Hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

Musen5

th skriver:

altså jeg er lige stoppet helt og Oscar er 8 md. vi stoppede først om dagen og så om morgen og nu får han ikke mere.

Vi giver mme 400 om dagen, (laver selv grød) og så i kop eller tudekop.

fik at vide han skulle havde det til han var 10 md.

OG JA JEG STOPPEDE OGSÅ MED AT AMME GAD IKKE MERE!! SÅ KAN GODT FORSTÅ DIG

Jeg er sååååååååååå glad for at høre at det ikke kun er mig :-)

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

th

Musen5 skriver:

Jeg er sååååååååååå glad for at høre at det ikke kun er mig :-)

/Mette

tak i lige måde

Anmeld

6. marts 2012

raca

Musen5 skriver:

Takker...

Jeg føler netop mest det er blevet en pligt.. Det er oxo mest fordi jeg er kommet i tvivl om hun skal til at have MME hvis jeg stopper nu... men det skal hun vel ikke når hun er så stor....

/Mette

jo det skal hun.. hun bliver i forvejen ammet lige lidt nok til det dækker hendes behov for mælk... måske går sødmælken ind og gør lidt.. men jeg ville ikke gå over og give et 7,5 mdr gammelt barn kun fast føde og sødmælk..

som tommelfingerregl skal den børn intil de er 9 mdr havde 3/4 l mælk.. dvs modermælk eller mme.. for at få dækket deres energi behov.  det svare til ca 3-4 gode amninger på en dag.

men hvis du ikke gider amme mere så gå over på flasken. hvis hun vil tage den.

Anmeld

6. marts 2012

raca

isabellamor skriver:

du kan stoppe når du vil...

kontakt din læge og bed om at få recept på ammestoppiller hvis det er. og begynd at gi mme.. det gjorde jeg da knægten var 3 mdr og det er det bedste valg jeg har taget mht mig selv. min krop sagde bare at jeg skulle stoppe jeg var ved at få fnidder over alt det pat ud pat i munden pat dit opg dat,, jeg kunne slet ikke ha' det..

ammestop piller er som reglen noget møg... særligt når man har muglighed for langsomt at trappe ned... det drejer sig om 2 amninger om dagen.. så det er langt bedre at fjerne den ene og erstatte den med en flaske MME og efter en uge fjerne det sidste måltid...

det er skånsomt for både mor og barn...

ammestop piller skal kun bruges hvor der ingen anden udvej er... pillerne er jo slet i lavet til ammestop men virker bare mælkestoppende.. og de kan give bivirkninger..ligesom alt anden midicin.

Anmeld

7. marts 2012

Musen5

raca skriver:

ammestop piller er som reglen noget møg... særligt når man har muglighed for langsomt at trappe ned... det drejer sig om 2 amninger om dagen.. så det er langt bedre at fjerne den ene og erstatte den med en flaske MME og efter en uge fjerne det sidste måltid...

det er skånsomt for både mor og barn...

ammestop piller skal kun bruges hvor der ingen anden udvej er... pillerne er jo slet i lavet til ammestop men virker bare mælkestoppende.. og de kan give bivirkninger..ligesom alt anden midicin.

Jeg vil tro det vil bkive en kamp uden lige af skifte fra amning til flaske.

Min datter er MEGET anti sutter og flasker. Hun nægter at røre hverken det ene eller det andet. Og hun kan være nok så tørstig eller sulten så nægter hun at få en flaskesut i gabet.

Tror hellere hun vil sulte... Hun er komplet hysterisk når hun får en sut/flaskesut i munden.

/Mette

Anmeld

7. marts 2012

raca

Musen5 skriver:

Jeg vil tro det vil bkive en kamp uden lige af skifte fra amning til flaske.

Min datter er MEGET anti sutter og flasker. Hun nægter at røre hverken det ene eller det andet. Og hun kan være nok så tørstig eller sulten så nægter hun at få en flaskesut i gabet.

Tror hellere hun vil sulte... Hun er komplet hysterisk når hun får en sut/flaskesut i munden.

/Mette

jammen så har du jo realt kun 3 mugligheder..

forsætte eller resikere at din datters energibehov ikke bliver dækket..

eller se om hun kan tage det af kop mme

Anmeld

7. marts 2012

Musen5

raca skriver:

jammen så har du jo realt kun 3 mugligheder..

forsætte eller resikere at din datters energibehov ikke bliver dækket..

eller se om hun kan tage det af kop mme

Suk...

Ved ikke om jeg orker at fortsætte... ved at hun sagtens ville kunne ta det af en kop, men jeg ville jo helst undgå skidtet helt, da jeg ved hendes søskende har haft forfærdelig store problemer med maven efter de startede med MME.

Tror jeg vender den med sp

/Mette

Anmeld

7. marts 2012

Sitrani

Musen5 skriver:

Hvornår kan jeg stoppe med at amme???

Jeg må ærligt indrømme at jeg absolut ikke gider mere... Men på den anden side sys jeg heller ikke jeg vil til at starte med at skulle give MME.

Leah er 7½ måned og bliver ammet morgen og aften. I løbet af dagen får hun en hulens masse grød og skorper og deslige og drikker sødmælk til.

Hun vil stadig gerne putte/hygge/nusse/amme om aftenen og jeg orker det bare ikke. Ved godt det lyder egoistisk, men sys bare det efterhånden må være nok.

Mine 3 store var i denne alder flaskebørn så de "hang" ikke kun på mig, hvilket jeg sys gjorde det nemmere.

/Mette.

I princippet kan du stoppe, når du har lyst...

Jeg er selv meget stor tilhænger af amning, og vil til hver en tid hellere amme end give flaske! Min datter er lidt over 8 mdr. og hun får bryst 3 gange dagligt.. Kl. 5, kl. 13 og kl. 19.30 ca. Og vi nyder det begge to..

Jeg har også kun skåret ned på amningen, fordi hun ikke kunne spise alm. mad ved siden af - hun blev simpelthen mæt af min mælk, så jeg er vidst rigeligt at give af!

Men hvis det er en pestilens for dig at amme, så synes jeg da ikke du skal gøre det længere.. Det kan din datter vel også mærke på dig, tænker jeg.. Og at blive ammet skal være hyggeligt!

Anmeld

7. marts 2012

Pige2009

Så lad da være, når hun er så gammel

Anmeld

7. marts 2012

ano14316

morbibi skriver:

Anbefaler de kloge ikke, at man ammer i 6 mdr, så må jo sige, du har gjort dit. Flot
Man skal endelig ikke amme af pligt, det gør det surt

anbefalingen er 6 mdr. fuldamning og min. 1 år supplerende og gerne længere..

Jeg ville sige at hun stadig skulle have noget MME.
Jeg har en bog der hedder "helens bog om børn og mad" Som jeg selv bruger rigtig meget, for alt står meget detaljeret og man kan bruge den som opslagsværk. og der står:

7 måneder
Modermælk eller modermælkserstatning har en stor plads i den syv måneder gamle babys kost

8 måneder
Modermælk og -erstatning er stadig vigtigt for otte-nimånedersbarnet, mén antallet af mælkemåltider kan godt sættes ned til tre i døgnet. de tre amninger eller flasker bør ligge før middagslur, aften og sen aften. Alternativt inden middagslur, aften og en gang i løbet af natten

9 måneder
Dit barn har fortsat behov for modermælk eller modermælkserstatning. Tre amninger/flaske i døgnet sikrer et indtag på godt 500 ml, hvilket passer godt til den kost, barnet i øvrigt får

10 måneder
Det er nu passende med to flakser/amninger dagligt. Det fungere for de fleste bedst at droppe dasmåltidet, så de "sidste" to amninger/flasker ligger enten aften og sen aften eller aften og nat

12-15 mdr
Det barn bør drikke ca. 350 ml mælk dagligt. samlet set bør barnet dog ikke få over 1/2 liter mælkeprodukter dagligt. Samtlige mælkeprodukter tæller med, også den lille portion yoghurt om eftermiddagen og natamningen.

Der til vil jeg så sige at jeg starter altså arbejde når magnus er 7 mnd. Så der bliver middagsmåltidet eller aftenmåltiden afhængig af min arbejdtider erstattet af en flaske mme/udmalket mælk hvis jeg har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.