Er sgu lidt bekymret for min søn.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.650 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Anonym trådstarter

Ja ærlig talt.... Min søn er 2,5 år, er en velfungerende dreng, med krudt i røven...

Han opfører sig normalt på stort set alle områder, er glad, trodsig, sjov osv. som alle 2 årige er

MEN han har en UTROLIG uro i sine hænder/arme! Disse forekommer særligt når han bliver ivrig/skal fortælle noget sjovt, skal have god mad osv. Han sidder og vifter med armene lidt som en baby gør når de er ivrige.. Men drengen er jo snart stor, 2,5 år som sagt. Andre der oplever dette?

Han kan godt sidde og se lidt tegnefilm, han kan godt køre bil og sidde stille og roligt imens... Men hver gang vi skal spise så kører de arme bare op og ned...

Jeg er blevet helt bekymret for ADHD?

Er der andre der kender til disse arm bevægelser?

Han skal også helst løbe meget... Han elsker at løbe og kaste sig i sækkestolen, beder jeg ham hente noget i køkkenet fx, så løber han også derhen, og går ikke... Men er det normalt for børn i den alder?

Egentlig synes jeg han trives rigtig fint, er en anelse bagud motorisk måske, men ikke bekymrende meget... Dte jeg er mest bekymret for er de arme der basker som en babys arme ved begejstring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja ærlig talt.... Min søn er 2,5 år, er en velfungerende dreng, med krudt i røven...

Han opfører sig normalt på stort set alle områder, er glad, trodsig, sjov osv. som alle 2 årige er

MEN han har en UTROLIG uro i sine hænder/arme! Disse forekommer særligt når han bliver ivrig/skal fortælle noget sjovt, skal have god mad osv. Han sidder og vifter med armene lidt som en baby gør når de er ivrige.. Men drengen er jo snart stor, 2,5 år som sagt. Andre der oplever dette?

Han kan godt sidde og se lidt tegnefilm, han kan godt køre bil og sidde stille og roligt imens... Men hver gang vi skal spise så kører de arme bare op og ned...

Jeg er blevet helt bekymret for ADHD?

Er der andre der kender til disse arm bevægelser?

Han skal også helst løbe meget... Han elsker at løbe og kaste sig i sækkestolen, beder jeg ham hente noget i køkkenet fx, så løber han også derhen, og går ikke... Men er det normalt for børn i den alder?

Egentlig synes jeg han trives rigtig fint, er en anelse bagud motorisk måske, men ikke bekymrende meget... Dte jeg er mest bekymret for er de arme der basker som en babys arme ved begejstring

Man mistænkte det samme om mig da jeg var lille af samme årsag og har ikke adhd. Har han andre motoriske problemer? Hvis han sagtens kan holde fokus ville jeg ikke bekymre mig men ellers så tal med daginstitutionen eller lægen. Og er det det kan det heldigvis behandles så han sagtens kan fungere fint, og så er han bare heldig at have en mor der er så opmærksom at hun opdager det tidligt

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Man mistænkte det samme om mig da jeg var lille af samme årsag og har ikke adhd. Har han andre motoriske problemer? Hvis han sagtens kan holde fokus ville jeg ikke bekymre mig men ellers så tal med daginstitutionen eller lægen. Og er det det kan det heldigvis behandles så han sagtens kan fungere fint, og så er han bare heldig at have en mor der er så opmærksom at hun opdager det tidligt

Jeg har også selv været sådan som lille.... Særligt med det med at jeg skulle løbe til alting

Det med armene har ingen nævnt noget om.

Han kan fint koncentrere sig om en bog til godnatlæsning, lidt computerspil, en sangleg osv.

Hmm må håbe de arm bevægelser snart stopper...........

Anmeld

12. marts 2012

Dot D

Vi har lige nøjagtigt samme "problem" med Sophus. Han kan sagtens koncentrere sig om aaaaaaalt muligt, men når vi spiser så sidder hans arme og hænder ikke stille...

Han bliver FIRE om 11 dage

Han basker ikke som sådan med dem, de er bare viiiiiildt urolige

Anmeld

12. marts 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg har også selv været sådan som lille.... Særligt med det med at jeg skulle løbe til alting

Det med armene har ingen nævnt noget om.

Han kan fint koncentrere sig om en bog til godnatlæsning, lidt computerspil, en sangleg osv.

Hmm må håbe de arm bevægelser snart stopper...........

Tror ikke du skal bekymre dig så meget om armbevægelserne. Men ellers så hør lægen, så du kan få ro. Tror bar det en krudtugle vi har med at gøre

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Vi har lige nøjagtigt samme "problem" med Sophus. Han kan sagtens koncentrere sig om aaaaaaalt muligt, men når vi spiser så sidder hans arme og hænder ikke stille...

Han bliver FIRE om 11 dage

Han basker ikke som sådan med dem, de er bare viiiiiildt urolige

Er der nogen der nogensinde har bemærket/kommenteret det?

Rart at høre andre børn også kan gøre det

Anmeld

12. marts 2012

tinasmor

vores datter løber også altid rundt, om det er for at hente et glas mælk, hente noget i stuen,i  på toilet osv. Vi prøver at lære hende at gå istedet (for at skåne underboen) så din søn er i hvertfald ikke ene om at løbe rundt.

Anmeld

12. marts 2012

Dot D

Anonym skriver:

Er der nogen der nogensinde har bemærket/kommenteret det?

Rart at høre andre børn også kan gøre det

De kan godt kommentere på, at han ikke sidder stille, men det gør han sådan set, det er kun armene, der ikke gør, så det er nok det de mener

Anmeld

12. marts 2012

matryoshka

Vores pige på lidt over 2 år har også krudt i røven, og hun kan slet ikke sidde stille hvis hun bliver ivrig, men også andre stærke følelser, som f.eks. vred, sur, glad osv.

Hun løber også alle vegne, og sidder meget sjælden helt stille, selv om hun godt kan gøre det i situationer hvor hun f.eks. ikke føler sig hjemme, eller er genert. Så hun kan godt sidde stille.

Hendes javnaldrende venner er lige så aktive som hende, så jeg tror bare det kribler rigtig meget i kroppen på dem, og at det er helt almindeligt!

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

matryoshka skriver:

Vores pige på lidt over 2 år har også krudt i røven, og hun kan slet ikke sidde stille hvis hun bliver ivrig, men også andre stærke følelser, som f.eks. vred, sur, glad osv.

Hun løber også alle vegne, og sidder meget sjælden helt stille, selv om hun godt kan gøre det i situationer hvor hun f.eks. ikke føler sig hjemme, eller er genert. Så hun kan godt sidde stille.

Hendes javnaldrende venner er lige så aktive som hende, så jeg tror bare det kribler rigtig meget i kroppen på dem, og at det er helt almindeligt!

Tak for dit svar!

Ja jeg håber også det er normalt - og selvfølgelig skal de have lov til at have krudt i røven 

Vi er begyndt at sige han skal sidde stille med armene, ved ikke om det er dumt... Men når vi siger det synes han for det meste bare det er sjovt og gør sig endnu mere "skør"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.