Hvad skal vi spise i aften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

L&V

ønskebarn74 skriver:

Her er den, super nem og kan ligges sammen om formiddagen.. Så tit gæstespise her...

blød fetaost puk el. carolines, soltørrede tomater fra glas, og hvidløgspulver.. og svøbes i bacon

Skærer en rende i mørbraden og skærer osten i stænger, fylder helevejen ned og det samme med tomaterne, drysser med lidt hvidløgspulver, lukkes til og baconen vikles om.. Og så bare i ovnen med det...

Jensens favorit sovs er perfekt til...

Det lyder lækkert det må jeg prøve tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

An&Jo

vi endte med kyllinge lår med barbecue marinade, og så får Johannes pasta dertil og jeg får salat..

Anmeld

5. marts 2012

MorEllen

Bondefruen skriver:

Her står den på bagte rodfrugter med kyllingestykker og kartoffelmos 

Mine drenge æder alt, så længe der er kartoffelmos til

Vi skal have næsten det samme faktisk Ovnsbagte rodgrønsager med med kyllingfilet og bacon. Og foccaiabrød som tilbehør. Dejlig nem og sund mad
Min pige spiser forresten også alt hvis der er kartoffelmos til Men i dag må hun altså undvære det.

Anmeld

9. marts 2012

linemus

birthee skriver:

Deler du opskriften på gulerodslasagne?

Det vil jeg da gerne

Gulerodslasagne

1 løg
2 fed hvidløg
2 bouillonterninger
4 ds hakkede tomater
750 g revet gulerod
Krydderier
Salt & peber
12 lasagneplader

Hak løg. Skræl og riv gulerødder. Svits løg og presset hvidløg i olie. Tilsæt tomater og bouillonterninger. Når de er opløst tilsættes de revne gulerødder. Retten krydres med fx origano, timian og rosmarin, samt salt og peber. Koges godt igennem, mens der laves bechamelsauce.

Bechamelsauce
8 dl soyamælk (el. rismælk)
1,25 dl (50 g) margarine
1,25 dl hvedemel
1 bouillonterning
Revet muskatnød
Hvid peber
Evt. soyafløde
Rasp

Smelt margarinen i en gryde ved lav varme og opløs bouillonterningen heri. Tilsæt melet under kraftig omrøring. Når massen har bagt op, tilsættes soyamælken en lille smule af gangen under kraftig omrøring. Lad saucen stå ved svag varme til den er blevet tyk.

For en mere cremet sauce anvendes 250 ml soyafløde og resten soyamælk.

Læg lasagnen sammen med lidt tomatsauce nederst, plader, tomatsauce, evt. lidt hvid sauce, plader, tomat, hvid sauce og drys med rasp.

Sæt i ovnen ved 200 grader i 40 min. Server med en skål salat.

(Alternativt kan du bruge mornaysauce og revet ost istedet for bechamelsaucen og rasp.)

Anmeld

9. marts 2012

tarkoflen

An&Jo skriver:

jeg har desværre ingen wok gryde, men det er min næste investering..

Man plejer at kunne købe en ret billig wok i de asiatiske supermarkeder og de er meget bedre end f.eks Scanpans synes jeg. Jeg har begge to og den fra scanpan er bare for tyk, så den bliver slet ikke lige så varm som de billige... Bare lige et lille tip

Anmeld

9. marts 2012

Leneur

Bondefruen skriver:

Det så det eneste jeg ik kan få drengene til at spise, Pasta - de vil ikke...

Havde sådan en trang til pasta med kødsovs, men det må være når de blir større

Man kan nu godt spise kartoffelmos og kødsovs sammen, så du kan få din pasta.... 

Anmeld

9. marts 2012

An&Jo

tarkoflen skriver:

Man plejer at kunne købe en ret billig wok i de asiatiske supermarkeder og de er meget bedre end f.eks Scanpans synes jeg. Jeg har begge to og den fra scanpan er bare for tyk, så den bliver slet ikke lige så varm som de billige... Bare lige et lille tip

tak, har dog forelsket mig i en ude fra IKEA som jeg gav min søster sidste, år og den er rigtig god nemlig..

Men vil dog lige finde en asiatisk butik, og lige kigge på dem.. Det kan jo være de er tyndere end den fra IKEA

Anmeld

9. marts 2012

tarkoflen

An&Jo skriver:

tak, har dog forelsket mig i en ude fra IKEA som jeg gav min søster sidste, år og den er rigtig god nemlig..

Men vil dog lige finde en asiatisk butik, og lige kigge på dem.. Det kan jo være de er tyndere end den fra IKEA

Jeg vil næsten sige jo tyndere jo bedre, varmen fordeler sig meget bedre og så må de jo skiftes ud, hvis de bliver vildt skæve, når de ikke er så dyre. Vi har lige købt en til 80 kr. Og det var inkl. to dampinsatser, de der bambus nogle, og sådan en hulske til at tage ting op med og en ske i træ... Det er da til at overkomme

Anmeld

9. marts 2012

An&Jo

tarkoflen skriver:

Jeg vil næsten sige jo tyndere jo bedre, varmen fordeler sig meget bedre og så må de jo skiftes ud, hvis de bliver vildt skæve, når de ikke er så dyre. Vi har lige købt en til 80 kr. Og det var inkl. to dampinsatser, de der bambus nogle, og sådan en hulske til at tage ting op med og en ske i træ... Det er da til at overkomme

ja det må man da sige..

Jeg må på rov ved asiaterne..

Anmeld

9. marts 2012

Hvem?

Leneur skriver:

Man kan nu godt spise kartoffelmos og kødsovs sammen, så du kan få din pasta.... 

Det var fordi jeg var jeg en enkelt aften fra for at skrælle kartofter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.