Er sgu lidt bekymret for min søn.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

d181179ln

Anonym skriver:

Ja ærlig talt.... Min søn er 2,5 år, er en velfungerende dreng, med krudt i røven...

Han opfører sig normalt på stort set alle områder, er glad, trodsig, sjov osv. som alle 2 årige er

MEN han har en UTROLIG uro i sine hænder/arme! Disse forekommer særligt når han bliver ivrig/skal fortælle noget sjovt, skal have god mad osv. Han sidder og vifter med armene lidt som en baby gør når de er ivrige.. Men drengen er jo snart stor, 2,5 år som sagt. Andre der oplever dette?

Han kan godt sidde og se lidt tegnefilm, han kan godt køre bil og sidde stille og roligt imens... Men hver gang vi skal spise så kører de arme bare op og ned...

Jeg er blevet helt bekymret for ADHD?

Er der andre der kender til disse arm bevægelser?

Han skal også helst løbe meget... Han elsker at løbe og kaste sig i sækkestolen, beder jeg ham hente noget i køkkenet fx, så løber han også derhen, og går ikke... Men er det normalt for børn i den alder?

Egentlig synes jeg han trives rigtig fint, er en anelse bagud motorisk måske, men ikke bekymrende meget... Dte jeg er mest bekymret for er de arme der basker som en babys arme ved begejstring

Hej. Nu kan jeg se at det er et gammelt indlæg men er nysgerrig efter at vide, hvordan det går med din søn og hans baskende arme? Jeg har en søn der snart fylder 3 år. Han basker også meget med armene når han sidder ved bordet og skal spise, hvis der sker noget spændende så som når han leger med biler og hjulene drejer rundt eller hvis han bliver ivrig når han skal sige noget. Han var meget længe om at gå og er stadig bagud motorisk. Til hans 2 års undersøgelse mente lægen bare, at det var fordi det var hans måde at udvise glæde på. Det virker også sådan men det ser altså bare mærkeligt ud når han nu er så stor. Hvis vi prøver at stoppe ham gør han det bare endnu mere for sjov. Hvis vi snakker med ham om noget eller distraherer ham holder han op. Det virker som om det er mere nogle dage end andre og måske også mere når han er træt. Vi oplever det nemlig stort set aldrig om morgenen/formiddagen. Håber at du ser mit indlæg og det var rart at se, at jeg ikke er den eneste med et barn med arme der basker. Hilsen lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Moster Lagkage

Anonym skriver:

Ja ærlig talt.... Min søn er 2,5 år, er en velfungerende dreng, med krudt i røven...

Han opfører sig normalt på stort set alle områder, er glad, trodsig, sjov osv. som alle 2 årige er

MEN han har en UTROLIG uro i sine hænder/arme! Disse forekommer særligt når han bliver ivrig/skal fortælle noget sjovt, skal have god mad osv. Han sidder og vifter med armene lidt som en baby gør når de er ivrige.. Men drengen er jo snart stor, 2,5 år som sagt. Andre der oplever dette?

Han kan godt sidde og se lidt tegnefilm, han kan godt køre bil og sidde stille og roligt imens... Men hver gang vi skal spise så kører de arme bare op og ned...

Jeg er blevet helt bekymret for ADHD?

Er der andre der kender til disse arm bevægelser?

Han skal også helst løbe meget... Han elsker at løbe og kaste sig i sækkestolen, beder jeg ham hente noget i køkkenet fx, så løber han også derhen, og går ikke... Men er det normalt for børn i den alder?

Egentlig synes jeg han trives rigtig fint, er en anelse bagud motorisk måske, men ikke bekymrende meget... Dte jeg er mest bekymret for er de arme der basker som en babys arme ved begejstring

Kan se det er en gammel tråd, men vil lige kommentere alligevel. Jeg er ret sikker på at det er med-bevægelser, det er noget børn vokser fra, man ser det ofte ved børn under et år, men en gang imellem er der enkelte børn der tager lang tid/ længere tid om at vokse fra dem. Dt er ikke noget der gør noget, og ikke noget man skal gøre noget ved. Hvis der er andre ting med generel uro, koncentrationsbesvær eller lig, kan man få en ergoterapeut ind fra Ppr til at lave en sansorisk profil, så man kan se om der er nogle områder man kan sætte ind for at støtte op.

Alle har en sansorisk profil,  men nogle har en der skiller sig meget ud fra andre. Der iblandt særlige sensitive børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.