Nå, jeg kan se der lige skal uddybes nogle ting.
For det første vil jeg slå fast, at jeg bestemt ikke er bitter over vores situation, hvor jeg er på barsel. Jeg har da selv valgt det, og er glad for at jeg kan gå hjemme ved vores baby så længe som man kan.
MEN det ændrer bare ikke på, at vi det næste stykke tid har færre penge end vi plejer. Hvilket også gjorde at vi ikke havde regnet med at skulle på ferie. Men da sviermor så gav udtryk for at hun meget gerne ville have vi tog afsted sammen, så sagde vi ok for det, da vi kunne se det ville blive en billig ferie.
Vi er bestemt ikke fattige, men det er da heller ikke fordi vi vælter os i penge. Hvis vi begge havde vores fulde løn nu og hans søskende var studerende ville jeg måske nok se anderledes på det. Men nej:
- Hans bror er IKKE studerende. Han har job - bare ikke på fuldtid. MEN han bor hjemme, og han betaler IKKE for at bo hjemme
- Hans søster har fuldtidsjob det samme har hendes kæreste som hun bor med
Svigermor ville stadig betale den største del, så hvis vi alle 5 (mig, min kæreste, hans bror, hans søster og hendes kæreste) gav et tilskud hver var det jo ikke så meget vi hver især skulle af med.
I stedet for at min kæreste og jeg skal komme med hele tilskuddet selv. Det synes jeg bare ikke giver mening når situationen er som den er.
Håber det gav lidt mere klarhed.
Anmeld