Pasning af nyfødt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Har lige brug for et godt råd.

Jeg er sat til at føde i staten af maj, og vi glæder os selvfølgelig helt vildt  Nu er det så sadan at vi i midten af juni er inviteret til min mands bedste vens bryllup. Det skal afholdes 300 km fra hvor vi selv bor, mange kommer langvejs fra, så de har derfor sørget for værelser til os som vælger at ville overnatte. Det er jo bare virkelig lækkert, men hvad pokker gør jeg med den lille?? Det er ikke en fest hvor jeg har lyst til at tage den lille med. Dels pga de folk der er med (de fleste er i 20érne og har ikke børn og forståelse for det) Og dels fordi de værelser vi skal sove i ligger ca 500 meter fra hvor festen afholdes. Synes det er langt væk at ligge en lille der skal sove.

Mit spørgsmål er derfor, hvad pokker skal jeg gøre?? Hvad kan man tillade sig med en lille på cirka halvanden måned?

Umiddelbart har jeg tre muligheder:

1) Lade farmor og farfar passe den lille i de cirka 24 timer vi ville være væk.

2) Kun lade dem passe den lille til en gang om natten når jeg kommer hjem, Hvilket ville betyde vi skal køre i to biler (og betale bro for to biler) da min mand ikke synes han kan tillade sig at tage hjem, og helt sikkert heller ikke vil have lyst til det.

3) Blive hjemme, give dem mine bedste lykønskninger, og lade manden fejre dem.

Håber nogen kan komme med nogle gode råd omkring pasning af de helt små.

Når det nu er mandens bedste ven, så ville jeg blive hjemme og lade manden fejre dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Sommersko

Bondefruen skriver:

Når det nu er mandens bedste ven, så ville jeg blive hjemme og lade manden fejre dem

samme svar herfra

Anmeld

2. marts 2012

kvinde84

Personligt, så ville jeg sende manden afsted og selv blive hjemme. Jeg synes det lyder for besværligt, og kan ikke forstille mig at jeg ville få en god aften ud af det. Ville nok tænke på baby hele tiden.

Jeg er endnu ikke mor, men er sat til at føde 24 maj. Min mands søster (som vi bor lige ved siden af, og har meget med at gøre) skal giftes 19 maj, og fordi vi bor MEGET afsides, så har jeg på ingen måde mulighed for at komme til bryllupet. Min mand ved heller ikke om han vil risikere at misse fødslen, så han har sagt til dem at det ikke er 100% sikkert at han dukker op heller. Det har de også fuld forståelse for.

Anmeld

2. marts 2012

Thalia

Jeg havde valgt sådan et bryllup fra hvis ikke min baby kunne komme med!.

En så lille bitte baby har slet ikke godt af at blive passet så lang tid, og jeg kan slet ikke forstå at man som mor har lyst til at være væk fra sit barn.

Vel er det ærgerligt at gå glip af en bryllupsfest, men sådan er det nu engang at få børn.

Anmeld

2. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg forstår dit problem  Jeg skal til fødselsdags fest i dag, og min datter er 5 uger og 2 dage - og hun bliver altså passet af mormor

Så havde jeg været dig havde jeg nok fået farmor og farfar til at passe, ellers ville jeg blive hjemme

Anmeld

2. marts 2012

hekran

Personligt ville jeg lade være med at tage med men sende manden afsted og håbe, at han får hygget sig. Jeg ville slet ikke have overskud til at være med til fest - ikke med baby og slet ikke uden baby!

Det ville jeg gøre. Synes ikke man kan være væk fra sit barn i et døgn, når det er så lille. Hvis det ikke er en mulighed, så ville jeg tage barnet med til festen og have liften med, sådan at det ikke skulle ligge på et værelse og sove, men være lige i nærheden.

Har du besluttet ikke at amme? Så er det selvfølgelig nemmer for andre at passe, men det er nok ikke så nemt for dig at være adskilt i så lang tid.

Jeg synes I skal tage det op til revision, når babyen er kommet. Det kommer jo meget an på, hvad det er for en størrelse

Anmeld

2. marts 2012

K&S

Anonym skriver:

Har lige brug for et godt råd.

Jeg er sat til at føde i staten af maj, og vi glæder os selvfølgelig helt vildt  Nu er det så sadan at vi i midten af juni er inviteret til min mands bedste vens bryllup. Det skal afholdes 300 km fra hvor vi selv bor, mange kommer langvejs fra, så de har derfor sørget for værelser til os som vælger at ville overnatte. Det er jo bare virkelig lækkert, men hvad pokker gør jeg med den lille?? Det er ikke en fest hvor jeg har lyst til at tage den lille med. Dels pga de folk der er med (de fleste er i 20érne og har ikke børn og forståelse for det) Og dels fordi de værelser vi skal sove i ligger ca 500 meter fra hvor festen afholdes. Synes det er langt væk at ligge en lille der skal sove.

Mit spørgsmål er derfor, hvad pokker skal jeg gøre?? Hvad kan man tillade sig med en lille på cirka halvanden måned?

Umiddelbart har jeg tre muligheder:

1) Lade farmor og farfar passe den lille i de cirka 24 timer vi ville være væk.

2) Kun lade dem passe den lille til en gang om natten når jeg kommer hjem, Hvilket ville betyde vi skal køre i to biler (og betale bro for to biler) da min mand ikke synes han kan tillade sig at tage hjem, og helt sikkert heller ikke vil have lyst til det.

3) Blive hjemme, give dem mine bedste lykønskninger, og lade manden fejre dem.

Håber nogen kan komme med nogle gode råd omkring pasning af de helt små.

Anton er født 3. august og vi var til bryllup den 1. september, hvor vi havde ham med :-) Han sov stort set hele aftenen kun afbrudt af mad og ren ble, han stod ude i "hall'en" og så havde vi babyalarm på vibrator inde ved bordet :-)Vi spurgte brudeparret om det var okay, vi havde ham med - han ville ikke komme ind til bordet på noget tidspunkt (det synes jeg er synd for brudeparret) - og havde det ikke været okay, så ville manden være blevet hjemme med Anton, da det var min veninde :-)

Anmeld

2. marts 2012

Troldemommi

Jeg ville få vildt ondt i maven hvis jeg skulle væk fra min baby der er så lille, men okay hver sin smag, jeg har endnu ikke været væk fra Johanne endnu og hun er  over 5 måneder, tror det er meget forskelligt hvad vi syntes er okay som forældre :-)

Monica

Anmeld

2. marts 2012

Mamalou

Hvis jeg var dig, så ville jeg vente med at tage stilling til dit barn er kommet. Det kan være svært for dig, at sætte dig ind i hvordan du vil have det med at overlade dit barn til andre og hvordan barnet vil reagerer på dette.

Da Villads var nyfødt kunne jeg ikke tage fra ham eller overlade ham til andre. Det er anderledes nu, hvor han er 9 måneder, jeg nyder at få lidt frirum. 

Så jeg ville fortælle brudeparret hvordan landet lå, og at du derfor ikke kan sige om du kommer eller ej. Mon ikke de vil være forstående? 

Anmeld

2. marts 2012

Månelys

Thalia skriver:

Jeg havde valgt sådan et bryllup fra hvis ikke min baby kunne komme med!.

En så lille bitte baby har slet ikke godt af at blive passet så lang tid, og jeg kan slet ikke forstå at man som mor har lyst til at være væk fra sit barn.

Vel er det ærgerligt at gå glip af en bryllupsfest, men sådan er det nu engang at få børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.