Nu skal jeg altså lige have jeres syn på sagen, for at se om det bare er mig den er gal med. Jeg er anonym, da jeg ikke vil hænge nogen ud.
Jeg vil også starte med at sige at jeg virkelig elsker min svigermor, så det er ikke fordi jeg i forvejen har set mig sur på hende. Men here goes.
Min svigermor havde foreslået at vi tog på ferie sammen (hende, min kæreste og jeg samt hans søskende og deres "påhæng").
Hun ville leje et hus og så skulle vi hver især bare betale for flybilletterne. Det synes vi selvfølgelig lød som en god ide og vi takkede hurtigt ja, og begyndte at se frem til en dejlig ferie - billig ferie ikke mindst.
Nu viser det sig så at sådan et hus er lidt dyrere end hun havde antaget, og hun vil derfor gerne have et tilskud til dette. Det synes jeg er helt fint, og det vil vi selvfølgelig gerne give.
MEN så begynder hun at snakke om at kærestens 2 mindre søskende ikke skal betale (de er 20 og 22), for den ene af dem har jo ikke fultidsjob, og den anden.. tja, er vel bare nærig.
Men er jeg helt gal på den når jeg synes det er forkert? Jeg synes det er at gøre forskel på sine børn, og det kan jeg ikke lide. som sagt synes jeg det er fint vi skal give et tilskud, og det er da flot af hende hvis hun vil betale en stor del af det.
Altså ham der ikke har fultidsjob bor så også stadig hjemme, så det er jo ikke fordi han har de store udgifter. Hende på fuldtidsjob bor i lejet lejlighed, men har ellers ikke barn, bil eller noget. Men hun er meget glad for at shoppe, og vil helst spare sine penge til det. 
Vi har hus og bil der skal betales samt en datter der skal forsørges OG jeg går på barselsdagpenge lige nu. Så jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være os der har råd til at give tilskud og ikke de andre.
Min kæreste foreslog så selv at vi betalte halvdelen af huset! WTF? Skal vi så i bund og grund være med til at betale for hans søskende fordi de hellere vil bruge penge på shopping. Jeg har sagt at jeg ikke vil have vi skal betale halvdelen. Hvis vi skal det bliver det også pludselig en dyr ferie, og det var ikke planen vi skulle på dyr ferie i år.
Men uanset så synes jeg altså det er forkert at vi skal betale noget og hans søskende ikke skal.
Er jeg helt gal på den???
Det er ikke første gang hun laver forskel på sine børn på den måde - sidste gang sagde jeg bare ikke noget. 
Jeg synes det er lidt som om hans søskende stadig bliver set som "de små" - MEN de er jo altså voksne nu, og burde vel være i samme "kategori" som min kærese, selvom han er ældre??
UH, det blev langt. Sorry. Tak hvis du nåede hertil, og jeg håber du vil komme med din mening.