Jeg er så ked af det.... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.452 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte eller hvor jeg skal slutte....

Er dybt ulykkelig og ked af det og mit hjerte er i tusind stykker, samtidig kører min hjerne derud af for fulde drøn og jeg er drøn bange og forvirret.

Jeg er ikke gift til faderen til vores barn, men vi bor sammen og har været fælles om vores barn indtil nu.

Men nu er det slut og vores forhold kan ikke holde mere, det har længe været turbulent og vi har prøvet med så mange ting, parterapi og jeg skal komme efter dig, men ingenting lykkedes og nu er vi nået dertil hvor ingen af os hverken kan eller vil længere.

Jeg er så ked af det.... Og samtidig vildt bange for fremtiden og for hvad der skal ske med mig og vores lille barn.

Vi har underskrevet fælles omsorgs og ansvars erklæring da jeg fødte, så vi har vel fælles forældremyndighed?

Hvordan er reglerne for fælles forældremyndighed?

Er det hos moderen barnet har bopæl?

Har faderen ret til at se hende hver 14. dag?

Eller er det noget vi selv skal beslutte hvis vi ellers kan blive enige?

Åh jeg er så forvirret i mit hovede...

Faderen til vores barn har ligeud sagt til mig at han KUN vil gå med til at vi har vores barn skiftevis en uge hos mig og derefter en uge hos ham. Derudover vil han ikke betale bidrag siger han.

Han bliver enormt ondskabsfuld og truer mig med mange ting når vi snakker om det og det gør så ondt indeni mig.

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal klare mig herfra og er bare så ked af det....

Når min barsel er slut ville jeg gerne læse videre på min uddannelse, hvordan skal jeg klare det hele økonomisk og med et lille barn alene?

Håber nogle kan hjælpe mig....

Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

prettybutterfly

Puh en træls situation!!!

Kan kun lige svare ang økonomi som enlig mor og studerende! Den er altså ret god! Har en veninde der var enlig mor og sygepleskestuderende! Hun fik dobbelt SU, boede til leje og fik ret mange penge i boligstøtte, hun fik gratis børnepasning, og tror også ekstra tillæg i børnepenge hver 3. måned. Hendes økonomi havde det fint! Så det skal du ik bekymre dig om. Men aner ik noget om de forældre rettigheder altså

Håber det hele går i orden for dig!

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte eller hvor jeg skal slutte....

Er dybt ulykkelig og ked af det og mit hjerte er i tusind stykker, samtidig kører min hjerne derud af for fulde drøn og jeg er drøn bange og forvirret.

Jeg er ikke gift til faderen til vores barn, men vi bor sammen og har været fælles om vores barn indtil nu.

Men nu er det slut og vores forhold kan ikke holde mere, det har længe været turbulent og vi har prøvet med så mange ting, parterapi og jeg skal komme efter dig, men ingenting lykkedes og nu er vi nået dertil hvor ingen af os hverken kan eller vil længere.

Jeg er så ked af det.... Og samtidig vildt bange for fremtiden og for hvad der skal ske med mig og vores lille barn.

Vi har underskrevet fælles omsorgs og ansvars erklæring da jeg fødte, så vi har vel fælles forældremyndighed?

Hvordan er reglerne for fælles forældremyndighed?

Er det hos moderen barnet har bopæl?

Har faderen ret til at se hende hver 14. dag?

Eller er det noget vi selv skal beslutte hvis vi ellers kan blive enige?

Åh jeg er så forvirret i mit hovede...

Faderen til vores barn har ligeud sagt til mig at han KUN vil gå med til at vi har vores barn skiftevis en uge hos mig og derefter en uge hos ham. Derudover vil han ikke betale bidrag siger han.

Han bliver enormt ondskabsfuld og truer mig med mange ting når vi snakker om det og det gør så ondt indeni mig.

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal klare mig herfra og er bare så ked af det....

Når min barsel er slut ville jeg gerne læse videre på min uddannelse, hvordan skal jeg klare det hele økonomisk og med et lille barn alene?

Håber nogle kan hjælpe mig....

Tak.

Som en start har i fælles forældremyndighed..

Men ud fra det du fortæller, så ville jeg kontakte statsforvaltningen og få dem ind over... For så er der klare linjer fra start af....

Er ked af at høre om din situation, men håber at du trods alt finder ud af det...

Samtidig ville jeg evt. også kontakte kommunen/familieafdelingen og høre om de kan vejlede dig... De har vejledningspligt i sådanne situationer...

Anmeld

7. marts 2012

Klumpe-dumpe

Hvor gammel er jeres datter?

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Lille fe skriver:

Hvor gammel er jeres datter?

Hun er 5 mdr gammel

Anmeld

7. marts 2012

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Hun er 5 mdr gammel

Så vil statsforvaltningen aldrig godkende en 7/7 ordning, som faderen forslår.

Så hvis du går den vej, så får han ikke den ordning.

Men jo i har fælles forældermyndighed, hvilke jo ikke kun er en dårlig ting.

Og når du får bopælsret, så skal han betale hver mdr. de er ca på 1200 kr. Men den kære fader kan trække det ½ fra i SKAT, så det er jo ret billigt sluppen for ham

Ps. jeg tror faktisk slet ikke forvaltning mener hun er gammel nok til overnatning endnu.

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Lille fe skriver:

Så vil statsforvaltningen aldrig godkende en 7/7 ordning, som faderen forslår.

Så hvis du går den vej, så får han ikke den ordning.

Men jo i har fælles forældermyndighed, hvilke jo ikke kun er en dårlig ting.

Og når du får bopælsret, så skal han betale hver mdr. de er ca på 1200 kr. Men den kære fader kan trække det ½ fra i SKAT, så det er jo ret billigt sluppen for ham

Ps. jeg tror faktisk slet ikke forvaltning mener hun er gammel nok til overnatning endnu.

Men er fælles forældremyndighed lig med at barnet har bopæl hos moderen? Eller kan faderen også tage den?

Anmeld

7. marts 2012

Noneother

Hvis du ellers er normalt fungerende og har fungeret som primær omsorgsperson for barnet, vil du nok ende med at få bopælsretten.
Far kan ikke kræve en uge hos hver, da amtet ikke laver den slags aftaler med mindre begge forældre er enige. Det vil nok starte med at han får lov at være hos barnet et par timer om ugen, og der vil først være tale om overnatning når barnet er omring 1 år. (med mindre at du tillader det før)
-Det med børnepengene kan han da bare nægte alt det han vil. Du tager ham bare i amtet og så vil de sørge for at han bliver dømt til at betale. Hvis han ikke betaler kan du få pengene udbetalt via kommunen, så inddriver de pengene for dig.

Så slå du bare koldt vand i blodet.

Økonomisk kan det osse godt hænge sammen når du er studerende. Der er både dobbelt SU, boligstøtte, friplads og enlige tillæg.

Prøv at ringe til mødrehjælpen så snart du kan. De er rigtig gode til at besvare sådan nogle spørgsmål, og det giver rigtig meget ro i sindet at snakke med dem.

Anmeld

7. marts 2012

Mille83

Anonym skriver:

Men er fælles forældremyndighed lig med at barnet har bopæl hos moderen? Eller kan faderen også tage den?

Når barnet er så lille, ville den næsten altid tilfalde moderen, nu kender vi jo ikke alle omstændigheder så det er svært og sige.......

Men hvis du ammer - kan barnet jo ikke overnatte ved faderen? 

Du er velkommen til og sende PB til mig, da jeg lige har været gennem det samme, min datter er dog 22 mdr. 

Anmeld

7. marts 2012

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Altså der er jo ingen af jer der BARE får den... Men da jeg går udfra du er en ganske normal person, og hidtil har været primær-person for jeres datter, og endnu er på barsel med hende, så er dine chancer for at få bopælsret ret gode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.