Jeg er så ked af det.... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

Muttitil1+1

Anonym skriver:

Tusind tak for krammet.

Det varmede...

Hvor længe gik der før tingene var i orden hos dig?

Tænker på hvor længe der gik før alle papirer var i orden, udfyldt osv.. Var du og faderen til barnet enige om hvem der skulle have datteren boende?

Jeg er så bange for at skulle gå igennem det her, især når vores datter endnu er så lille.

Og er rigtig bange for at faderen til barnet vil blive meget væmmelig og ondskabsfuld og prøve på at få hende til at skulle have bopæl hos ham.

Jeg vil bestemt gerne have at han stadig ser hende men jeg vil gerne have at det er mig hun bor hos.

Vi har alle brug for en ordentlig krammer i sådan en situation, for nemt er det ikke!

Altså, jeg var hurtig til at få udfyldt papirerne, og bad min ex om at skrive under på ansøgningen om børnebidrag og separation - det gjorde han heldigvis uden indvendinger - ellers havde der gået længere tid... Så allerede 2 uger senere var det gået i orden.
Jeg søgte boligstøtte med virkning her fra 1. marts, og det nåede også at gå igennem i løbet af 14 dage, så det var rigtig lækkert.
Børnetilskud + ektraordinærttilskud har jeg også søgt, men har ikke fået nogen bekræftelse på det endnu... men håber snart det går i orden, for hvis ikke det gør kan jeg ikke få ændret min SU til "enlig"-satsen

Jeg diskuterede slet ikke med ham om, hvor vores søn skulle bo - i min verden var der kun ÉT sted og det var hos MIG! Han er så lille, og det er mig han har været vant til - (faderen arbejdede meget og var næsten aldrig hjemme), plus faderens arbejde - han har ikke mulighed for at have ham til daglig, da vores søn ikke er i institution...
OG du skal ikke være nervøs for at miste din datter, hvis din ex søger om forældremyndighed. For så længe hun er så lille og du ikke har fået nogen anmærkninger af kommunen, så vil barnet i 99,9% af alle tilfælde blive tillagt moren

Jeg tror desværre ikke at man kan undgå lidt "sure miner" og trælse kommentarer, så man vil nok gå hinanden lidt på i starten fordi der er så mange ting der skal gå op i en højere enhed. Jeg håber stadig på at det bliver bedre, for i øjeblikket er han total stalker

Hvis det bliver taget op i statsamtet, får din ex højst sandsynligt ikke lov til at have jeres lille fis i flere dage... overnatninger sker i takt med hvor gammel barnet er de første år - 1 år = 1 overnatning osv... Dog kan I selv lave andre aftaler, hvis I går uden om statsamtet. Jeg har givet min ex lov til at have vores søn hver anden weekend fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag, så han også får set ham lidt

Men ja, det er en lang og hård proces. Jeg startede med at udfylde papirer i starten af februar, og det er som sagt ikke det hele der er gået igennem endnu... og det der trækker flest tænder ud i min situation er helt sikkert samarbejdet... nøj, det er en prøvelse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.