Hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

Musen5

Hvornår kan jeg stoppe med at amme???

Jeg må ærligt indrømme at jeg absolut ikke gider mere... Men på den anden side sys jeg heller ikke jeg vil til at starte med at skulle give MME.

Leah er 7½ måned og bliver ammet morgen og aften. I løbet af dagen får hun en hulens masse grød og skorper og deslige og drikker sødmælk til.

Hun vil stadig gerne putte/hygge/nusse/amme om aftenen og jeg orker det bare ikke. Ved godt det lyder egoistisk, men sys bare det efterhånden må være nok.

Mine 3 store var i denne alder flaskebørn så de "hang" ikke kun på mig, hvilket jeg sys gjorde det nemmere.

/Mette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

L&V

Musen5 skriver:

Jeg må ærligt indrømme at jeg absolut ikke gider mere... Men på den anden side sys jeg heller ikke jeg vil til at starte med at skulle give MME.

Leah er 7½ måned og bliver ammet morgen og aften. I løbet af dagen får hun en hulens masse grød og skorper og deslige og drikker sødmælk til.

Hun vil stadig gerne putte/hygge/nusse/amme om aftenen og jeg orker det bare ikke. Ved godt det lyder egoistisk, men sys bare det efterhånden må være nok.

Mine 3 store var i denne alder flaskebørn så de "hang" ikke kun på mig, hvilket jeg sys gjorde det nemmere.

/Mette.

Amning ska jo ikke være en pligt eller noget træls så hvis det er det du føler så syntes jag da du ska stoppe.. Du har ydet et stort stykke arbejde så det fortjener du os et skulderklap for

Anmeld

6. marts 2012

Musen5

Månsson skriver:

Amning ska jo ikke være en pligt eller noget træls så hvis det er det du føler så syntes jag da du ska stoppe.. Du har ydet et stort stykke arbejde så det fortjener du os et skulderklap for

Takker...

Jeg føler netop mest det er blevet en pligt.. Det er oxo mest fordi jeg er kommet i tvivl om hun skal til at have MME hvis jeg stopper nu... men det skal hun vel ikke når hun er så stor....

/Mette

Anmeld

6. marts 2012

morbibi

Musen5 skriver:

/Mette.

Anbefaler de kloge ikke, at man ammer i 6 mdr, så må jo sige, du har gjort dit. Flot
Man skal endelig ikke amme af pligt, det gør det surt

Anmeld

6. marts 2012

Isabella_mor

du kan stoppe når du vil...

kontakt din læge og bed om at få recept på ammestoppiller hvis det er. og begynd at gi mme.. det gjorde jeg da knægten var 3 mdr og det er det bedste valg jeg har taget mht mig selv. min krop sagde bare at jeg skulle stoppe jeg var ved at få fnidder over alt det pat ud pat i munden pat dit opg dat,, jeg kunne slet ikke ha' det..

Anmeld

6. marts 2012

L&V

Musen5 skriver:

Takker...

Jeg føler netop mest det er blevet en pligt.. Det er oxo mest fordi jeg er kommet i tvivl om hun skal til at have MME hvis jeg stopper nu... men det skal hun vel ikke når hun er så stor....

/Mette

Mener jeg de ska ha til de er 9-10 måneder også må man begynde med sødmælk til maden. De ska ha ca 400ml for at få dækket jern osv. Er ikke 100% sikker men, men mener det er sådan. Har du ikke sådan et skema fra din sp der mener jeg det står?

Anmeld

6. marts 2012

Musen5

Månsson skriver:

Mener jeg de ska ha til de er 9-10 måneder også må man begynde med sødmælk til maden. De ska ha ca 400ml for at få dækket jern osv. Er ikke 100% sikker men, men mener det er sådan. Har du ikke sådan et skema fra din sp der mener jeg det står?

Hun får jerndråber som supplement netop fordi jeg stadig ammer hende, så der er hun dækket ind. Det meste grød hun får er oxo med MME da det er det der dejlige pisse dyre købe grød (er en idiot i et køkken så jeg har opgivet at lave det for længe siden)

Har vist fået sådan et skema men da jeg lige er flytte aner jeg ikk hvor det er havnet. Skal have sp igen d 21 så må lige ta den med hende der eller ringe til hende.

/Mette

Anmeld

6. marts 2012

L&V

Musen5 skriver:

Hun får jerndråber som supplement netop fordi jeg stadig ammer hende, så der er hun dækket ind. Det meste grød hun får er oxo med MME da det er det der dejlige pisse dyre købe grød (er en idiot i et køkken så jeg har opgivet at lave det for længe siden)

Har vist fået sådan et skema men da jeg lige er flytte aner jeg ikk hvor det er havnet. Skal have sp igen d 21 så må lige ta den med hende der eller ringe til hende.

/Mette

Ja prøv da og ring så du kan få stoppet lige så stille Nåh ja self får hun jern, det er jo bare min der er flaske barn he he 

Har lige prøvet og finde mit skema og det er det der står, men anbefalinger er jo kun anbefalinger og ikke lov i min verden

Anmeld

6. marts 2012

th

Musen5 skriver:

/Mette

altså jeg er lige stoppet helt og Oscar er 8 md. vi stoppede først om dagen og så om morgen og nu får han ikke mere.

Vi giver mme 400 om dagen, (laver selv grød) og så i kop eller tudekop.

fik at vide han skulle havde det til han var 10 md.

OG JA JEG STOPPEDE OGSÅ MED AT AMME GAD IKKE MERE!! SÅ KAN GODT FORSTÅ DIG

Anmeld

6. marts 2012

ledermus

har fået af vide af min sp at hvis jeg valgte at stoppe med mme inden han blev 1 år skulle han have jerndråber som supplement ellers skulle han have minimum 400 ml mme i døgnet for at slippe for jerndråber.

Når han bliver 1 år kan jeg så give ham vitaminpiller istedet for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.