Er det mig der overreagerer (ang. svigermor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.064 visninger
30 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

Anonym trådstarter

Nu skal jeg altså lige have jeres syn på sagen, for at se om det bare er mig den er gal med. Jeg er anonym, da jeg ikke vil hænge nogen ud.
Jeg vil også starte med at sige at jeg virkelig elsker min svigermor, så det er ikke fordi jeg i forvejen har set mig sur på hende. Men here goes.

Min svigermor havde foreslået at vi tog på ferie sammen (hende, min kæreste og jeg samt hans søskende og deres "påhæng").
Hun ville leje et hus og så skulle vi hver især bare betale for flybilletterne. Det synes vi selvfølgelig lød som en god ide og vi takkede hurtigt ja, og begyndte at se frem til en dejlig ferie - billig ferie ikke mindst.

Nu viser det sig så at sådan et hus er lidt dyrere end hun havde antaget, og hun vil derfor gerne have et tilskud til dette. Det synes jeg er helt fint, og det vil vi selvfølgelig gerne give.
MEN så begynder hun at snakke om at kærestens 2 mindre søskende ikke skal betale (de er 20 og 22), for den ene af dem har jo ikke fultidsjob, og den anden.. tja, er vel bare nærig.

Men er jeg helt gal på den når jeg synes det er forkert? Jeg synes det er at gøre forskel på sine børn, og det kan jeg ikke lide. som sagt synes jeg det er fint vi skal give et tilskud, og det er da flot af hende hvis hun vil betale en stor del af det.

Altså ham der ikke har fultidsjob bor så også stadig hjemme, så det er jo ikke fordi han har de store udgifter. Hende på fuldtidsjob bor i lejet lejlighed, men har ellers ikke barn, bil eller noget. Men hun er meget glad for at shoppe, og vil helst spare sine penge til det.

Vi har hus og bil der skal betales samt en datter der skal forsørges OG jeg går på barselsdagpenge lige nu. Så jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være os der har råd til at give tilskud og ikke de andre.

Min kæreste foreslog så selv at vi betalte halvdelen af huset! WTF? Skal vi så i bund og grund være med til at betale for hans søskende fordi de hellere vil bruge penge på shopping. Jeg har sagt at jeg ikke vil have vi skal betale halvdelen. Hvis vi skal det bliver det også pludselig en dyr ferie, og det var ikke planen vi skulle på dyr ferie i år.

Men uanset så synes jeg altså det er forkert at vi skal betale noget og hans søskende ikke skal.
Er jeg helt gal på den???

Det er ikke første gang hun laver forskel på sine børn på den måde - sidste gang sagde jeg bare ikke noget.
Jeg synes det er lidt som om hans søskende stadig bliver set som "de små" - MEN de er jo altså voksne nu, og burde vel være i samme "kategori" som min kærese, selvom han er ældre??

UH, det blev langt. Sorry. Tak hvis du nåede hertil, og jeg håber du vil komme med din mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

pemiro

Min stedfar kan godt finde på at lave lidt forskel på mig og min halvsøster. Det skyldes at min søs og hendes fyr bor rigtig billigt og har begge godt betalte job, mens kæresten og eg begge er studerende til dyrere lejlighed end dem. Så somme tider betaler han for nogle ting for os som han ikke betaler til dem, udelukkende fordi han ve hvor små vores penge til sjov er..

Det har min søster det helt fint med, da hun selv ved vi er studerende osv. 

Ingen af os har nogensinde set det som et problem eller følt os snydt eller noget. Men hvordan det lige skal hænge sammen i jeres familie ved jeg ikke, da det er lidt svært at udtale sig om når man ikke kender det hele 100%

Men håber da i finder en løsning så i kan komme på en go ferie

Anmeld

29. februar 2012

TNBC

nej du er ikke gal på den. Alle der skal med på ferie skal betale, det er kun fair.

Søsteren skal bare til at vokse op og se at alt ikke handler om at shoppe.

Broren, må jo så bare spare pengene og betale det han skal.

Alle skal betale lige meget. Det er jo det I har aftalt ik? Så I ku få en billig og hyggelig ferie.

Og ja de er i 20´erne, de er voksne.

Jeg synes du skal sige til din kæreste at du ikke vil betale for halvdelen, for det er ikke jeres job at sørger for at I får det hus, det er at noget I skal gøre alle sammen.
Og måske fortælle ham hvordan du oplever situationen med hans søskende, det er heller ikke godt for dem at blive behandlet som børn.

Anmeld

29. februar 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

Nu skal jeg altså lige have jeres syn på sagen, for at se om det bare er mig den er gal med. Jeg er anonym, da jeg ikke vil hænge nogen ud.
Jeg vil også starte med at sige at jeg virkelig elsker min svigermor, så det er ikke fordi jeg i forvejen har set mig sur på hende. Men here goes.

Min svigermor havde foreslået at vi tog på ferie sammen (hende, min kæreste og jeg samt hans søskende og deres "påhæng").
Hun ville leje et hus og så skulle vi hver især bare betale for flybilletterne. Det synes vi selvfølgelig lød som en god ide og vi takkede hurtigt ja, og begyndte at se frem til en dejlig ferie - billig ferie ikke mindst.

Nu viser det sig så at sådan et hus er lidt dyrere end hun havde antaget, og hun vil derfor gerne have et tilskud til dette. Det synes jeg er helt fint, og det vil vi selvfølgelig gerne give.
MEN så begynder hun at snakke om at kærestens 2 mindre søskende ikke skal betale (de er 20 og 22), for den ene af dem har jo ikke fultidsjob, og den anden.. tja, er vel bare nærig.

Men er jeg helt gal på den når jeg synes det er forkert? Jeg synes det er at gøre forskel på sine børn, og det kan jeg ikke lide. som sagt synes jeg det er fint vi skal give et tilskud, og det er da flot af hende hvis hun vil betale en stor del af det.

Altså ham der ikke har fultidsjob bor så også stadig hjemme, så det er jo ikke fordi han har de store udgifter. Hende på fuldtidsjob bor i lejet lejlighed, men har ellers ikke barn, bil eller noget. Men hun er meget glad for at shoppe, og vil helst spare sine penge til det.

Vi har hus og bil der skal betales samt en datter der skal forsørges OG jeg går på barselsdagpenge lige nu. Så jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være os der har råd til at give tilskud og ikke de andre.

Min kæreste foreslog så selv at vi betalte halvdelen af huset! WTF? Skal vi så i bund og grund være med til at betale for hans søskende fordi de hellere vil bruge penge på shopping. Jeg har sagt at jeg ikke vil have vi skal betale halvdelen. Hvis vi skal det bliver det også pludselig en dyr ferie, og det var ikke planen vi skulle på dyr ferie i år.

Men uanset så synes jeg altså det er forkert at vi skal betale noget og hans søskende ikke skal.

Det er ikke første gang hun laver forskel på sine børn på den måde - sidste gang sagde jeg bare ikke noget.
Jeg synes det er lidt som om hans søskende stadig bliver set som "de små" - MEN de er jo altså voksne nu, og burde vel være i samme "kategori" som min kærese, selvom han er ældre??

UH, det blev langt. Sorry. Tak hvis du nåede hertil, og jeg håber du vil komme med din mening.

Jeg kan fuldt ud forstå dig. Og syns bestemt at hans søskende også skal være med til at betale det kan ikke være rigtigt i skal betale for deres ferie.

Jeg havde også sat mig imod hvis det var mig.

Anmeld

29. februar 2012

raca

det burde være lige for alle.

men jeg kan godt forstå hvis det kun er hende BØRN hun vil betale for,

men alt i alt syntes jeg du lyder bitter over jeres sitiotion mht til barselsdagpenge.

og måske gør det en forskel at i er 3 og en familie, og hun er ene og det er de 2 andre børn også. en børne familie kommer hurtigt til og kapre hele huset og hele familiens tid, da der skal tages bunker af hensyn ikke urimlige hensyn mene hensyn.

men jo i blev lovet 1 og ferien blev noget andet mht betaling.

Anmeld

29. februar 2012

TNBC

pemiro skriver:

Min stedfar kan godt finde på at lave lidt forskel på mig og min halvsøster. Det skyldes at min søs og hendes fyr bor rigtig billigt og har begge godt betalte job, mens kæresten og eg begge er studerende til dyrere lejlighed end dem. Så somme tider betaler han for nogle ting for os som han ikke betaler til dem, udelukkende fordi han ve hvor små vores penge til sjov er..

Ingen af os har nogensinde set det som et problem eller følt os snydt eller noget. Men hvordan det lige skal hænge sammen i jeres familie ved jeg ikke, da det er lidt svært at udtale sig om når man ikke kender det hele 100%

min far gør det samme, hvis mig eller af mine søskende kommer i knibe og har brug for et eller andet. 
Men for anonym her, er det jo det den anden vej.

Der er det hende med de mange udgifter der skal betale for søsteren der bare vil shoppe og broren der ikke har nogen udgifter overhovedet, jeg tror det er det der irriterende hende.

Hvis man har pengene skal man da også betale, og det lyder som om at de to søskende har pengene, men ikke gider at bruge dem, fordi de er vant til at mor betaler for dem. 

Anmeld

29. februar 2012

pemiro

Yurie skriver:

min far gør det samme, hvis mig eller af mine søskende kommer i knibe og har brug for et eller andet. 
Men for anonym her, er det jo det den anden vej.

Der er det hende med de mange udgifter der skal betale for søsteren der bare vil shoppe og broren der ikke har nogen udgifter overhovedet, jeg tror det er det der irriterende hende.

Hvis man har pengene skal man da også betale, og det lyder som om at de to søskende har pengene, men ikke gider at bruge dem, fordi de er vant til at mor betaler for dem. 

Hvis det er sådan det skal forstås, så ja så skal de da også betale noget..

Men jeg tænker bare, den ene bor stadig hjemme. Det er jo ikke ensbetydende med man ingen udgifter har. Nogle betaler jo for at bo hjemme og er han så samtidig studerende er det kun lige omkring 2000 om måneden han får.. Så kan jeg godt forstå det måske er svært for ham at betale..

Det er det jeg mener med at det er lidt svært at udtale sig om når man ikke kender situationen 100%

Anmeld

29. februar 2012

TNBC

pemiro skriver:

Hvis det er sådan det skal forstås, så ja så skal de da også betale noget..

Men jeg tænker bare, den ene bor stadig hjemme. Det er jo ikke ensbetydende med man ingen udgifter har. Nogle betaler jo for at bo hjemme og er han så samtidig studerende er det kun lige omkring 2000 om måneden han får.. Så kan jeg godt forstå det måske er svært for ham at betale..

Det er det jeg mener med at det er lidt svært at udtale sig om når man ikke kender situationen 100%

ja, det er rigtigt nok at han nok ikke har vildt mange penge. men jeg regner da med at de godt vidste at han ville være studerende da de aftalte rejsen. 

Anmeld

29. februar 2012

Jonatansmor

Sådan fungerer det også hjemme ved os. Søster der er på førtidspension betaler langt fra hvad søster med fuldtidsjob betaler. Og søster med fuldtidsjob betaler også mere til fællesture, end hvad kæresten og jeg gør (Jeg er studerende og kæresten på dagpenge)

Men det kommer selvfølgeligt an på hvordan man betragter penge. I vores familie er penge et nødvendigt onde vi skal have med at gøre, for så at få gode oplevelser retur. Vi hænger os bare ikke i hvem der bruger hvor meget på hvad, for det vigtigste er at vi får den lille frie ferietid sammen som en familie. Men der følger selvfølgeligt selvkontrol og et eget ansvar med, når man har bygget familien p på sådan en måde, for det betyder at vi alle lægger os i selen og får sparet op til de oplevelser vi vved vi vil.

TS: Jeg forstår ikke hvorfor du ikke har talt med dem om dine tanker? Der er jo ingen der siger du skal tilrettelægge et frontal angreb, men en samtale om hvad penge bliver brugt på versus din følelse af ikke at blive hørt/forstået, kan I da som familie sagtens komme igennem?

Anmeld

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

jeg kan godt forstå dig og der skal der heller ikke være forskelsbehandling, men lige med ham der har et deltidsjob synes jeg egentlig er okay.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.