Ideer til frugtmos ( Baby 4 mdr + )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

L&V

LevisMor skriver:

Det lyder godt, må prøve lidt forskelligt, ellers kører han bare træt i det samme

Ja gør da det, det tror jeg os og det er da os sundere når det er varrieret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

L&V

LevisMor skriver:

Hihi ja svesker er gode for maven  der kom også gang i hans mave idag da 3 timer efter han havde fået det, men det er jo bare godt

Svesker er faktisk ikke så godt til baby maver som man lige tror, i hvert fald ikke hvis de har sarte maver, vores sp fra råder os at gi det.. Deres tarmsystem er jo ikke så modent og det svesker gør er at sætte gang i afføringen (presse mekanismen) men det gør bare ikke afføringen nemmere at trykke ud

Anmeld

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Månsson skriver:

Ja alstå min pige har fået det fra 4 måneder og hun lever endnu he he

hehe

Anmeld

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mette&Alexander skriver:

Kød og fisk osv. kan man begynde med ved 6 mds aldren vi er så småt begyndt, Lærke er godt nok 7 md, men det kræver meget tilvending med hende, hun sværver nemlig mest til købe grød, men har da lige fået hende til at spise kartoffelmos for første gang i dag og endda ret meget. STOR LYKKE.

ih takker. så kan vi jo snart så småt begynde

dejligt at kartoffelmosen er et hit

Anmeld

1. marts 2012

Levi&LilysMor

Månsson skriver:

Svesker er faktisk ikke så godt til baby maver som man lige tror, i hvert fald ikke hvis de har sarte maver, vores sp fra råder os at gi det.. Deres tarmsystem er jo ikke så modent og det svesker gør er at sætte gang i afføringen (presse mekanismen) men det gør bare ikke afføringen nemmere at trykke ud

Altså... min søn fik jo kun bryst i starten og der kunne der gå op til 13-14 dage før han havde aff. men det var jo meget normalt når han kun fik modermælk, men når han nu også får grød som suplement, så skal han have hver dag og der vil jeg selv synes at svesker er bedre end aff. middel

Anmeld

1. marts 2012

L&V

LevisMor skriver:

Altså... min søn fik jo kun bryst i starten og der kunne der gå op til 13-14 dage før han havde aff. men det var jo meget normalt når han kun fik modermælk, men når han nu også får grød som suplement, så skal han have hver dag og der vil jeg selv synes at svesker er bedre end aff. middel

Ikke hvis man spørger på børneafdelingen der har vores sp nemlig arbejdet indtil hun startede som ps for et par år siden

Anmeld

1. marts 2012

132319

LevisMor skriver:

Har i ikke nogle gode ideer til hvad for noget frugtmos jeg kan lave til min søn, han bliver snart 5 mdr, så det skal jo også være noget han godt må få, indtil videre har jeg lavet

• Æble/sveske mos
  • Æble/figner mos

Det lyder helt vildt ulækkert men min søn ELSKEDE banan og advokado most sammen

Anmeld

1. marts 2012

Levi&LilysMor

Månsson skriver:

Ikke hvis man spørger på børneafdelingen der har vores sp nemlig arbejdet indtil hun startede som ps for et par år siden

okay, er nemlig elev som sosu ass. og ja det er godt nok med gamle, men der gør vi det at vi først prøver at få det igang gennem maden, end at give dem medicinen først... men det er vidst meget forskelligt fra sted til sted

Anmeld

1. marts 2012

Levi&LilysMor

132319 skriver:

Det lyder helt vildt ulækkert men min søn ELSKEDE banan og advokado most sammen

Okay  avokado er også lækkert, elsker det selv

Anmeld

1. marts 2012

L&V

LevisMor skriver:

okay, er nemlig elev som sosu ass. og ja det er godt nok med gamle, men der gør vi det at vi først prøver at få det igang gennem maden, end at give dem medicinen først... men det er vidst meget forskelligt fra sted til sted

Deres tarme er jo os fuld ud udviklet til at kunne klare det svesker gør ved tarmen men det er babyers tarme jo ikke, det er der forskellen ligger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.