hvornår synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

Klumpe-dumpe

twinny skriver:

Det er ude for mit sogn...

Ja prøv da og ring og tal med dem, for det lyder altså helt tosset det der....

Du har jo en tilknytning til den kirke, da det er der din far er begravet og selvf. vil du gerne være "tæt" på ham den dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

Bassemor<3

Man skal senest døbe sit barn når det er 6 måneder gammel. Med mindre man officielt navngiver det. 

Anmeld

11. marts 2012

Sakris

Jeg har ikke stemt. Jeg synes ikke der er nogen alder for dåb. I realiteten burde man vel først døbes når man selv kan svare på spørgsmålene om ens tro. Men ellers ville jeg synes (for en barnedåb) at det skulle være inden børnene kan sige ord og svare. Så før 1 år!

Vi boede i Aalborg og havde barnedåb på Fredeiksberg. Det skulle vi ikke betale for.

Anmeld

11. marts 2012

M&M's Mor

twinny skriver:

Senest børn kan blive døbt?

Vi står nemlig i den situation, hvor jeg gerne ville have drengene døbt i den kirke hvor min far blev begravet......

Men men men det koster 2870...  

Også festen oveni...

Begrund gerne..

Hmm skulle ikke gerne koste noget at få sit barn døbt selvom det er uden for ens eget sogn...høre selv til i et andet sogn end hvor jeg selv er konfirmeret samt hvor min familie blev bisat fra men der var ingen problemer med at få vores børn døbt der da vi havde tilknytning der til og det har du jo også ved din far er begravet der...

Har også en veninde som havde været brudepige til en af hendes mor's veninder og hun kunne også få døbt sit barn i den kirke pga tilknytning som brudepige så du må da også kunne få dit barn døbt i den kirke du omtaler så jeg ville da ihvertfald ringe...

Anmeld

11. marts 2012

Fenja09

Har stemt blankt - synes ikke der er en bestemt alder for hvornår man kan blive døbt, mange bliver det lige inden de skal konfirmeres. Hvis det er en barnedåb synes jeg at det skal være inden barnets 1. år, men i realiteten fuldstændig lige meget

Det koster ingenting at døbe udenfor det sogn man bor i, så længe man har tilknytning til den kirke man ønsker at døbe sine børn i. De fleste præster er ikke så besværlige og vil gerne døbe når man har et tilhørsforhold til kirken. Vi bor i Aalborg og vores datter blev døbt i samme kirke som jeg selv blev døbt i og det er ca 50 km fra os, så altså udenfor vores eget sogn.

Hvor har du fundet den pris du nævner for at døbe i et andet sogn end det man bor i?

/Fenja

Anmeld

11. marts 2012

Kofoed.

Hvis barnet vil konfirmeres, så skal det døbes senest en uge før konfirmationen. Så 12-15 år.

Viste ikke din far var død, så har vi da mere end en ting tilfælles. Men synes helt klart du skal højre ad om det kan være rigtigt, hvis det i forvejen er en dåb, så er det jo nærmest ingen forskel med en ere.

Anmeld

11. marts 2012

Den lykkelige

Vores datter blev ikke døbt i vores sogn.. det kostede ingenting..

Anmeld

12. marts 2012

Ciss

Man kan blive døbt hele livet.

Hvis barnet skal konfirmeres skal det være døbt før den tid.

Ellers ingen restriktioner.

I gamle dage døbte man tidlig, men det er en tradition og ikke en regel. Mine børn blev døbt v 8 mndr pga diverse grunde. Ingen løftede da et øjenbryn pga det.

Anmeld

12. marts 2012

twinny

Mange tak... alle sammen.. Jaah jeg ved godt man skal navnegive inden de bliver 6 mdr. Det er de også blevet... Det var mere om det ville være underligt hvis de var 1½ år... 

Anmeld

12. marts 2012

twinny

Kofoed. skriver:

Hvis barnet vil konfirmeres, så skal det døbes senest en uge før konfirmationen. Så 12-15 år.

Viste ikke din far var død, så har vi da mere end en ting tilfælles. Men synes helt klart du skal højre ad om det kan være rigtigt, hvis det i forvejen er en dåb, så er det jo nærmest ingen forskel med en ere.

jaah det har vi...  Dog ikk en god ting. 

Det må jeg gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.