Hvad har jeres spædbørn på om sommeren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.100 visninger
31 svar
0 synes godt om
8. marts 2012

AnnaK89

Var lige ved at gå alt Lærkes gamle tøj igennem igår aftes - men da Lærke er efterårsbarn, og vores lille nye bliver sommer barn, så er det som om det ikke rigtig passer sammen.

Lærke har rigtig mange heldragter med fødder, og tænker det bliver for varm for baby midt om sommeren?

Bodys har hun masser af, og dem kan man jo altid bruge. Men ved jeg kommer til at mangle en del.

Men hvad er godt at have? T-shirts, shorts, en hat af en art til når solen er skarp?

Andre ting der kunne være nyttige i sommeren?

Hvad med sådan noget som solcreme? Kan baby overhovedet tåle det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Aabye

Der findes solcreme specielt til babyer.. Det har jeg brugt til Marcus i sommers da han var lille når vi var ude med ham

Anmeld

8. marts 2012

AnnaK89

Line - med Bobben skriver:

Der findes solcreme specielt til babyer.. Det har jeg brugt til Marcus i sommers da han var lille når vi var ude med ham

Åhhh det lyder godt
Er så nervøs for det hele

Anmeld

8. marts 2012

modesty

Matas har paraben-fri solcreme til babyer til en rimelig pris. 

Anmeld

8. marts 2012

Mor til L&S

AnnaKJ skriver:

Var lige ved at gå alt Lærkes gamle tøj igennem igår aftes - men da Lærke er efterårsbarn, og vores lille nye bliver sommer barn, så er det som om det ikke rigtig passer sammen.

Lærke har rigtig mange heldragter med fødder, og tænker det bliver for varm for baby midt om sommeren?

Bodys har hun masser af, og dem kan man jo altid bruge. Men ved jeg kommer til at mangle en del.

Men hvad er godt at have? T-shirts, shorts, en hat af en art til når solen er skarp?

Andre ting der kunne være nyttige i sommeren?

Hvad med sådan noget som solcreme? Kan baby overhovedet tåle det?

Jeg venter også et sommerbarn (juli)
Jeg har ingen planer om at købe shorts og t-shirts.
Her blir det body med korte og lange ærmer,tynde bomulds bukser og hel dragter uden fødder. Man kan aldrig regne med den danske sommer og på de varme dage vil jeg bare give en body på og så bare ben.. En sol hat vil jeg nok også købe, men min nyfødte dreng kommer ikke ud i solen

Anmeld

8. marts 2012

Darling<3

Jeg er heeeelt blank for hvad min lille pige skal have på til sommer ( termin 2 Juli ), ville altså være nemmere med et vinterbarn, hehe..

Tænker at jeg bare skal gøre brug af alle de body's vi har fået, kort ærmer og med bare ben - men hvad med sådan noget som barnevognen, skal man have en almindelig dyne i, eller er der noget tyndt sommerdyne til spædbørn??

Solcreme og hat er et must, men vil ikke opholde mig direkte i solen med hende - måske en lille blæser med kan have i lommen, er det dumt??

Anmeld

8. marts 2012

merle2010

min datter er født den 20 maj og venter en lillebror 17 juni

merle brugte bare body og sparkedragter eller heldragter uden noget inden under(kun ble)...

da det blev rigtig varmt havde hun kun kortærmet body på eller bare ble hvis det var ulideligt...

hun var meget generet af varmen, men vi boede osse i en lejlighed på 2 sal.. vi var ikke udenfor når det var meget varmt..

men hvis vi var, lå hun i kortærmet body og et tyndt tæppe over, og altid i skygge...

så spar en masse penge og lad for guds skyld være med at købe alt for varmt tøj...

Anmeld

8. marts 2012

AnnaK89

Mor til Liva skriver:

Jeg venter også et sommerbarn (juli)
Jeg har ingen planer om at købe shorts og t-shirts.
Her blir det body med korte og lange ærmer,tynde bomulds bukser og hel dragter uden fødder. Man kan aldrig regne med den danske sommer og på de varme dage vil jeg bare give en body på og så bare ben.. En sol hat vil jeg nok også købe, men min nyfødte dreng kommer ikke ud i solen

Det kommer de jo alligevel. Når du skal transportere dem eller ud og gå med dem.
Jeg har da absolut heller ingen intentioner om at have min baby-pige i direkte sol. Men derfor er det da stadig vigtigt at de har solcreme på og en hat så de ikke får solen i øjnene.

Anmeld

8. marts 2012

AnnaK89

Darling<3 skriver:

Jeg er heeeelt blank for hvad min lille pige skal have på til sommer ( termin 2 Juli ), ville altså være nemmere med et vinterbarn, hehe..

Tænker at jeg bare skal gøre brug af alle de body's vi har fået, kort ærmer og med bare ben - men hvad med sådan noget som barnevognen, skal man have en almindelig dyne i, eller er der noget tyndt sommerdyne til spædbørn??

Solcreme og hat er et must, men vil ikke opholde mig direkte i solen med hende - måske en lille blæser med kan have i lommen, er det dumt??

Synes også det var meget nemmere med Lærke.

Har heller ikke tænkt mig at være direkte i solen med baby, men en hat så man er sikker på at de ikke får solen i øjnene og solcreme er vel stadig vigtigt?

Tænker ikke en blæser af en art lyder helt dumt?

Jeg har bare tænkt en tynd sommerdyne, tror det bliver for varmt med en alm. babydyne.

Anmeld

8. marts 2012

AnnaK89

merle2010 skriver:

min datter er født den 20 maj og venter en lillebror 17 juni

merle brugte bare body og sparkedragter eller heldragter uden noget inden under(kun ble)...

da det blev rigtig varmt havde hun kun kortærmet body på eller bare ble hvis det var ulideligt...

hun var meget generet af varmen, men vi boede osse i en lejlighed på 2 sal.. vi var ikke udenfor når det var meget varmt..

men hvis vi var, lå hun i kortærmet body og et tyndt tæppe over, og altid i skygge...

så spar en masse penge og lad for guds skyld være med at købe alt for varmt tøj...

Så skal jeg vist ud og have nogle flere bodys
Tænker også det er det vi kommer til at bruge mest.

Brugte i shorts eller noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.