Hvor længe gik I i mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

dorthemus

Ca. et halvt års tid, indtil folk begyndte at arbejde Jeg er dog blevet nær veninde med den ene af dem så vi ses tit med vores børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

132319

Min første mødregruppe gik ret hurtigt i opløsning. Jeg følte ikke rigtig at jeg havde noget til fælles med nogen af dem.

Senere kom jeg med i en mødregruppe med andre der boede i det samme område som jeg. Det er 4 år siden nu og vi ses stadig og har madklub hver anden tirsdag og er med til børnenes fødselsdage osv. De er blevet til rigtig gode veninder og især den ene af dem ses jeg meget med.

Med mit andet barn gik jeg i mødregruppe i ca. et halvt år. De var super søde alle sammen men da vi alle var 2. gangs mødre, var tiden der bare ikke rigtig til at ses. To af dem startede arbejde da de små var ½ år gamle og så gik gruppen ligesom i opløsning.

Anmeld

28. februar 2012

LISBETH:-)

I min første mødregruppe var vi kun 3. Vi mødtes en gang hver anden uge hele det første år, derefter ca. 1 gang hver 2. måned. Nu er den ene flyttet til den anden ende af landet så vi 2 andre mødes omkring 2-3 gange om året - min datter er 4,5 år

Min anden mødregruppe er vi 4. Vi mødtes en gang om ugen hele det første år og så hver 2. måned - og de er 21 mdr

Anmeld

28. februar 2012

quindelist

isabellamor skriver:

jeg går stadig derned hvis jeg har lyst.. 

(min mødregruppe foregår i et lokale lejet af københavns kommune til åbenthus osv hvor sundhedsplejen holder til) og så er der en sundhedsplejerske med hver gang og så får de nybagte mødre der ikke lige findes en traditionel mødregruppe til, et tilbud om at komme derned og være en del af hyggen. og jeg har elsket at komme derned og så kommer vi stadig forbi hvis det er jeg har lyst til det.. det er lidt et pusterum for mig at komme derned... det er skønt 

Det lyder smart -er det der på Enghavevej hvor de også har åbent hus torsdag eftermiddag? (kan se du også er fra 2450)

Jeg er bare i en helt almindelig traditionel mødregruppe, hvor vi pt mødes 1 gang om ugen, men den første er startet på arbejde og nu starter vi ellers op igen løbende, så må se hvad det bliver til.

Anmeld

28. februar 2012

onlyme

LunaLykke skriver:

Ja, overskriften siger det meste. Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvor længe jeres mødregruppe fortsatte? 
Min mødregruppe startede engang i oktober og vi var 7 og vi mødes en gang om ugen. Men nogen er begyndt så småt at falde fra og melder afbud stort set hver gang. Fred være med det, det jo helt i orden. Jeg kom bare til at tænke på, hvor længe det egentlig er normalt at fortsætte? Og hvad når man starter på arbejde igen.?Hvad gjorde I ?  

Vi er 7 i vores gruppe og min søn er 7 mdr,. Vi mødes hver 2-3 uge og jeg tror ikke det stopper foreløbeligt, det er jo super at dele erfaring,. og vi har et super bånd i vores gruppe, trods alder og erfaring ;-)

Anmeld

28. februar 2012

chael

Min første mødregruppe faldt fra hinanden da vi begyndte på arbejde igen. Det er snart 6 år siden. Men de går alle i samme børnehave, så vi følges jo der og følges også i skole til sommer

Nummer 2 mødregruppe, der ses vi endnu, selvom det snart er 3 år siden vi startede vi mødes hver 2. Måned en søndag, det er hyggeligt at se hinandnen stadig

Og den 3. Ja der er vi jo lige gået igang. Men jeg håber da den også fortsætter, det er en virkelig god gruppe, og er SÅ glad for den

*Camilla

Anmeld

28. februar 2012

DK

Vi fortsatte indtil ungerne var 7 mdr. med at ses en gang om ugen. Så startede den første med udd. igen. Så forsatte vi med at se hinanden bare lidt mere spredt, ca. hver 14. dag indtil omkring uge 43 hvor det ebbede mere ud, da endnu en startede på arbejde (Vi er kun fire ). Men vi ses stadig af og til når der er ferie eller ofte onsdag eftermiddag hvor alle har tidligt fri. Det har vi gjort 3 gange siden jul. På næste onsdag skal vi ud og spise uden unger om aftenen.

Vi hygger rigtig meget selv om vi er 4 vidt forskellige kvinder. Vi rangerer forskelligt i alt fra alder, antallet af unger, uddannelsesniveau, alder på mændene osv. Men vi har det bare godt sammen og griner og nyder det. Så jeg håber vi bliver ved med at ses læææænge endnu!

Anmeld

29. februar 2012

Isabella_mor

quindelist skriver:

Det lyder smart -er det der på Enghavevej hvor de også har åbent hus torsdag eftermiddag? (kan se du også er fra 2450)

Jeg er bare i en helt almindelig traditionel mødregruppe, hvor vi pt mødes 1 gang om ugen, men den første er startet på arbejde og nu starter vi ellers op igen løbende, så må se hvad det bliver til.

jeps..  

det er sgu meget hyggeligt  

Anmeld

29. februar 2012

Valle81

LunaLykke skriver:

Ja, overskriften siger det meste. Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvor længe jeres mødregruppe fortsatte? 
Min mødregruppe startede engang i oktober og vi var 7 og vi mødes en gang om ugen. Men nogen er begyndt så småt at falde fra og melder afbud stort set hver gang. Fred være med det, det jo helt i orden. Jeg kom bare til at tænke på, hvor længe det egentlig er normalt at fortsætte? Og hvad når man starter på arbejde igen.?Hvad gjorde I ?  

Hejsa,

Med Asta kom jeg aldrig i en mødrregruppe.

Med Anton komjeg i en fantastisk mødregruppe. Anton blive om lidt to, og vi mødes stadig. Vi mødes den første tirsdag hver anden måned. Det kan ikke blive til så meget mere. Vi vr 5 og alle fleregangs mødre med alt fra 2-4 børn. Så vi har travle hverdage. Men vi mødes som sagt der den første tirsdag hver anden måned. Det er uden børn og bare ren voksen hygge, vi tager ud og spise,på cafe eller sådan. ca en gang hvert halve år mødes vi med ungerne en lørdag eller søndag formiddag:0)

Med Arthur gik jeg også i en skøn mødregruppe, dog gik den desværre i opløsning da de første begyndte på arbejde. Vi har ikke set hinanden siden lige efter nytår......

Mvh
Christina

Anmeld

29. februar 2012

Sakris

Min første mødregruppe holdt ikke engang et par måneder. Vi var en blanding af førstegangs og flergangsforældre, og der var 3 måneder mellem vores børn. Det fungere slet ikke......

Da vi flyttede til en ny by i juni sidste år, kom jeg i en ny mødregruppe. Frem til vores barsler var slut, var vi sammen på kryds og tværs i gruppen ca. 2 gange om ugen. Efter vi alle er færdige med barsel, ses vi ca 2 gange om måneden. Vi er 2 der har mænd der rejser meget, og en er enlig mor, så når det hele falder rigtigt, er vi alene hjemme samme dag, også finder vi så alle 5 ud af at spise sammen på de dage! Men det er godt nok blevet svært når alle er startet på arbejde.... Men elsker stadig min mødregruppe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.