Ændre adfærd efter børnehave start.... ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

wamse

Mira0911 skriver:

Ja jeg mente nok at det vil ændre sig... 

Rådet med at slå igen, er slet ikke nogle her på baby - så er det sagt... 

Jeg synes jo også jeg virkelig gør hvad jeg kan og jeg ved at det en dag lykkes... 

Tak hvor er du sød... 

He he regnede heller ikke med, at en herfra ville give et så stupid råd, som at slå igen. Det kan gøre mig helt gal og ked, når jeg hører, at nogle stadig synes det er okay at slå børn 

Du skal "bare" fortsætte som du gør søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Mira0911

trinela skriver:

Jeg tænker, at det er fint at fortælle, hvad man føler når man bliver slået, Men måske er det for svært at forstå i den alder endnu? Måske hjælper det også at vise, at du faktisk bliver ked af det? Simpelhen sætte dig ned og græde, for på den måde at vise hende at det gjorde ondt. Jeg tænker det er godt at vise det meget bogstaveligt, for at hun kan lære at aflæse andres kropssprog og handle derefter.

Det handler jo også om at lære hende hvordan hun skal reagere når de andre slår.

Håber mine tanker kan hjælpe..

Hun forstår det udmærket, hun ved godt hvad der gør ondt og ikke gør ondt...  Når hun leger med katten kradser eller bider den hende tit og hun udbryder "Av det gør ondt".... 

Men vil det så hjælpe at sætte sig ned og "græde"...? 

Anmeld

10. marts 2012

Mira0911

wamse skriver:

He he regnede heller ikke med, at en herfra ville give et så stupid råd, som at slå igen. Det kan gøre mig helt gal og ked, når jeg hører, at nogle stadig synes det er okay at slå børn 

Du skal "bare" fortsætte som du gør søde

Du er bestemt ikke den eneste som bliver gal og ked når nogle mener det er okay at slå børn.... Forstår slet ikke de folk der gør det og at de kan få sig selv til at gøre det mod børn... 

Takker.... 

Anmeld

10. marts 2012

Plysbjørnen

Mira0911 skriver:

Æhm... Marmor kugler hvad er det??  Hvor anskaffer man sig dem henne? 

De hedder også Glas kugler, fås bla. andet hos fætter br.

Anmeld

10. marts 2012

Mira0911

Aniteb skriver:

De hedder også Glas kugler, fås bla. andet hos fætter br.

Nååh så er jeg med.... Det er jo bare min barndom... 

Anmeld

10. marts 2012

trinela

Mira0911 skriver:

Hun forstår det udmærket, hun ved godt hvad der gør ondt og ikke gør ondt...  Når hun leger med katten kradser eller bider den hende tit og hun udbryder "Av det gør ondt".... 

Men vil det så hjælpe at sætte sig ned og "græde"...? 

Ja hun forstår det gør ondt på hende selv. Men tror du også hun helt forstår at det gør ondt på dig? Det er jo noget andet, det handler om empati og indlevelse i hvad andre mennesker føler.

Anmeld

10. marts 2012

Plysbjørnen

Mira0911 skriver:

Nååh så er jeg med.... Det er jo bare min barndom... 

Det er jo det, jeg kalder dem også glaskugler, men alt skal jo være så moderne, så nu hedder de marmorkugler... Men som sagt det er en idé det kunne jo være det kunne hjælpe...

Anmeld

10. marts 2012

Mira0911

trinela skriver:

Ja hun forstår det gør ondt på hende selv. Men tror du også hun helt forstår at det gør ondt på dig? Det er jo noget andet, det handler om empati og indlevelse i hvad andre mennesker føler.

Ja det forstår hun for hun slår faktisk rimelig hårdt og jeg tager mig altid til kinden og udbryder av for h******... Hun står også tilbage og bliver meget meget lille.... 

Anmeld

10. marts 2012

Mira0911

Aniteb skriver:

Det er jo det, jeg kalder dem også glaskugler, men alt skal jo være så moderne, så nu hedder de marmorkugler... Men som sagt det er en idé det kunne jo være det kunne hjælpe...

Jeg skriver det hvert fald bag øret... 

Anmeld

10. marts 2012

trinela

Mira0911 skriver:

Ja det forstår hun for hun slår faktisk rimelig hårdt og jeg tager mig altid til kinden og udbryder av for h******... Hun står også tilbage og bliver meget meget lille.... 

Ja, det kan godt være, at hun forstår det så Jeg tænker bare det er godt nok at få det skåret helt ud i pap, når man er så lille. Og hvis du viser du er ked af det, får hun måske også bedre mulighed for at sige undskyld, end hvis du bliver sur? Du kan jo prøve og hvis ikke det virker, har det ikke skadet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.