Er det mig der overreagerer (ang. svigermor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

har lige læst det du har uddybet. okay så synes jeg da at alle skal betale en del.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

men tænker hvis han også skal have lommepenge. nu ved jeg ikke hvor meget han tjener, men da jeg arbejdede deltid ved siden af min skole synes jeg godt nok ikke jeg havde særlig mange penge

Vi skal da også have lommepenge.

Han har måske ikke en fuld løn, men han har stort set heller ingen udgifter. Alle de penge han får udbetalt er lige ned i lommen.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg undrer mig lidt over at du er irriteret over din svigermor, ja hun beder jer betale, men i kan jo bare sige nej. Tværtimod tilbyder din kæreste selv at betale, så er det vel ham du har grund for at se dig sur på?

Jeg er ikke irriteret over hun beder os betale. Jeg er irriteret over at hun beder os betale og i samme åndedrag siger at hans søskende ikke skal. Jeg synes det er helt ok, at hun vil have et tilskud. Jeg kan bare ikke forstå at vi ikke alle skal give noget - så vi ikke skal give så meget.
Hun nævnte at hun helst ikke ville give mere end 5000,-
Hvis huset så koster 8000,- så skal vi af med 3000,- + flybilletter, mens de andre kun skal betale deres flybilletter.

Hvis alle betaler kunne vi nøjes med 600,- pr. person og det synes jeg da er et ok beløb at ALLE kommer med fremfor at VI skal betale de 3000,-

Min kæreste har osgå hørt min mening om at vi skulle betale halvdelen - det går jeg ganske enkelt ikke med til.

Anmeld

29. februar 2012

Mumto3

Det er svigermors penge, det er svigermor der invitere, og så er det op til hver enkel at sige ja tak eller nej tak til det tilbud hun kommer med. Kommer hun med et tilbud hvor I skal betale X-antal kroner, jamen så må i forholde jer til det og sige ja eller nej på den baggrund, ikke på baggrund af hvad de andre betaler.

Jeg står i præcis den samme situation med mine svigerforældre, min mand kan dog bare ikke 'se' hvor meget mere hans lillesøster får end han/vi gør. Men det er ikke min opgave at få ham til at indse det. Det er måske rigtig svært at føle sig 'trådt'på af sine egne forældre og så er det nemmere ikke at se/indrømme at der bliver gjort forskel.

Jeg har valgt at være glad for det vi får (og vi får meget!) og så lade være med at fokuser på hvad vi ikke får, men som søsteren får.

Anmeld

29. februar 2012

lio

Anonym skriver:

Jeg er ikke irriteret over hun beder os betale. Jeg er irriteret over at hun beder os betale og i samme åndedrag siger at hans søskende ikke skal. Jeg synes det er helt ok, at hun vil have et tilskud. Jeg kan bare ikke forstå at vi ikke alle skal give noget - så vi ikke skal give så meget.
Hun nævnte at hun helst ikke ville give mere end 5000,-
Hvis huset så koster 8000,- så skal vi af med 3000,- + flybilletter, mens de andre kun skal betale deres flybilletter.

Hvis alle betaler kunne vi nøjes med 600,- pr. person og det synes jeg da er et ok beløb at ALLE kommer med fremfor at VI skal betale de 3000,-

Min kæreste har osgå hørt min mening om at vi skulle betale halvdelen - det går jeg ganske enkelt ikke med til.

Jeg kan udmærket følge dig i grunden til at være sur, jeg ville også forlange at alle betaler på lige fod. Men nu har din kæreste selv tilbudt at betale? Du lægger jo ud med at du er sur på svigermor, jeg forstår ikke hvorfor du ikke er sur på kæresten istedet?

Anmeld

29. februar 2012

chael

Man deler lige over. Og har man ikke råd eller vil betale, så må man jo undvære.

Fandme nej om jeg gad betale!!

Kan sagtens forstå dig, man bliver jo ikke ligefrem rig af at gå hjemme på barsel

Hold fast i at I ikke skal betale for dem.

Sådan er livet altså, har man penge kan man få, har man igen må man gå

*Camilla

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Det er svigermors penge, det er svigermor der invitere, og så er det op til hver enkel at sige ja tak eller nej tak til det tilbud hun kommer med. Kommer hun med et tilbud hvor I skal betale X-antal kroner, jamen så må i forholde jer til det og sige ja eller nej på den baggrund, ikke på baggrund af hvad de andre betaler.

Jeg står i præcis den samme situation med mine svigerforældre, min mand kan dog bare ikke 'se' hvor meget mere hans lillesøster får end han/vi gør. Men det er ikke min opgave at få ham til at indse det. Det er måske rigtig svært at føle sig 'trådt'på af sine egne forældre og så er det nemmere ikke at se/indrømme at der bliver gjort forskel.

Jeg har valgt at være glad for det vi får (og vi får meget!) og så lade være med at fokuser på hvad vi ikke får, men som søsteren får.

Vi sagde også ja tak til hendes meget pæne tilbud. Det er nu blevet ændret.

Det er ikke så meget fordi jeg fokuserer på, at hans søster/bror får noget, mens vi ikke gør.

Det er fordi at DET at de ikke skal betale gør, at det bliver dyrere for os.

Hun har sagt at hun helst ikke vil af med meget mere end 5000,- og resten vil hun gerne have "tilskud" til

Hvis huset så koster 8000,. skal vi af med 3000,- hvis vi skal betale det hele. Hvorimod alle skal af med et lille beløb (600) såfremt alle betaler. Det er DET jeg fokuserer på.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Laijona Äiti skriver:

Jeg kan udmærket følge dig i grunden til at være sur, jeg ville også forlange at alle betaler på lige fod. Men nu har din kæreste selv tilbudt at betale? Du lægger jo ud med at du er sur på svigermor, jeg forstår ikke hvorfor du ikke er sur på kæresten istedet?

Ah, sur og sur. Jeg er irriteret, og synes det er en tarvelig holdnng.

MEN du har ret, det er nok nærmere kæresten jeg skulle blive irriteret på. Og det gjorde jeg også da jeg fandt ud af han havde foreslået at hans mor og os delte lige over.

DET går jeg i hvert fald slet ikke med til

Jeg tror måske ikke helt min kæreste har fattet, at hans søskende er blevet voksne.

Anmeld

29. februar 2012

Mumto3

Anonym skriver:

Vi sagde også ja tak til hendes meget pæne tilbud. Det er nu blevet ændret.

Det er ikke så meget fordi jeg fokuserer på, at hans søster/bror får noget, mens vi ikke gør.

Det er fordi at DET at de ikke skal betale gør, at det bliver dyrere for os.

Hun har sagt at hun helst ikke vil af med meget mere end 5000,- og resten vil hun gerne have "tilskud" til

Hvis huset så koster 8000,. skal vi af med 3000,- hvis vi skal betale det hele. Hvorimod alle skal af med et lille beløb (600) såfremt alle betaler. Det er DET jeg fokuserer på.

OK Det kan jeg godt se, det gør situationen lidt anderledes. På den måde beder hun jer om at betale for de andre søskende.

Det ville jeg klar sige fra overfor. I har jo på intet tidspunkt ville invitere de to andre søskende på ferie, og det er det I kommer til.

Anmeld

29. februar 2012

lio

Anonym skriver:

Ah, sur og sur. Jeg er irriteret, og synes det er en tarvelig holdnng.

MEN du har ret, det er nok nærmere kæresten jeg skulle blive irriteret på. Og det gjorde jeg også da jeg fandt ud af han havde foreslået at hans mor og os delte lige over.

DET går jeg i hvert fald slet ikke med til

Jeg tror måske ikke helt min kæreste har fattet, at hans søskende er blevet voksne.

Er han "meget" ældre end dem? det er typisk ældre søskende at ikke forstå at ens småsøskende er voksne. Men slevfølgelig skal de selv betale. Fair skal være Fair.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.