jeres bedste tapas ideer + dessert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2012

Polkaprik

Af dessert kan jeg klart anbefale en kiwisuppe med vanilleis og mandelkurv... Muuums!

Den dessert har både det søde, det syrlige, det bløde og det sprøde. Og så er den bare yderst dekorativ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

L&V

A.S. skriver:

Ja desserten er til samme aftenen og behøver ikke passe til temaet, skal bare være super lækkert, men også gerne nemt at lave

En mandel marenge bund også en hjemme rørt is ovenpå og frisk frugt på toppen eller en tung chokoladekage med hindbærparfet oven på

Anmeld

3. marts 2012

Mamalou

Man kan lave ruller af tortillia pandekager. 

Pandekagen smøres med smøreost, der lægges rucula salat på (andet salat kan også bruges), herefter et lag laks eller serano skinke. Pandekagen rulles sammen og skærres i 5 ruller. Det er nemt og rigtig lækkert

Anmeld

3. marts 2012

Frk.S

A.S. skriver:

Lyder lækkert, hvordan laves det?

Det er også rigtig lækkert og det er nemt.
Den kombination af den søde og bløde dadel med det salte og sprøde bacon er bare MUMS.

Du tager stenene ud af dadlerne (kan som regel gøres bare ved at trykke lidt på dadlen, så smutter stenen ud).

Så vikler du en skive (evt. ½ hvis du synes 1 er for meget) bacon rundt om og sætter en tandstik i ved åbningen.

Du stiller alle dadlerne på en bageplade med bagepapir eller i et ildfast fad.

Så sætter du det bare i ovnen til baconen er sprød

Du kan så bare lade tandstikkerne sidde i og så kan gæsterne nemt tage en dadel med "stikken"
Du kan også fjerne dem hvis du synes det ser pænere ud.

Anmeld

3. marts 2012

dola

Polkaprik skriver:

Af dessert kan jeg klart anbefale en kiwisuppe med vanilleis og mandelkurv... Muuums!

Den dessert har både det søde, det syrlige, det bløde og det sprøde. Og så er den bare yderst dekorativ

hvordan laver man kiwisuppe??

Anmeld

3. marts 2012

Mettemus

Mmmm ELSKER tapas! Vi plejer at lave nogle tomater bagt i ovnen i 4-6 timer ved 100 grader m lidt hakket hvidløg, et basilikumblad og nogle dråber olivenolie. Det skal helst være nogle tomater med god smag, så måske er det ikke den bedste årstid... Så skal det nok i hvert fald være cherrytomater. De skal ikke være varme, så man kan sagtens lave dem i god tid. Så kan jeg også godt lide ost og nødder i sirup til hvis det skal være lidt sødt

Anmeld

3. marts 2012

tarkoflen

Dette er den lækreste dessert jeg nogensinde har lavet, og den kan laves en uge i forvejen, da den skal fryses Ca 10 stk.200 g 70% kakao chokolade200 g smør80 g past. æggeblommer200 g past. hele æg120 g sukker60 g melLidt smør og mel til at smøre formene i Vi brugte engangs aluforme fra Metro, det er ikke så godt at lave dem i silikone, da der er stor risiko for at man maser dem, når man tager dem ud Smør og chokolade smeltes ved lav varme i et vandbadÆg og sukker piskes sammen til sukkeret er opløst.Chokoladeblandingen vendes i æggemassen.Melet sigtes og vendes i dejen.Formene smøres med fedtstof og drysses med lidt mel.Formen fyldes med 80-90 g i (vi havde 85 g i hver)Fryses (så de kan sagtens laves i god tid)Kagerne bages i en 220 grader varm ovn. De sættes frosne ind i ovnen og skal have 11-13 minutter (vi gav dem 11 minutter i går) 

Anmeld

3. marts 2012

tarkoflen

Sorry det ikke er så overskueligt, baby er ikke glad for ipadden men det er den lækreste chokoladefondant...

Anmeld

3. marts 2012

AnnaK89

tarkoflen skriver:

Sorry det ikke er så overskueligt, baby er ikke glad for ipadden men det er den lækreste chokoladefondant...

Skift til simpel tekstbehandling så kan du skrive helt normalt

Anmeld

3. marts 2012

tarkoflen

AnnaKJ skriver:

Skift til simpel tekstbehandling så kan du skrive helt normalt

Hvordan gør man det? Er ret ny herinde og har ikke styr på hvordan en ipad opfører sig på siden og hvordan jeg jeg kan ændre noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.