Jeg har det også... Jeg er blevet opereret 4 gange, og sidste gang fik de fjernet det værste. Jeg blev opereret sidste gang et halvt år efter jeg fødte vores datter, så det er ca. 7 år siden.
De sagde dengang, at det var kronisk, men jeg har været heldig med at slippe med smerterne længe, det er først her inden for de sidste par år, at det er begyndt at gøre ondt igen, når jeg har mens.
Normalt, sagde de, er det under mens, det gør mest ondt, men jeg havde smerter ca. en uge før OG efter mens, så det var ikke mange smertefri dage på en måned.
Det er frygtelige smerter, man kan få af det. Jeg måtte stoppe på mit job pga det. jeg havde knap 70 km på arbejde, og når jeg kom frem, kunne jeg være der op til halvanden time, så måtte jeg køre hjem igen, så ondt gjorde det.
Det var ikke sjovt. Er utroligt glad for at jeg fik det fjernt dengang.
Den læge, der opererede mig de fleste gange, fortalte, at hvis det kom igen, så kunne jeg få hormoner, men så ville det også være helt slut med at få børn. Vi har nu to dejlige unger, og jeg tror, at hvis det kommer igen, så tager jeg nok imod tilbuddet, da det ikke er til at holde de smerter ud.
Jeg håber virkeligt, at du bliver hjulpet på en måde, det er ikke humant at gå og have så ondt..