Hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

marhemor

Jeg vil også sige at du bare kan stoppe, hvis du sørger for at hun får de 750 ml sødmælk og hendes jerndråber, så er hun dækket fint ind nu...

- men som du selv siger, så vend det med sundhedsplejersken, det er trods alt hende der ved bedst

Herhjemme fortsatte jeg med at amme til vores datter var 10 mdr., men til sidst brugte vi det bare som godnat mælk, så kunne vi lige så godt fjerne den
Andrea har aldrig kunnet fordrage MME, så her gik vi direkte fra bryst til komælk. Kan godt forstå at du er skeptisk for at skulle starte op på mme nu, når hun er så gammel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Sjl-msl-Mkl

Jeg tænker lidt at, hvis du koger 2 kartofler og 2 gulerødder. Moser det med en gaffel, tilsætter MME alt efter hvilken koncistens du ønsker grøden skal være i, tilsidst tilsætter du 1 tsk fedtstof(Olie, smør etc.). Når du så har givet det i noget tid kan du evt tilsætte en smule leverposteg, så får din datter også vitaminer fra "kød".

Du kan sagten stoppe med det nu, som de andre skriver skal det ikke være en pligt for dig. Du kan evt tilbyde hende sutteflaske med MME i stedet for babs.

Håber det kan bruges.

Anmeld

7. marts 2012

Musen5

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg tænker lidt at, hvis du koger 2 kartofler og 2 gulerødder. Moser det med en gaffel, tilsætter MME alt efter hvilken koncistens du ønsker grøden skal være i, tilsidst tilsætter du 1 tsk fedtstof(Olie, smør etc.). Når du så har givet det i noget tid kan du evt tilsætte en smule leverposteg, så får din datter også vitaminer fra "kød".

Du kan sagten stoppe med det nu, som de andre skriver skal det ikke være en pligt for dig. Du kan evt tilbyde hende sutteflaske med MME i stedet for babs.

Håber det kan bruges.

Det hele står og falder med at jeg vil helst ikke skulle starte hende op på MME fordi hun er blevet så stor og sutteflasker er et stort NO-GO ifht Leah. Hun vil hverken tage flaske eller sut.

Hmm tror bare jeg skal have fat i min sp

/Mette

Anmeld

7. marts 2012

Sjl-msl-Mkl

Musen5 skriver:

Det hele står og falder med at jeg vil helst ikke skulle starte hende op på MME fordi hun er blevet så stor og sutteflasker er et stort NO-GO ifht Leah. Hun vil hverken tage flaske eller sut.

Hmm tror bare jeg skal have fat i min sp

/Mette

Når sorry, den havde jeg ikke lige fanget.

Måske hun har en bamse eller andet trygt hun kan hygge ved dig med? Hvad hælder du selv mest til? 

Anmeld

7. marts 2012

Isabella_mor

raca skriver:

ammestop piller er som reglen noget møg... særligt når man har muglighed for langsomt at trappe ned... det drejer sig om 2 amninger om dagen.. så det er langt bedre at fjerne den ene og erstatte den med en flaske MME og efter en uge fjerne det sidste måltid...

det er skånsomt for både mor og barn...

ammestop piller skal kun bruges hvor der ingen anden udvej er... pillerne er jo slet i lavet til ammestop men virker bare mælkestoppende.. og de kan give bivirkninger..ligesom alt anden midicin.

ja det kan man jo sagtens, med mindre der simpelthen bliver produceret alt for meget mælk, så det er meget individuelt  

nedtrapning er helt sikkert også en mulighed

Anmeld

7. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Musen5 skriver:

Hvornår kan jeg stoppe med at amme???

Jeg må ærligt indrømme at jeg absolut ikke gider mere... Men på den anden side sys jeg heller ikke jeg vil til at starte med at skulle give MME.

Leah er 7½ måned og bliver ammet morgen og aften. I løbet af dagen får hun en hulens masse grød og skorper og deslige og drikker sødmælk til.

Hun vil stadig gerne putte/hygge/nusse/amme om aftenen og jeg orker det bare ikke. Ved godt det lyder egoistisk, men sys bare det efterhånden må være nok.

Mine 3 store var i denne alder flaskebørn så de "hang" ikke kun på mig, hvilket jeg sys gjorde det nemmere.

/Mette.

du skal da stoppe hvid du ikke gider mere og det mere er blevet en belastning end hyggeligt.

din beslutning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.