Hvor længe skal der MME i grød ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.441 visninger
29 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Trine89

Jah Nu er Caia jo snart 7 mdr... 

Hun får Grød til morgen mad og kartoffelmos til aften, og der kommer jeg jo MME i, og mit sprøgsmål er nu, hvorlænge skal jeg egentlig blive ved med det?? 

Derud over får hun jo rugbrød til frokost

Som det er nu tager jo hun rigtig godt på ca 200 gram om ugen og hun vejede til hendes 5 mdr undersøgelse lige knap 9 kilo, og det er jo snart 2 mdr siden, såå hun ligger i hvertfald mellem 9 og 10 kilo nu så det ligger jo til den gode side. 

hmm Hun ELSEKR sin mad. 

Men er det måske ikke snart på tide at MME'en skal ud af hende mad? 

p.s skal snart til sp, så jeg vil helt sikkert vende den med hende også. men det er jo meget rart lige at kunne være lidt forberedt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Jonatansmor

Trine89 skriver:

Hun får Grød til morgen mad og kartoffelmos til aften, og der kommer jeg jo MME i, og mit sprøgsmål er nu, hvorlænge skal jeg egentlig blive ved med det?? 

Som det er nu tager jo hun rigtig godt på ca 200 gram om ugen og hun vejede til hendes 5 mdr undersøgelse lige knap 9 kilo, og det er jo snart 2 mdr siden, såå hun ligger i hvertfald mellem 9 og 10 kilo nu så det ligger jo til den gode side. 

hmm Hun ELSEKR sin mad. 

p.s skal snart til sp, så jeg vil helt sikkert vende den med hende også. men det er jo meget rart lige at kunne være lidt forberedt 

Her udfasede vi bare den der grød og erstattede den med:

Havregrød/øllebrød om morgen (Med frugtmos i)
Brød og frugt kl 9
Rugbrød, grøntsager kl 11
Knækbrød/boller og frugt kl 15
Aftensmad (Det samme som os) kl 17.30-18.00 alt efter hvor udmattet han var.

Så gav det bare sig selv, men husk at få erstattet mme med ægte mælk så hun får sin kalk og alt det vi skal have.

Men tror ikke vi som sådan puttede mindre og mindre MME i grøden, han spiste bare mindre og mindre grød som han fattede interesse for rigtigt mad.

Anmeld

14. marts 2012

Holbæktrunten

Trine89 skriver:

hmm Hun ELSEKR sin mad. 

Altså færdig pulver grød ER der jo mælk i fra start...

Jeg giver ikke mme i grød, uanset om jeg laver den selv eller den er købt. En tsk fedtstof pr portion hemmelavet grød, og det er det...

Så længe baby får 400 ml mme i kop/flaske om dagen får den dækket sit jernbehov, ellers skal du have fat i jerndråber :0)

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Holbæktrunten skriver:

Altså færdig pulver grød ER der jo mælk i fra start...

Jeg giver ikke mme i grød, uanset om jeg laver den selv eller den er købt. En tsk fedtstof pr portion hemmelavet grød, og det er det...

Så længe baby får 400 ml mme i kop/flaske om dagen får den dækket sit jernbehov, ellers skal du have fat i jerndråber :0)

Jeg laver grøden selv men fedtstoffet får hun lidt dårlig mave af :s så derfor sagde sp at jeg bare skulle bruge MME, 

Det er kun lige knap at hun får de 400 ML i sutteflaske, så derfor kommer jeg det stadig i hende grød og kartoffelmos

Men jah jeg må jo lige høre min SP om hvordan jeg skal gribe det an. 

Tak for dit svar, 

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Jonatansmor skriver:

Her udfasede vi bare den der grød og erstattede den med:

Havregrød/øllebrød om morgen (Med frugtmos i)
Brød og frugt kl 9
Rugbrød, grøntsager kl 11
Knækbrød/boller og frugt kl 15
Aftensmad (Det samme som os) kl 17.30-18.00 alt efter hvor udmattet han var.

Så gav det bare sig selv, men husk at få erstattet mme med ægte mælk så hun får sin kalk og alt det vi skal have.

Men tror ikke vi som sådan puttede mindre og mindre MME i grøden, han spiste bare mindre og mindre grød som han fattede interesse for rigtigt mad.

Hvornår Startede i den udfasning?? 

Anmeld

14. marts 2012

bobbles

Trine89 skriver:

hmm Hun ELSEKR sin mad. 

jeg tager godt nok ikke MME i min datters grød da den allerede har de vigtige ting der er i, nu er hun så begyndt på at spise kød, kartofler og grøntsager der er blendet sørger bare for at tage noget smør i det, ellers får hun kun MME ca 2 gange om dagen hun har simpelthen fravalgt det hun gider ikke det med mælk rigtig meget mere, så det er en kamp når jeg skal prøve at give hende en flaske hun vil hellere have rigtig mad

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Frøken Christiansen skriver:

jeg tager godt nok ikke MME i min datters grød da den allerede har de vigtige ting der er i, nu er hun så begyndt på at spise kød, kartofler og grøntsager der er blendet sørger bare for at tage noget smør i det, ellers får hun kun MME ca 2 gange om dagen hun har simpelthen fravalgt det hun gider ikke det med mælk rigtig meget mere, så det er en kamp når jeg skal prøve at give hende en flaske hun vil hellere have rigtig mad

Når jeg laver grød, er det jo "hjemmelavet" det er jo bare vand og majsmel (eller rismel) så der er jo ikke meget af alle gode ting.. 

Efter vi er stoppet med at putte smør eller andet fedtstof i hende mad er hende mave blevet bedre (før fik hun meget dårlig mave og havde nok 4-5 lortebleer om dage) 

Caia er også rigtig glad for "rigtig" mad, og vil egentlig også helt spise vores hihi.. men hun er da stadig glad for sin flaske også som hun også får 2 gange om dagen, nogen gange tre men det er ikke så tit..

en tror bare jeg vil prøve som en af de andre skrev, at udfase maden hvor MME'en er i og så forsøge at tage det ud at kartoffelmosen  

Anmeld

14. marts 2012

Maja_4000

Nu har jeg ikke læst svarene .. Men de skal jo have 400 ml mme eller mm indtil de er 1 år .. Ellers skal de have jerndråber Vi gik over til jerndråber da Caroline var 8 måneder .. Hun gad ikke drikke mme af kop og fik ikke nok i maden

Anmeld

14. marts 2012

Trine89

Maja_4000 skriver:

Nu har jeg ikke læst svarene .. Men de skal jo have 400 ml mme eller mm indtil de er 1 år .. Ellers skal de have jerndråber Vi gik over til jerndråber da Caroline var 8 måneder .. Hun gad ikke drikke mme af kop og fik ikke nok i maden

jep, indtil videre får hun lige omkring 700 ml om dagen, så der er vi stadig dækket ind.. Men jeg tror nu også vi ender på jern-dråber på et tidspunkt. 

Anmeld

14. marts 2012

Kofoed.

Sjovt, jeg laver altid grød og grøntsags mos med mme, ikke vand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.