Hvad har jeres spædbørn på om sommeren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

AnnaK89

pernille.23 skriver:

Mille er fra 12 juli, og hun havde kun bodyer på eller sådan en sommerdragt, så havde vi nogle jogging/bløde bukser og et par lang ærmet bluser til når det var køligt, og da vi tog til rhodos i sep, havde hun det samme på, så fik hun så også en lille solhat og solcreme til babyer på..

Her hjemme havde hun hverken solhat eller solcreme på.

Okay

Tak for dit svar

Havde tænkt lidt på de der sommer heldragter, hvor benene kun går til knæene De kunne jo evt. være fine?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

AnnaK89

Happiness skriver:

Lukas er fra 21. juli. Her brugte vi bodyer med et par tynde bukser. Eller heldragte med kun ble indenunder.

Jeg tror ikke du må putte solcreme på et spædbarn. Der er noget specielt til babyer ja, men spædbørn ville jeg ikke putte det på. 

Det tager ikke skade af at være i solen de få min det tager at komme ind og ud. Og så ville jeg nok bare tage en stofble over hovedet, så de ikke får solen i øjnene.

Det var i hvertfald det vi gjorde. 

Ja det kunne jeg selvfølgelig også

Solhat køber jeg nok stadig, for vores bil er så irriterende intelligent, at sætter vi en stofble i klemme i vinduet, så ruller vinduet ned igen  Så når vi køre bil, så får hun solhat på

Anmeld

9. marts 2012

AnnaK89

LunaLykke skriver:

Julia blev født 17. juli, lige midt i højsommeren. Den første måned havde hun kun bodystocking på og intet andet. Måske lige et par tynde bukser hvis det var køligt. Hat var ikke nødvendigt fordi hun slet ikke var i solen på noget tidspunkt, hun lå altid bare i barnevognen.

Jeg synes næsten vi er nød til at få en solhat, hvis hun skulle få solen i øjnene når vi køre bil. Vi kan ikke sætte stofble i klemme i vinduet på bilen, for så ruller vinduet ned igen 

Og en solhat holder jo ansigtet køligt, selvom hun i forvejen ikke er direkte i solen, for det kommer hun bestemt ikke!

Anmeld

9. marts 2012

Happiness

AnnaKJ skriver:

Ja det kunne jeg selvfølgelig også

Solhat køber jeg nok stadig, for vores bil er så irriterende intelligent, at sætter vi en stofble i klemme i vinduet, så ruller vinduet ned igen  Så når vi køre bil, så får hun solhat på

Hmm... Det var da irriterende! Men ja så ville jeg også købe en solhat

For synes ikke de der dimser man kan sætte i vinduet dækker helt. Og vores ryger hele tiden ned... Så vi har en stofble

Anmeld

9. marts 2012

AnnaK89

Happiness skriver:

Hmm... Det var da irriterende! Men ja så ville jeg også købe en solhat

For synes ikke de der dimser man kan sætte i vinduet dækker helt. Og vores ryger hele tiden ned... Så vi har en stofble

Præcis, synes heller ikke de er vildt charmerende - så hellere en super sød solhat

Ja det er lidt irriterende, at det bare ruller ned igen, men så kommer der da heldigvis ingen fingre i klemme

Anmeld

9. marts 2012

foto på lærred

AnnaKJ skriver:

Var lige ved at gå alt Lærkes gamle tøj igennem igår aftes - men da Lærke er efterårsbarn, og vores lille nye bliver sommer barn, så er det som om det ikke rigtig passer sammen.

Lærke har rigtig mange heldragter med fødder, og tænker det bliver for varm for baby midt om sommeren?

Bodys har hun masser af, og dem kan man jo altid bruge. Men ved jeg kommer til at mangle en del.

Men hvad er godt at have? T-shirts, shorts, en hat af en art til når solen er skarp?

Andre ting der kunne være nyttige i sommeren?

Hvad med sådan noget som solcreme? Kan baby overhovedet tåle det?

Jeg tror det kommer helt an på sommeren. Her fik jeg min i år i starten af juli og det nåede aldrig nogle sinde at blive så varmt at jeg fik brug for "sommertøj". Det var blæseligt og regnede meget (som nogle nok husker ) Så her ville efterårstøj sagens kunne bruges. Jeg synes også at når de er så små (de første par måneder) Så med mindre det er virkelig varmt, så giver jeg altid et par strømper osv på for de ikke bliver kolde.

Men igen, det kommer helt an på om vi får fantastisk sommervejr eller ej

Anmeld

9. marts 2012

AnnaK89

foto på lærred skriver:

Jeg tror det kommer helt an på sommeren. Her fik jeg min i år i starten af juli og det nåede aldrig nogle sinde at blive så varmt at jeg fik brug for "sommertøj". Det var blæseligt og regnede meget (som nogle nok husker ) Så her ville efterårstøj sagens kunne bruges. Jeg synes også at når de er så små (de første par måneder) Så med mindre det er virkelig varmt, så giver jeg altid et par strømper osv på for de ikke bliver kolde.

Men igen, det kommer helt an på om vi får fantastisk sommervejr eller ej

Det er så rigtigt - det danske sommervejr kan man altså ikke helt regne med 

Må nok hellere købe nogle tynde bukser, trøjer og strømpebukser, hvis det skulle blive en kølig sommer

Anmeld

9. marts 2012

Supermum

AnnaKJ skriver:

Var lige ved at gå alt Lærkes gamle tøj igennem igår aftes - men da Lærke er efterårsbarn, og vores lille nye bliver sommer barn, så er det som om det ikke rigtig passer sammen.

Lærke har rigtig mange heldragter med fødder, og tænker det bliver for varm for baby midt om sommeren?

Bodys har hun masser af, og dem kan man jo altid bruge. Men ved jeg kommer til at mangle en del.

Men hvad er godt at have? T-shirts, shorts, en hat af en art til når solen er skarp?

Andre ting der kunne være nyttige i sommeren?

Hvad med sådan noget som solcreme? Kan baby overhovedet tåle det?

Jeg fik vore datter i Juli, og der var det kortærmede bodyer (kun dem på) når det var over 25 grader, ellers fik hun varmeknopper, ellers havde vi nogle tynde bomuldsbukser og en tynd løssiddende langærmet, til når der var skygge dage og hun sov i barnevognen. 

Anmeld

9. marts 2012

vitapigen

Min baby er fra den 11. juli. på sygehuset og da vi kom ,havde hun kun langærmet body på og så dynen om hende. Og var næsten ikke udenfor mmed mindre hun sov i barnevogn. Og der havde hun også en lille hjelm på

Anmeld

10. marts 2012

pernille.23

AnnaKJ skriver:

Okay

Tak for dit svar

Havde tænkt lidt på de der sommer heldragter, hvor benene kun går til knæene De kunne jo evt. være fine?

ja, det var sådan nogen hun havde på, (korte ærmer og til knæene)

var super glade for dem så hun får sådan nogle igen i år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.