"undersøgelse" hjælp.. Babys vægt mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

Frk.S

Anonym skriver:

Ser jeg på f.eks bare min MG der er børnene megetForskelligt fordelt mit barn er i midten af alderen men næst mindst den eneste mindre var et barn der kun var 1 uge ved opstart...

Jamen jeg kan bare ikke helt se hvad problemet er?

Er det fordi DU ikke føler det er ok, at din baby er mindre?

Lige så tit som du hører at din baby er lille, lige så tit hører os med store babyer at vores babyer er store.

Børn er jo forskellige - også i størrelse.

Det er nok også derfor der er flere kurver når man kigger på vækst af børn. Hvis de følger deres egen kurve samt passer nogenlunde sammen i længde og vægt, så kan det da være fløjtende ligegyldigt om en fra MG har en baby der ligger på en af kurverne over eller under.... eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Frk.S

Månelys skriver:

Er du så ikke lige så slem i at kalde dem for kæmpebabyer?? Jeg oplever tvært i mod at folk har travlt med at dømme, hvis man fik et stort barn. Jeg synes babyer er smukke uanset størrelse, og ligesom det er træls at høre på "uha et bette myr", er det da lige så træls at høre på "Hoooold da op hun er tyk!".

Min pige født 41+2: 4300 gram og 53 cm.

Anmeld

8. marts 2012

Chr-Hei

Min var under gennemsnitet.. 3380 cm og 53 cm.. Født 40+1..
Men efterfølgende er han blevet en kæmpe baby

Anmeld

8. marts 2012

Pinkrose

Pige uge38 vægt 3440 længde 50

Et år gammel vægt9,6 længde 85

Ingen elastikker eller deller og ville ha været utrolig ligeglad hvis hun havde haft det

Anmeld

8. marts 2012

FrkLarsen

Anonym skriver:

Nu må jeg simpelthen ud med det... Jeg synes jeg ser en tendens til relativt "kæmpe" babyer og at det nærmet er " tabu" hvis ikke ens baby har 10 fedt deller hængende på arme og ben... Så nu vil jeg simpelthen se hvad gennemsnittet herinde ligger på barnets fødsels vægt, cm samt hvilken uge barnet er født i hvis I vil " deltage" det er slet ikke for at hænge nogen ud eller slå folk i hovedet om baby er godt tykke eller ej er jo ikke det vigtige jeg bliver bare konstant overrasket over at læse hvor store de nyfødte er så vil se om det kun er mig der er omgivet af store babyer eller ej

Min datter er født 39+4, vejede 3000g og målte 51cm 

Anmeld

8. marts 2012

Linea

Min datter blev født i uge 41 + 5, vejede 3690 og var 52 cm lang. Hun har altid været en fin lille pige af bygning og har faktisk aldrig haft elastikker/deller.

Anmeld

8. marts 2012

Azooo

38+5 - 2875 Gram - 52 cm .. Han er 6 1/2 måned nu og vejer omkring de 8kg ..

Anmeld

8. marts 2012

Pikku Myy

2500g og uge 37. 47 cm

3100 og uge 38... 51 cm

og ja der er lidt prestici i og kunne fremvise 4-5 kg babyer der hurtigt vejer så meget at de simpelt hen bliver nød til og stopfodres med grød...

Er det rigtigt? Jeg fik en dreng på 4kg i uge 42, så han var vel ok stor, men jeg har ALDRIG tænkt på det som noget godt/presigefyldt. Faktisk vil jeg sige at jeg syntes min søn var lige tung nok at bære rundt på...

Han var ikke som sådan stor fedtmæssigt da han blev født, men det kom han hurtigt efter, og jeg må jeg da sige at det faktisk var lidt en fordel. Når vi snakkede sammen i mødregruppen, var det da meget mere alvorligt hvis en af de tynde babyer blev syge, end hvis min søn, der ikke rigtig tog skade af ikke at spise et par dage, blev det...

Men igen: prestige synes jeg nu ikke ligefrem jeg fik

Edit: Jeg kan se jeg glemte længden. Kan ikke helt huske hvor lang han var, men jeg tror han var 54cm...

Anmeld

8. marts 2012

annec

Anonym skriver:

Altså er det din oplevelse af hvordan " baby" verdenen er idag??:/

Syntes sku det var en underlig kommentar! Min baby vejede næsten 4,5 kg og har sku ikke stop fordret ham med grød! Han fik grød som 5 mdr og har levet fint af mælk!

Anmeld

8. marts 2012

ledermus

fødte 37+4 og han vejede 3300 g og var 51 cm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.