Er det mig der overreagerer (ang. svigermor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

maria_wlt

Yurie skriver:

nej du er ikke gal på den. Alle der skal med på ferie skal betale, det er kun fair.

Søsteren skal bare til at vokse op og se at alt ikke handler om at shoppe.

Broren, må jo så bare spare pengene og betale det han skal.

Alle skal betale lige meget. Det er jo det I har aftalt ik? Så I ku få en billig og hyggelig ferie.

Og ja de er i 20´erne, de er voksne.

Jeg synes du skal sige til din kæreste at du ikke vil betale for halvdelen, for det er ikke jeres job at sørger for at I får det hus, det er at noget I skal gøre alle sammen.
Og måske fortælle ham hvordan du oplever situationen med hans søskende, det er heller ikke godt for dem at blive behandlet som børn.

Jeg har det på samme måde..

Jeg ville ikke betale.. SLUT 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Nå, jeg kan se der lige skal uddybes nogle ting.

For det første vil jeg slå fast, at jeg bestemt ikke er bitter over vores situation, hvor jeg er på barsel. Jeg har da selv valgt det, og er glad for at jeg kan gå hjemme ved vores baby så længe som man kan.
MEN det ændrer bare ikke på, at vi det næste stykke tid har færre penge end vi plejer. Hvilket også gjorde at vi ikke havde regnet med at skulle på ferie. Men da sviermor så gav udtryk for at hun meget gerne ville have vi tog afsted sammen, så sagde vi ok for det, da vi kunne se det ville blive en billig ferie.

Vi er bestemt ikke fattige, men det er da heller ikke fordi vi vælter os i penge. Hvis vi begge havde vores fulde løn nu og hans søskende var studerende ville jeg måske nok se anderledes på det. Men nej:

- Hans bror er IKKE studerende. Han har job - bare ikke på fuldtid. MEN han bor hjemme, og han betaler IKKE for at bo hjemme

- Hans søster har fuldtidsjob det samme har hendes kæreste som hun bor med

Svigermor ville stadig betale den største del, så hvis vi alle 5 (mig, min kæreste, hans bror, hans søster og hendes kæreste) gav et tilskud hver var det jo ikke så meget vi hver især skulle af med.

I stedet for at min kæreste og jeg skal komme med hele tilskuddet selv. Det synes jeg bare ikke giver mening når situationen er som den er.

Håber det gav lidt mere klarhed.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

Min stedfar kan godt finde på at lave lidt forskel på mig og min halvsøster. Det skyldes at min søs og hendes fyr bor rigtig billigt og har begge godt betalte job, mens kæresten og eg begge er studerende til dyrere lejlighed end dem. Så somme tider betaler han for nogle ting for os som han ikke betaler til dem, udelukkende fordi han ve hvor små vores penge til sjov er..

Det har min søster det helt fint med, da hun selv ved vi er studerende osv. 

Ingen af os har nogensinde set det som et problem eller følt os snydt eller noget. Men hvordan det lige skal hænge sammen i jeres familie ved jeg ikke, da det er lidt svært at udtale sig om når man ikke kender det hele 100%

Men håber da i finder en løsning så i kan komme på en go ferie

Det er også fair nok. Men sådan er situationen bare ikke her. Hvis man gør det op, vil jeg tro at hans søskende i bund og grund har mere til dem selv pr. måned end vi har - i hvert fald nu hvor jeg er på barsel. Hvis de har mindre er det i hvert fald ikke ret meget.

Jeg har uddybet lidt herover.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

det burde være lige for alle.

men jeg kan godt forstå hvis det kun er hende BØRN hun vil betale for,

men alt i alt syntes jeg du lyder bitter over jeres sitiotion mht til barselsdagpenge.

og måske gør det en forskel at i er 3 og en familie, og hun er ene og det er de 2 andre børn også. en børne familie kommer hurtigt til og kapre hele huset og hele familiens tid, da der skal tages bunker af hensyn ikke urimlige hensyn mene hensyn.

men jo i blev lovet 1 og ferien blev noget andet mht betaling.

Jeg er bestemt ikke bitter over vores situation.

Jeg har uddybet mit svar lidt længere oppe.

Og i forhold til at tage hensyn, så fandt vi en ok billig lejlighed - men der var der et af værelserne der var til 4 - hvilket ville betyde at hans søskende skulle sove i samme rum. Men det var sandelig heller ikke godt nok. De skulle have hvert deres rum, selvom det klart ville blive dyrere. Så krav var der også fra deres side, selvom de ikke vil betale for det.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvis man har pengene skal man da også betale, og det lyder som om at de to søskende har pengene, men ikke gider at bruge dem, fordi de er vant til at mor betaler for dem. 

PRÆCIS!

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Sådan fungerer det også hjemme ved os. Søster der er på førtidspension betaler langt fra hvad søster med fuldtidsjob betaler. Og søster med fuldtidsjob betaler også mere til fællesture, end hvad kæresten og jeg gør (Jeg er studerende og kæresten på dagpenge)

Men det kommer selvfølgeligt an på hvordan man betragter penge. I vores familie er penge et nødvendigt onde vi skal have med at gøre, for så at få gode oplevelser retur. Vi hænger os bare ikke i hvem der bruger hvor meget på hvad, for det vigtigste er at vi får den lille frie ferietid sammen som en familie. Men der følger selvfølgeligt selvkontrol og et eget ansvar med, når man har bygget familien p på sådan en måde, for det betyder at vi alle lægger os i selen og får sparet op til de oplevelser vi vved vi vil.

TS: Jeg forstår ikke hvorfor du ikke har talt med dem om dine tanker? Der er jo ingen der siger du skal tilrettelægge et frontal angreb, men en samtale om hvad penge bliver brugt på versus din følelse af ikke at blive hørt/forstået, kan I da som familie sagtens komme igennem?

Jeg kunne også godt forstå det hvis de havde meget færre penge end os selv. Men det har de ikke.

Det er heller ikke fordi jeg siger man i alle situationer skulle betale lige meget. Hvis de nu var studerende og sad meget stramt i det ville det være ok. Men sådan er situationen IKKE.

Jeg har indtil videre sagt til min kæreste at jeg nægter at vi skal betale halvdelen af huset, for så betaler vi også for hans søskendes ferie. Og det gør jeg altså ikke. Som sagt er vi ikke fattige, menvi bader da heller ikke i penge. Mht. det andet ville jeg lige have andres syn på sagen inden jeg gav min mening til kende.

Jeg kan ikke forstå hvorfor vi 5 (3 søskende + 2 påhæng) ikke bare kommer med et tilskud hver og så skal alle kun af med et lille beløb. I stedet for at min kæreste og jeg skal tage det store læs, når vi egentlig kun havde sagt ja til at skulle på ferie fordi det ville blive billigt.

Altså det er sgu ikke fordi jeg vil være nærig. Hvis vi havde vundet i LOTTO, ville jeg med glæde tage dem alle med på ferie helt gratis.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jeg kan godt forstå dig og der skal der heller ikke være forskelsbehandling, men lige med ham der har et deltidsjob synes jeg egentlig er okay.

Ham der har deltidsjob bor hjemme (betaler ikke for dette) og har derfor ikke rigtig nogle udgifter. Han har udgifter til at komme til og fra job og så vel hans mobilregning

Anmeld

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ham der har deltidsjob bor hjemme (betaler ikke for dette) og har derfor ikke rigtig nogle udgifter. Han har udgifter til at komme til og fra job og så vel hans mobilregning

men tænker hvis han også skal have lommepenge. nu ved jeg ikke hvor meget han tjener, men da jeg arbejdede deltid ved siden af min skole synes jeg godt nok ikke jeg havde særlig mange penge

Anmeld

29. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes overhovedet ik at du er forkert på den!! Syntes at i alle ska betale lige meget, sådan ville jeg også ha det i jeres situation!! Vh Stine 

Anmeld

29. februar 2012

lio

Jeg undrer mig lidt over at du er irriteret over din svigermor, ja hun beder jer betale, men i kan jo bare sige nej. Tværtimod tilbyder din kæreste selv at betale, så er det vel ham du har grund for at se dig sur på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.