriver:

det bliver mit også i sidste ende. 

Grøder koger jeg sammen med vand og mel, og tilsætter MME-pulver bagefter

Og det samme med kartoffelmosen, der bliver kartoflerne most med vand og pulver i bagefter

Jeg koger med lidt vand og tilsætter færdig lavet mme til den rette konsistens.

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Kofoed. skriver:

Jeg koger med lidt vand og tilsætter færdig lavet mme til den rette konsistens.

Okey  

jah der er jo mange måde at gøre det på nu bruger vi jo bare rigtig meget MME da hun jo også får flaske så det er jo nemmer når man har det i huset hele tiden

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg laver også hjemmelavet grød til Matilde på 1 år, og gjorde det faktisk også til min store dengang og hun bliver 2 til maj. Min SP sagde til mig at jeg bare skulle lave det på sødmælk, da de jo skal vænne sig til smagen og det iøvrigt også er dyrt og bruge MME i grød osv.

Er der ikke et alternatin til fedtstof i maden? Eller erstatter sødmælken det mon? Tror lige jeg ringer til min SP. Hehe

Jeg har bare fået afvide hun ikke må få sødmælk endnu :s 

Det er slet ikke til at finde rundt i.. det er vist godt jeg har en tid hos SP den 26. 

Jah det er små dyrt at bruge MME men altså vores forbrug er da sat lidt  ned efter hun er begydet med grød, mos og rugbrød hihi.. Før hun fik grød spiste hun 6*200 ml  om dagen så hun tog for sig.. Nu tror jeg vi er nede på 700 ml om dagen

Anmeld

14. marts 2012

Kofoed.

Trine89 skriver:

Okey  

jah der er jo mange måde at gøre det på nu bruger vi jo bare rigtig meget MME da hun jo også får flaske så det er jo nemmer når man har det i huset hele tiden

Altså vi giver hovedsagligt MME, men til hver protion grød er der cirka ½ dl MME (Færdiglavet), så synes ikke det virker så voldsomt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.