Pasning af nyfødt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

Fenja09

Personligt var jeg selv blevet hjemme fra brylluppet - vi har i hvert fald takket nej til flere ting efter Alberte blev født og det må folk jo bare acceptere. Men kan du følelsesmæssigt lade dit barn passe af farmor og farfar, så skader det ikke barnet. Måske bare lidt akavet mht at amme, hvis du skal det.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Har lige brug for et godt råd.

Jeg er sat til at føde i staten af maj, og vi glæder os selvfølgelig helt vildt  Nu er det så sadan at vi i midten af juni er inviteret til min mands bedste vens bryllup. Det skal afholdes 300 km fra hvor vi selv bor, mange kommer langvejs fra, så de har derfor sørget for værelser til os som vælger at ville overnatte. Det er jo bare virkelig lækkert, men hvad pokker gør jeg med den lille?? Det er ikke en fest hvor jeg har lyst til at tage den lille med. Dels pga de folk der er med (de fleste er i 20érne og har ikke børn og forståelse for det) Og dels fordi de værelser vi skal sove i ligger ca 500 meter fra hvor festen afholdes. Synes det er langt væk at ligge en lille der skal sove.

Mit spørgsmål er derfor, hvad pokker skal jeg gøre?? Hvad kan man tillade sig med en lille på cirka halvanden måned?

Umiddelbart har jeg tre muligheder:

1) Lade farmor og farfar passe den lille i de cirka 24 timer vi ville være væk.

2) Kun lade dem passe den lille til en gang om natten når jeg kommer hjem, Hvilket ville betyde vi skal køre i to biler (og betale bro for to biler) da min mand ikke synes han kan tillade sig at tage hjem, og helt sikkert heller ikke vil have lyst til det.

3) Blive hjemme, give dem mine bedste lykønskninger, og lade manden fejre dem.

Håber nogen kan komme med nogle gode råd omkring pasning af de helt små.

jeg havde aldrig forladt min baby på halvanden måned, bebsen har kun brug for mor og far det første stykke tid og så når det er så langt væk, hvis du skal amme er det heller ikke særlig smart ..

men bestemmer du selv...

Anmeld

2. marts 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Jeg er sat til at føde i staten af maj, og vi glæder os selvfølgelig helt vildt  Nu er det så sadan at vi i midten af juni er inviteret til min mands bedste vens bryllup. Det skal afholdes 300 km fra hvor vi selv bor, mange kommer langvejs fra, så de har derfor sørget for værelser til os som vælger at ville overnatte. Det er jo bare virkelig lækkert, men hvad pokker gør jeg med den lille?? Det er ikke en fest hvor jeg har lyst til at tage den lille med. Dels pga de folk der er med (de fleste er i 20érne og har ikke børn og forståelse for det) Og dels fordi de værelser vi skal sove i ligger ca 500 meter fra hvor festen afholdes. Synes det er langt væk at ligge en lille der skal sove.

Mit spørgsmål er derfor, hvad pokker skal jeg gøre?? Hvad kan man tillade sig med en lille på cirka halvanden måned?

2) Kun lade dem passe den lille til en gang om natten når jeg kommer hjem, Hvilket ville betyde vi skal køre i to biler (og betale bro for to biler) da min mand ikke synes han kan tillade sig at tage hjem, og helt sikkert heller ikke vil have lyst til det.

Jeg havde holdt en plads åben til festen og vurderet det en uges tid inden festen, om baby er så samarbejdsvillig af natur at det kan lykkes.

Du har fortjent en god nat i byen, farmor og farfar har fortjent babybesøg og din mand har fortjent kælen halvfuld kone

Anmeld

2. marts 2012

lycly

Personligt var jeg ikke taget med. Var jeg blevet inviteret til noget da jeg var gravid, som skulle holdes når min datter var 1½ måned, så havde jeg nok tænkt jaja, den fikser vi bare. Men da hun først var her, der var jeg på INGEN måde klar til at løsrive mig fra hende så længe, allerede. Nu ammede jeg også, hvilket jo også komplicerede det der med pasning lidt.

Hvis du gerne vil med, så tak ja, men vent med endeligt at beslutte dig til du har født. For du vil helt sikkert have det lidt sværere med det, når først du har din baby. En baby på 1½ måned ER meget lille og meget ny, så det er slet ikke sikkert du har lyst til at forlade ham/hende

Anmeld

2. marts 2012

Zafir

Vi var til bryllup da Frigg var 11 dage. Det var også en fest, hvor alle var uden børn og alderen (undtagen forældre og bedsteforældre) var midt først/midt i tyverne.

Jeg ville tage med. Tage barnevognen (eller hvad I nu bruger med). Putte baby i den - evt udenfor. Og køre baby derhen hvor I skal sove om natten senere og lade baby sove videre i barnevognen. Så kan du have babyalarmen på dig

Ingen problem.

Så når baby skal have mad, så har du babserne på dig.

HVIS du vil have lidt mere frihed, - så tager du naboens datter og en bærbar computer med, så kan hun sidde og være baby alarm og skifte og nusse, også kan du nøjes med at være babser...

Super. Win win for alle parter.

Anmeld

2. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

jeg ville vente og tage beslutningen når barnet er kommet til verden. Der er forskel på børn og det kan være dit barn bliver ligesom mit var den første stykke tid, afhængig af sin mor

Anmeld

2. marts 2012

Nessie

Jeg ville vælge enten at blive hjemme, eller tage en barnepige med.

Når barnet er så lille, og farmor og farfar så langt væk fra festen, så du ikke lige kan smutte derover, hvis det går helt galt, ja, så var det ikke lige dén dag de skulle passe den lille.

Men I kan jo sagtens have en barnepige med, som kan sidde på værelset med den lille, og samtidig kan du jo lige smutte op og amme, hvis du altså ammer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.