jeg elsker ikke mig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

AMtrier

Anonym skriver:

og det kan så meget mærkes i mit forhold. Jeg væmmes når han rører mig, jeg gider ikke kysse. Sex har vi heller ikke særlig tit. Han irriterer mig mere og mere for hver dag og ville egentlig helst bare sidde i min hule alene - uden at nogen stiller krav til mig!

Jeg vejer 15 kg for meget og forsøger at tabe dem, mend et er svært og jeg føler mig så ked af det.

Hvad har I gjort for at elske jer selv?
Hvordan får man gnisten tilbage??

det kan være meget svært bare sådan lige ændrer hvis det er noget som ligger tilbage måske helt fra din barndom..

nogle ting som jeg har brugt er at tænke tilbage på oplevelser som kan gøre at du har det svært. for eksempel med at han røre dig, hvis det er fordi du ikke kan lide din krop og du bliver mindet om det når han røre dig. tænk om der kan være nogle konkrete situationer i dit liv som kan være årsag til dit problem og analyser det. ved mig handlede det om at jeg var bange for hvad min mand tænkte når han rørte mig, om han tænkte det samme som de mennesker som mobbede mig med min mave da jeg var yngrer. men ved at forklare ham problemet og tage det stille og roligt og lade ham røre og tale og fortælle hvad han synes kan det blive lidt mere afslappet i en periode. og jeg kan trøste dig med at han er helt vild med din krop hvis han selv vælger at røre ved den

noget andet som kan hjælpe er bare at starte i det små. det er næsten umuligt at tage fat i det store hele og så bare ændre det..
tag en lille ting ad gangen og skab nogle succesoplevelser. hvis det handler om vægt jamen glem det med at ligge din kost totalt om fra dag til dag. tag det hele en ting ad gangen. det giver flere succes oplevelser i stedet for en kæmpe fiasko hvis det ikke holder.

mange kram til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er helt klart min krop jeg ikke bryder mig om. Vægt har altid været et stort problem og jeg har altid vejet for meget og dermed også været al det psykiske igennem med mobning osv.

Men jeg synes efterhånden det er ved at smitte af på min personlighed - jeg er ikke nær så glad og strålende som jeg plejer og det genere mig så jeg har sat et mål op for mig selv at jeg skal se det positive i alting som jeg gjorde førhen

Det lyder ikke til at du har haft det nemt. Men jeg ville fortsætte med at træne, for det gøre noget ved ens selvtillid. Jeg har det altid super godt når jeg lige har været op at træne.

Og så tror jeg du vil have godt af at læse lidt i nogle selvhjælpsbøger. Der er gode råd til hvordan du kan håndtere de negative tanker og se det gode i dig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.