M (: skriver:
Jeg vil da meget gerne bede om opskrifter og flere forslag, det lyder lækkert - og interessant! Har aldrig smagt chokolade fondant..
Her er opskriften på chokolade fondant (blødende chokolade kage)
Ca 10 stk.
200 g 70% kakao chokolade
200 g smør
80 g past. æggeblommer
200 g past. hele æg
120 g sukker
60 g mel
Lidt smør og mel til at smøre formene i
Vi brugte engangs aluforme fra Metro, det er ikke så godt at lave dem i silikone, da der er stor risiko for at man maser dem, når man tager dem ud

alternativt kan man bruge ramakiner i porselæn.
Smør og chokolade smeltes ved lav varme i et vandbad
Æg og sukker piskes sammen til sukkeret er opløst.
Chokoladeblandingen vendes i æggemassen.
Melet sigtes og vendes i dejen.
Formene smøres med fedtstof og drysses med lidt mel.
Formen fyldes med 80-90 g i (vi havde 85 g i hver)
Fryses (så de kan sagtens laves i god tid)
Kagerne bages i en 220 grader varm ovn. De sættes frosne ind i ovnen og skal have 11-13 minutter (vi gav dem 11 minutter i går)
Tigerrejer i hvidløg og lakrids
En pose tigerrejer fra frost (jeg plejer at købe dem med skal på som ikke er forkogte, fordi de ikke bliver tørre, men hvis man ikke gider der, kan de forkogte uden skal, de skal bare ikke stege så længe)
4 fed hvidløg (eller hvor mange man synes)
Ca. 2 spsk lakridspulver, kan købes rimelig billigt i en helsekost
Ca. 1 dl. olie smagsneutral eller oliven olie
Tigerrejer vendes i lakridspulver, hvidløg skæres i tynde skiver, olien varmes op sammen med hvidløg. Hvidløget skal ikke tage farve, når olien er varm tilsættes rejerne, de skal virkelig ikke have ret lang tid, hvis de er de ferske kan du se, når de blive røde, så er de klar, hvis det er de forkogte skal de max have et minut eller to. Og så er det bare at servere med et godt brød til. Og olien er super lækker at dyppe brødet i

Andre forslag kunne være
ovntørrede tomater. Køb nogle cherrytomater, noget timian enten frisk eller tørret og så skal der bare bruges salt, peber, lidt sukker og noget olie. Varm ovnen op til den højeste temperatur uden at det er grill. Skær tomaterne over i halve og krydder dem med salt, peber, lid sukker og dryp med olie. Når ovnen er varm, sæt tomaterne ind og sluk for ovnen. Og så lader du dem bare stå i ovenen UDEN at åbne den før den er helt kold. Jeg plejer at sætte det over inden jeg går i seng og så står de bare og laver sig selv, så nemt

Og så bare lidt lufttørret skinke, lidt god pølse og nogle oliven, og evt. saltede mandler. Man kan også købe super lækker pesto i føtex på køl, de plejer at ligge ved det friske pasta og der er en med tomat og en med basilikum og de er super lækre

Det var lige et par forslag, håber du kan bruge dem