hvordan kommer man videre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

Kris89

l.kjoeller skriver:

Bar en psykolog der arbejder med at vende negative tanker til positive. Tror bestemt det hjalp mht at det lykkes for os. Så får du også bearbejdet tabet og skylden der kan være over ikke at kunne glæde sig for andre

kunne være man skulle overveje det. har virkelig svært ved at se lyst på det hele...

for der er jo positive ting... altså tiden med hinanden - mere tid til opsparing osv. jeg ville med glæde give alt væk.. .men kunne være rart, hvis man kunne fokusere på de positive ting... bar ind i mellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Kris89

Maja_4000 skriver:

Du ér jo også ung Men jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor svært det må være ! Når man først har taget beslutningen om at man vil være mor , kan det ikke gå hurtigt nok .. 

Men det kunne være en psykolog kunne hjælpe alligevel .. Engang imellem er det godt at snakke med en som ikke vil hjælpe fordi personen elsker dig .. Hvis du forstår ?

ja jeg forstår... kan godt være jeg skal overveje det... regner med at tage en snak med lægen, når vi får svar på mandens sædprøve... måske hun kender nogle gode steder og sådan.

Anmeld

10. marts 2012

lailamik

Kris89 skriver:

som overskriften siger, hvordan kommer man videre efter SA?

i juni måned 2011 mistede vi desværre i uge 10... jeg kan simpelthen ikke komme videre...

vi prøver selvf. at blive gravide og har som i nok har gættet ikke haft held med os endnu.

jeg er bare så ked, så indebrændt... jeg kan ikke glæde mig på andres vegne. ikke engang hvis de har fået job, fået kæreste eller andet latterligt... altså jeg ønsker ALLE skal være lige så kede som jeg...

det er nogle lorte tanker at gå med og det er ved at æde mig op indefra.

ved bare virkelig ikke hvordan jeg skal komme videre... tænker hele tiden, at jeg kunne have haft mit lille barn i armene.

så siger folk, nyd i har hinanden. idag var vi ude og køre en tur, gør vi tit og vi elsker det, en tur igennem skoven, se om vi kan finde rådyr og lign. men kan ikke nyde det... det er jo ikke det jeg vil i øjeblikket. jeg ville bare være hjemme med vores lille...

jeg føler ikke jeg er i min krop længere... jeg passer mit arbejde og gør hvad jeg nu skal, men alt minder mig om den lille vi ikke fik, det at det ikke vil lykkedes.

min søde dejlige kæreste prøver alt hvad han kan at få mig op af det her hul, men bare som om intet hjælper...

ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre... kan jo for faen ikk gå rundt og være ked indtil det engang lykkedes igen, måske først om år...

nogen med gode råd? holder ikke til dette i længden

Har selv prøvet at stå i den situation, bare det at jeg mistede i uge 20. 

For mig havde jeg det præcis som dig kunne ikke fortså at andre kunne gå videre i livet, som om ingen forstod hvor ked jeg var, og hvorfor de ikke kunne være kede af det sammen med mig. Såden var det i ½ år indtil det begyndte at gå stille og roligt op ad ..når jeg siger stille og roligt så var det faktisk ekstra slooooow opad men opad gik det så. 

Vi prøvede igen allerede 1mdr efter jeg havde født, men prøvede først for alvor igen når jeg var færdig med sygemlelding, og havde overskud til at arbejde igen. Der gik 7mdr efter vi havde misted så var jeg gravid igen. Heller ikke der var jeg helt kommet over tabet. Jeg er nu 37+5 og kan endnu blive helt ked af det ved tanken om hvad der er sket, men er dog kommet ovenpå igen. Så for mig hjælp det at blive gravid igen, tale åbenlyst om det som er sket. Men er nødt til at sige at man altid kommer til at tænke på den lille der kunne være.  

Ville råde dig til at snakke åbent om dine føleser det hjælper ihvertfald lidt  Når jeg tænker tilbage så skulle jeg nok havde fået pro hjælp, det ville jeg nok også råde dig til. Håber for dig at du kommer ovenpå igen, selvom det er noget så svært ..

Anmeld

10. marts 2012

l.kjoeller

Kris89 skriver:

silksikkesikker

kunne være man skulle overveje det. har virkelig svært ved at se lyst på det hele...

for der er jo positive ting... altså tiden med hinanden - mere tid til opsparing osv. jeg ville med glæde give alt væk.. .men kunne være rart, hvis man kunne fokusere på de positive ting... bar ind i mellem.

Tror helt sikkert det er sundt når man har de tanker. H*n kan give dig troen tilbage på hvorfor det helt sikkert nok skal lykkes. For det skal det. Og også hjælpe dig gennem starten af en ny graviditet før man tør slappe af

Anmeld

10. marts 2012

Kris89

l.kjoeller skriver:

Tror helt sikkert det er sundt når man har de tanker. H*n kan give dig troen tilbage på hvorfor det helt sikkert nok skal lykkes. For det skal det. Og også hjælpe dig gennem starten af en ny graviditet før man tør slappe af

tak...

ja det tænker jeg også... det bliver nok rigtig slemt når enang jeg bliver gravid igen... uh en masse tanker og frygt jeg tror jeg vil føle...

sidst var tanken jo bare "det sker for naboen, ikke mig". denne gang bliver nok anderledes...

heldigvis var jeg lige lidt på arbejde idag og fik ros af chefen, så lige nu er jeg ved godt mod og tænker at jeg i det mindste er god til mit arbejde og keg kan blive bedre, så det må jeg fokusere på

Anmeld

10. marts 2012

Kris89

lailamik skriver:

Har selv prøvet at stå i den situation, bare det at jeg mistede i uge 20. 

For mig havde jeg det præcis som dig kunne ikke fortså at andre kunne gå videre i livet, som om ingen forstod hvor ked jeg var, og hvorfor de ikke kunne være kede af det sammen med mig. Såden var det i ½ år indtil det begyndte at gå stille og roligt op ad ..når jeg siger stille og roligt så var det faktisk ekstra slooooow opad men opad gik det så. 

Vi prøvede igen allerede 1mdr efter jeg havde født, men prøvede først for alvor igen når jeg var færdig med sygemlelding, og havde overskud til at arbejde igen. Der gik 7mdr efter vi havde misted så var jeg gravid igen. Heller ikke der var jeg helt kommet over tabet. Jeg er nu 37+5 og kan endnu blive helt ked af det ved tanken om hvad der er sket, men er dog kommet ovenpå igen. Så for mig hjælp det at blive gravid igen, tale åbenlyst om det som er sket. Men er nødt til at sige at man altid kommer til at tænke på den lille der kunne være.  

Ville råde dig til at snakke åbent om dine føleser det hjælper ihvertfald lidt  Når jeg tænker tilbage så skulle jeg nok havde fået pro hjælp, det ville jeg nok også råde dig til. Håber for dig at du kommer ovenpå igen, selvom det er noget så svært ..

tak for svar. er ked af at læse du har måtte gennemgå det. og så i uge 20...

tror jeg tager en lang snak med lægen, når vi får svar på sædprøven. hun plejer at være rigtig god til at lytte og give råd..

kan godt være proff hjælp ville være bedst.

Anmeld

10. marts 2012

tinasmor

Da jeg mistede fik der også næsten 2 år inden vi blev gravide igen. For mig var det eneste der hjalp at blive gravid, ved godt det ikke er til meget hjælp men det er desværre sandheden.

håber snart det lykkes.

Anmeld

10. marts 2012

Kris89

tinasmor skriver:

Da jeg mistede fik der også næsten 2 år inden vi blev gravide igen. For mig var det eneste der hjalp at blive gravid, ved godt det ikke er til meget hjælp men det er desværre sandheden.

håber snart det lykkes.

tak for svar...

og tak for din ærlighed... er også bange for at det er det eneste der for alvor vil hjælpe... det vil aldrig blive glemt at vi mistede... et barn vil altid mangle, men er ret sikker på jeg først kommer rigtig videre den dag vi står med et lille barn.

Anmeld

10. marts 2012

tinasmor

Kris89 skriver:

tak for svar...

og tak for din ærlighed... er også bange for at det er det eneste der for alvor vil hjælpe... det vil aldrig blive glemt at vi mistede... et barn vil altid mangle, men er ret sikker på jeg først kommer rigtig videre den dag vi står med et lille barn.

Jeg har det på samme måde. Som om der er en der mangler. Var meget nervøs ved næste graviditet og købte et par ekstra scanninger, men alt gik helt efter bogen og jeg håber meget at I snart vil få de to streger.

Anmeld

10. marts 2012

Kris89

tinasmor skriver:

Jeg har det på samme måde. Som om der er en der mangler. Var meget nervøs ved næste graviditet og købte et par ekstra scanninger, men alt gik helt efter bogen og jeg håber meget at I snart vil få de to streger.

tusind tak det håber vi også

det er også allerede bestemt at vi skal til tryghedsscanning omkring uge 7, når vi engang bliver gravide igen...

sidste gang nåede jeg aldrig en scanning, som vidste noget i min livmoder... (havde allerede smidt det hele da jeg ankom til sygehuset)

så må vi betale det det koster...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.