Mumto3 skriver:
Det er svigermors penge, det er svigermor der invitere, og så er det op til hver enkel at sige ja tak eller nej tak til det tilbud hun kommer med. Kommer hun med et tilbud hvor I skal betale X-antal kroner, jamen så må i forholde jer til det og sige ja eller nej på den baggrund, ikke på baggrund af hvad de andre betaler.
Jeg står i præcis den samme situation med mine svigerforældre, min mand kan dog bare ikke 'se' hvor meget mere hans lillesøster får end han/vi gør. Men det er ikke min opgave at få ham til at indse det. Det er måske rigtig svært at føle sig 'trådt'på af sine egne forældre og så er det nemmere ikke at se/indrømme at der bliver gjort forskel.
Jeg har valgt at være glad for det vi får (og vi får meget!) og så lade være med at fokuser på hvad vi ikke får, men som søsteren får.
Vi sagde også ja tak til hendes meget pæne tilbud. Det er nu blevet ændret.
Det er ikke så meget fordi jeg fokuserer på, at hans søster/bror får noget, mens vi ikke gør.
Det er fordi at DET at de ikke skal betale gør, at det bliver dyrere for os.
Hun har sagt at hun helst ikke vil af med meget mere end 5000,- og resten vil hun gerne have "tilskud" til
Hvis huset så koster 8000,. skal vi af med 3000,- hvis vi skal betale det hele. Hvorimod alle skal af med et lille beløb (600) såfremt alle betaler. Det er DET jeg fokuserer på.
Anmeld