Anonym skriver:
Har lige brug for et godt råd.
Jeg er sat til at føde i staten af maj, og vi glæder os selvfølgelig helt vildt
Nu er det så sadan at vi i midten af juni er inviteret til min mands bedste vens bryllup. Det skal afholdes 300 km fra hvor vi selv bor, mange kommer langvejs fra, så de har derfor sørget for værelser til os som vælger at ville overnatte. Det er jo bare virkelig lækkert, men hvad pokker gør jeg med den lille?? Det er ikke en fest hvor jeg har lyst til at tage den lille med. Dels pga de folk der er med (de fleste er i 20érne og har ikke børn og forståelse for det) Og dels fordi de værelser vi skal sove i ligger ca 500 meter fra hvor festen afholdes. Synes det er langt væk at ligge en lille der skal sove.
Mit spørgsmål er derfor, hvad pokker skal jeg gøre?? Hvad kan man tillade sig med en lille på cirka halvanden måned?
Umiddelbart har jeg tre muligheder:
1) Lade farmor og farfar passe den lille i de cirka 24 timer vi ville være væk.
2) Kun lade dem passe den lille til en gang om natten når jeg kommer hjem, Hvilket ville betyde vi skal køre i to biler (og betale bro for to biler) da min mand ikke synes han kan tillade sig at tage hjem, og helt sikkert heller ikke vil have lyst til det.
3) Blive hjemme, give dem mine bedste lykønskninger, og lade manden fejre dem.
Håber nogen kan komme med nogle gode råd omkring pasning af de helt små.
Jeg sige ikke det er det du skal vælge, men jeg selv ville have valgt løsning nr 3 og blive hjemme selv.
Jeg ville ikke kunne forestille mig at have fået Magnus passet så længe, da han var så lille.
Jeg synes i det hele taget det er svært at få ham passet og nu bliver han snart 5 mdr. og har ikke være passet af andre, ikke fordi jeg ikke vil, synes bare det er svært at overgive ham fuldstændig.
Hande du spurgt mig inden jeg selv fødte havde jeg sagt at bedsterne kunne passe i de 24 timer i er væk, hvis i altså har styr på amning/flaske.
Jeg synes du skal vente med at tage en beslutning til 14 dage inden. Og det må du så bare sige til brudeparret, jeg har aldrig oplevet nogen der er blevet fornærmet over at jeg har sagt: "Jeg ved desværre ikke om jeg kommer, for jeg ved ikke hvordan tingene ser ud på det tidspunkt" Det har folk fuld forståelse for når man lige er blevet mor.