Ideer til frugtmos ( Baby 4 mdr + )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Månsson skriver:

Hmm den har jeg ikke hørt før, min sp sagde alt frugt og grønt (undtagen de nitrit holdige self) var super.. Hun anbefalede mig kiwi, figne og citrus frugter til min datters træge mave.. Og hvis man lure de der færdig blandede frugt mos så er der meget mere end æble, pære og banan så hvis de må så må man vel os selv, det kan da kun være sundere

Kiggede lige på det papir hun har givet mig. Står fra 6 måneder.

Kan godt se hvad du mener i forhold til det købte. Er helt forvirret nu.

Tror jeg vil prøve at give ham andet. Tror også han synes det er lidt kedeligt efterhånden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Alexander&Lærke

mor:) skriver:

lige et spørgsmål. min sp sagde at til de er 6 måneder må de kun få æble, pære, banan og fersken. Det synes jeg også der står i sundhedsstyrelsens bog....er det mig der helt har misforstået. For så vil jeg da gå i gang med at give lidt andet til min søn

Jeg har en bog som hedder MAM og der en masse om frugtmos der står fra 4 md både ved rå frugt mos og ved kogt frugt. Og flere frugter er nævnt. Syntes heller ikke min sp har snakkede om at de ikke må få alle frugter fra 4 md...

Men det kan da godt være at sundhedsstyrelsen anbefaler fra 6 md ligesom de går ind for fuld amning i 6 md. Noget andet er jo havd man gør og syntes for sit barn.

Anmeld

29. februar 2012

L&V

Kiggede lige på det papir hun har givet mig. Står fra 6 måneder.

Kan godt se hvad du mener i forhold til det købte. Er helt forvirret nu.

Tror jeg vil prøve at give ham andet. Tror også han synes det er lidt kedeligt efterhånden

Tror du ikke det er fordi de anbefaler man venter til de 6måneder??

Anmeld

29. februar 2012

Mette&Alexander skriver:

Jeg har en bog som hedder MAM og der en masse om frugtmos der står fra 4 md både ved rå frugt mos og ved kogt frugt. Og flere frugter er nævnt. Syntes heller ikke min sp har snakkede om at de ikke må få alle frugter fra 4 md...

Men det kan da godt være at sundhedsstyrelsen anbefaler fra 6 md ligesom de går ind for fuld amning i 6 md. Noget andet er jo havd man gør og syntes for sit barn.

Det har du ret i. Tror også godt min søn er klar til mere

så tror jeg at jeg har endnu et spørgsmål når nu vi er ved emnet

Hvornår må de få blendet kød?

Anmeld

29. februar 2012

Månsson skriver:

Tror du ikke det er fordi de anbefaler man venter til de 6måneder??

Jo det er det sikkert, men hvis jeg ikke har fulgt den anbefaling så kan jeg vel også starte lidt før mht. frugterne også

Anmeld

29. februar 2012

L&V

Jo det er det sikkert, men hvis jeg ikke har fulgt den anbefaling så kan jeg vel også starte lidt før mht. frugterne også

Ja alstå min pige har fået det fra 4 måneder og hun lever endnu he he

Anmeld

29. februar 2012

Alexander&Lærke

Det har du ret i. Tror også godt min søn er klar til mere

så tror jeg at jeg har endnu et spørgsmål når nu vi er ved emnet

Hvornår må de få blendet kød?

Kød og fisk osv. kan man begynde med ved 6 mds aldren vi er så småt begyndt, Lærke er godt nok 7 md, men det kræver meget tilvending med hende, hun sværver nemlig mest til købe grød, men har da lige fået hende til at spise kartoffelmos for første gang i dag og endda ret meget. STOR LYKKE.

Anmeld

29. februar 2012

Levi&LilysMor

FamilenStorm skriver:

arh æv...

Men ren banan kan også være et hit.. bare ikke for megt da det kan give hård mave...

Men det kan reddes med en gang sveskemos...

Hihi ja svesker er gode for maven  der kom også gang i hans mave idag da 3 timer efter han havde fået det, men det er jo bare godt

Anmeld

29. februar 2012

Levi&LilysMor

Månsson skriver:

puha da det lyder ikke rart Men alle frugter der kan koges bliver til lækker lækker mos

Det lyder godt, må prøve lidt forskelligt, ellers kører han bare træt i det samme

Anmeld

29. februar 2012

Levi&LilysMor

Mette&Alexander skriver:

Kød og fisk osv. kan man begynde med ved 6 mds aldren vi er så småt begyndt, Lærke er godt nok 7 md, men det kræver meget tilvending med hende, hun sværver nemlig mest til købe grød, men har da lige fået hende til at spise kartoffelmos for første gang i dag og endda ret meget. STOR LYKKE.

Uhha det kan jeg godt forstå du er glad for, det er også dejligt nemt at lave og så er det også bedre, men ikke altid bebsen er enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.