Jeg er så ked af det.... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Anonym trådstarter

prettybutterfly skriver:

Puh en træls situation!!!

Kan kun lige svare ang økonomi som enlig mor og studerende! Den er altså ret god! Har en veninde der var enlig mor og sygepleskestuderende! Hun fik dobbelt SU, boede til leje og fik ret mange penge i boligstøtte, hun fik gratis børnepasning, og tror også ekstra tillæg i børnepenge hver 3. måned. Hendes økonomi havde det fint! Så det skal du ik bekymre dig om. Men aner ik noget om de forældre rettigheder altså

Håber det hele går i orden for dig!

1000 tak skal du have og tak for dit svar.

Jeg håber virkelig også at det hele nok skal gå i orden men lige nu ser det hele bare uoverskueligt ud.

Det er rart at høre at det godt kan lade sig gøre økonomisk som alene mor og som studerende.

Så er der da lidt ro på, på den post.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

Som en start har i fælles forældremyndighed..

Men ud fra det du fortæller, så ville jeg kontakte statsforvaltningen og få dem ind over... For så er der klare linjer fra start af....

Er ked af at høre om din situation, men håber at du trods alt finder ud af det...

Samtidig ville jeg evt. også kontakte kommunen/familieafdelingen og høre om de kan vejlede dig... De har vejledningspligt i sådanne situationer...

Mange tak for dine råd, dem vil jeg tage i brug.

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Hvis du ellers er normalt fungerende og har fungeret som primær omsorgsperson for barnet, vil du nok ende med at få bopælsretten.
Far kan ikke kræve en uge hos hver, da amtet ikke laver den slags aftaler med mindre begge forældre er enige. Det vil nok starte med at han får lov at være hos barnet et par timer om ugen, og der vil først være tale om overnatning når barnet er omring 1 år. (med mindre at du tillader det før)
-Det med børnepengene kan han da bare nægte alt det han vil. Du tager ham bare i amtet og så vil de sørge for at han bliver dømt til at betale. Hvis han ikke betaler kan du få pengene udbetalt via kommunen, så inddriver de pengene for dig.

Så slå du bare koldt vand i blodet.

Økonomisk kan det osse godt hænge sammen når du er studerende. Der er både dobbelt SU, boligstøtte, friplads og enlige tillæg.

Prøv at ringe til mødrehjælpen så snart du kan. De er rigtig gode til at besvare sådan nogle spørgsmål, og det giver rigtig meget ro i sindet at snakke med dem.

1000 tak for dit gode og beskrivende svar, det hjalp mig meget at læse.

Jeg vil prøve at kontakte mødrehjælpen for hjælp og støtte.

Det er rart at vide at det godt kan lade sig gøre økonomisk!

Jeg er heller ikke selv interesseret i en 7/7 ordning men vil selvfølgelig ikke fratage faderens ret til at se sit barn, jeg ville rigtig gerne at vi kunne skilles på en pæn og ordentlig måde og samtidig tænke på vores barns bedste, men det er altid svært når der er følelser i klemme.

Endnu engang tak for dit svar.

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Mille83 skriver:

Når barnet er så lille, ville den næsten altid tilfalde moderen, nu kender vi jo ikke alle omstændigheder så det er svært og sige.......

Men hvis du ammer - kan barnet jo ikke overnatte ved faderen? 

Du er velkommen til og sende PB til mig, da jeg lige har været gennem det samme, min datter er dog 22 mdr. 

Mange tak for dit svar...

Og tak fordi jeg har muligheden for at skrive til dig privat, det er en hård og følelsesmæssig hård rutchebane tur..

Jeg ammer ikke....Og er også ok med at faderen skal se barnet men er ikke indforstået med en 7/7 ordning som han VIL have.

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Lille fe skriver:

Altså der er jo ingen af jer der BARE får den... Men da jeg går udfra du er en ganske normal person, og hidtil har været primær-person for jeres datter, og endnu er på barsel med hende, så er dine chancer for at få bopælsret ret gode.

Ja, jeg er en "normal" person og har gået hjemme med hende på barsel og gør stadig.

Jeg ville gerne have at hun havde bopæl ved mig men ville selvfølgelig også gerne have at hun skulle se sin far, dog er jeg ikke interesseret i en 7/7 ordning.

Anmeld

7. marts 2012

Muttitil1+1

Ville ikke gå videre uden at sende en KÆMPE

Har selv lige været det hele igennem for en måned siden, da var min søn 6 mdr. gammel, så kender udemærket godt de ting du går igennem.
MEN der er lys for enden af tunnellen! Det lover jeg Der er mange ting der lige skal på plads i starten, og papirer der skal udfyldes, men når det er gjort, begynder man at leve igen - det hele bliver godt igen, for ikke at sige meget bedre end før!

Du skriver bare, hvis du har brug for at komme ud med noget - jeg skal nok lytte

Anmeld

7. marts 2012

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Ja, jeg er en "normal" person og har gået hjemme med hende på barsel og gør stadig.

Jeg ville gerne have at hun havde bopæl ved mig men ville selvfølgelig også gerne have at hun skulle se sin far, dog er jeg ikke interesseret i en 7/7 ordning.

Som andre også skriver, så laver SF aldrig 7/7 ordning, så hvis far bliver ved med at holde på det så må I gå SF - ¨så I sammen med dem kan lave en fornuftig ordning.

om du ammer eller ej, så har det ingen betydning.

og ja det bedste er jo, at I bevare et fornuftigt forhold, ikke for jeres skyld men for jeres lille nussegøj.

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Anonym skriver:

Mange tak for dine råd, dem vil jeg tage i brug.

Husk på en ting! Du står IKKE alene.... Der er masser af hjælp at hente... Brug systemet når nu vi har det Det er derfor det er der !

Anmeld

8. marts 2012

Anonym trådstarter

NadiaSK skriver:

Ville ikke gå videre uden at sende en KÆMPE

Har selv lige været det hele igennem for en måned siden, da var min søn 6 mdr. gammel, så kender udemærket godt de ting du går igennem.
MEN der er lys for enden af tunnellen! Det lover jeg Der er mange ting der lige skal på plads i starten, og papirer der skal udfyldes, men når det er gjort, begynder man at leve igen - det hele bliver godt igen, for ikke at sige meget bedre end før!

Du skriver bare, hvis du har brug for at komme ud med noget - jeg skal nok lytte

Tusind tak for krammet.

Det varmede...

Hvor længe gik der før tingene var i orden hos dig?

Tænker på hvor længe der gik før alle papirer var i orden, udfyldt osv.. Var du og faderen til barnet enige om hvem der skulle have datteren boende?

Jeg er så bange for at skulle gå igennem det her, især når vores datter endnu er så lille.

Og er rigtig bange for at faderen til barnet vil blive meget væmmelig og ondskabsfuld og prøve på at få hende til at skulle have bopæl hos ham.

Jeg vil bestemt gerne have at han stadig ser hende men jeg vil gerne have at det er mig hun bor hos.

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

Er der andre som kan/vil fortælle om deres oplevelse hvis de har stået i samme situation?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.