"undersøgelse" hjælp.. Babys vægt mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

annec

annec skriver:

Syntes sku det var en underlig kommentar! Min baby vejede næsten 4,5 kg og har sku ikke stop fordret ham med grød! Han fik grød som 5 mdr og har levet fint af mælk!

Den skulle så ikke til være til ts, men den ts citerede til 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

matryoshka

Min datter har altid været gennemsnitlig, nogle perioder har hun ligget lidt under sin egen kurve, men har altid været lige præcis som hun skal være. Det er prestige nok for mig!

Jeg kommer fra en familie, hvor alle børnene har vejer 4+ kg ved fødslen, og det gør min kæreste også. Vi har ingen overvægtige i familien, så jeg mener bestemt ikke, at det er usundt at være født "tyk" eller større end gennemsnittet!

Vores datter blev født 41+6 og hun vejede 3816 gr og målte 53 cm. Så hun vejede altså mindre end alle hendes "forfædre". Men det skyldes sandsynligvis den manglende arterie i navlestrengen.

Anmeld

8. marts 2012

jeanne-skat

min søn er født 36+1. vægt 2740 og 48 lang

Anmeld

8. marts 2012

modesty

Kan du ikke være ligeglad? Hvis din baby er sund og rask og SP'en er tilfreds, kan det vel være ligemeget hvad folk mener. 

Min dreng var 3650 gr. 53 cm. Ved fødslen. Ved 4,5 mdr. vejer han 7,7 kg. og er 70 cm. lang. En slank, lang dreng og jeg har ingen problemer med at der er et par buttede bebser i mødregruppen :-)

Anmeld

8. marts 2012

Pipsle2012

Min datter er født 40+6. Hun vejede 4160 gram og var 51 cm lang 

Anmeld

8. marts 2012

Kofoed.

40+2 - pige - 3160 g - 51 cm.

Hun var tvilling indtil 21. uge, derfor var hun en lille en. Gennemsnittet i dk ligger på ca 3600 g.

Anmeld

8. marts 2012

Pipsle2012

Månelys skriver:

Er du så ikke lige så slem i at kalde dem for kæmpebabyer?? Jeg oplever tvært i mod at folk har travlt med at dømme, hvis man fik et stort barn. Jeg synes babyer er smukke uanset størrelse, og ligesom det er træls at høre på "uha et bette myr", er det da lige så træls at høre på "Hoooold da op hun er tyk!".

Min pige født 41+2: 4300 gram og 53 cm.

Anmeld

8. marts 2012

AnnaK89

Lærke født 41+4
Vægt: 3720 g.
Længde: 53 cm.

Anmeld

8. marts 2012

Ditte-3

første barn vejed 4600 g målte 55 cm, andet barn vejed 4000 g målte 53 cm. 3 barn vejed 4200 g og målte 54 cm ,

gået 14 dage over med alle

Anmeld

8. marts 2012

Camulla

Anonym skriver:

Nu må jeg simpelthen ud med det... Jeg synes jeg ser en tendens til relativt "kæmpe" babyer og at det nærmet er " tabu" hvis ikke ens baby har 10 fedt deller hængende på arme og ben... Så nu vil jeg simpelthen se hvad gennemsnittet herinde ligger på barnets fødsels vægt, cm samt hvilken uge barnet er født i hvis I vil " deltage" det er slet ikke for at hænge nogen ud eller slå folk i hovedet om baby er godt tykke eller ej er jo ikke det vigtige jeg bliver bare konstant overrasket over at læse hvor store de nyfødte er så vil se om det kun er mig der er omgivet af store babyer eller ej

Micas: Født 42+0 - 4210 g. og 54 cm.

Noam: Født 40+1 - 4340 g. og 54 cm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.