Mira0911 skriver:
Jeg synes det er blevet rigtig slemt med Julie's adfærd efter hun er startet i børnehave....
Hun er begyndt og sparke meget mere ud efter mig, give mig lussinger... En ting er helt sikkert det finder jeg mig slet ikke i.... Hun skal ikke slå og det forklare jeg hende også... Men alligevel fortsætter hun...
Og nej jeg gider ikke høre på, "Tag nu en hel weekend med Julie alene, noget hotel halløj med legeland osv"
Om jeg er alene med hende eller ej, sker det ret ofte alligevel... Jeg er ret sikker på at de bruger slå/sparke i børnehaven når en anden tager noget af det legetøj hun leger med...
Jeg har snakket med flere om hvad jeg skal gøre...
De fleste siger når først hun slår dig i ansigtet, skal du prompte slå igen - ØH NEJ, jeg slår ikke på børn....
Jeg får stilt spørgsmålet: "Hvis du går på gågaden og et voksent menneske stikker dig en lussing, Ja så vil du automatisk slå igen" ØH NEJ, Det ved jeg først når jeg står i situationen.... (!!!!!!)
Andre siger, fortsæt med at være bestemt med tonen når jeg er i situationen og at det gør ondt på mor....
Jeg kunne aldrig i mit liv drømme om at slå mine børn igen når de har slået mig - ALDRIG!!!
Er der andre herinde som har oplevet at Jeres barn/børn ændre adfærd efter de er kommet i børnehave!?!?!
Nu slår vores børn ikke lige, men vores datter fik en tendens med at sige dumme mor, det mindste hun ikke fik sin vilje, og ja det lærte sønnikke hurtigt... Nu er vi begyndt at give dem en "belønning" i form af en marmorkugle når de gør noget godt, dvs. tager tallerkenen ud af bordet morgen og aften (en kugle for hver gang), tømmer taske fra børnehave, og hjælper med oprydningen om aftenen. Men hvis de så siger dumme mor så tager vi en kugle og det ved det. Hvis de siger det, spørger jeg gerne om jeg skal tage en kugle og de siger gerne nej, hvorefter jeg forlanger at de siger undskyld, for det gør jo lidt ondt at de siger det, og nægter de tager jeg en kugle. Lige som jeg også tager en kugle når de bruger sofaen som trampolin, en advarsel hvor jeg siger jeg vil ikke have det, næste gang tager jeg en kugle, gør de det igen så tager jeg den selv om de protester... Det har altså hjulpet en hel del, med at rette op på deres opførsel.
Andre ting, hvis de f.eks. slår "koster" 3 min i tænke hjørnet. hvorefter vi tager en snak om det.
En idé ved ikke om den kan bruges til noget.