hvad er jeres straf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

4xGreve

Her hjemmebruger vi i sjældne tilfælde time out - det forgår sådan at hun kommer ind på mor og fars seng og en af os sidder sammen med hende og inden vi går derfra så snakker vi lige om hvorfor vi sidder der...

Vi benytter også at smide hendes ting på pausehylden f.eks klippet hun engang i en ledning også røg hendes saks på pause hylden..

På denne måde undgår vi at skulle være konstant efter hende fordi hun lære hendes valg har en konsekvens og vi råber og skriger aldrig af vores barn... Vil dog sige vi har et barn der prøver rigtig mange grænser af lige pt. Og er ikke altid sikker på hvordan vi skal løse det for hun er et barn der er meget bestemt inoreger (staves) os når vi snakker til hende både når vi snakker pænt, blidt og kærligt og når vi snakker bestemt, og hader konstant at skulle "true" mit barn med straf og/eller straffe eller konstant prøve at være kreativ og finde noget at lokke med... Men som forældre lære man undervejs hvad der er rigtigt og forkert for en selv og bare fordi det er rigtigt for nogen andre er det ikke sikkert det er rigtigt for dig og omvendt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

ano14316

Nu er Magnus kun 4,5 mnd, så ingen opdragelse her endnu hehe. jeg synes der er rigtig mange gode elementer i nanny 911 omkring generel opdragelse og forståelse, og hvordan man hjælper sine børn med at udtrykke sig. Og jeg har da tænkt at hvis det kommer dertil at jeg synes at en form for konsekvens (som jeg mener det er) er nødvendig, så vil timeout nok være metoden.

og som andre også skriver, så er det forældrene der er helt umulige, og ikke børnene.
Børn er jo et produkt af deres forældre, om man vil det eller ej.

Anmeld

27. februar 2012

Plysbjørnen

Monski skriver:

Har en søn på 2 år og jeg vil bestemt ikke straffe ham, på nogen måde! - han har lige været i en periode hvor der skulle prøves grænser af, rigtig mange endda .. men jeg kunne aldrig finde på at straffe, heller ikke med time-out.
Hvis jeg siger til min søn at han skal stoppe, i en bestemt tone, så stopper han også - så det er den måde vi gør det her hjemme 

Og hvad så når den da kommer hvor han ikke stopper når du siger stop.

Jeg har 2 børn som er komplet ligeglade med at jeg siger stop. de står og griner mig op i hovedet i stedet for

Anmeld

27. februar 2012

TbCp

Min datter er 4 år. Vi straffer hende ikke, men hun får at vide hvis hun gør ting vi ikke vil acceptere, får at vide at det ikke er okay og at det vil vi ikke have. Ind imellem skal der tales med lidt større ord, men har aldrig oplevet at vi ikke kunne få hende til at stoppe.

Jeg kan dog huske at 2-års alderen var virkelig slem! Hold da op! Syntes vi skældte ud konstant! Men vi fik det jo altid løst og det uden straf, time out eller lign.

Snak med barnet! Og overvej hvorfor barnet gør de her ting. En to årig laver ikke et maleri på soveværelsesdøren (jep det kender vi) for at være uartig.

Anmeld

27. februar 2012

Bullerfnis

Time out, men ikke hvis hun har gjort noget hun ikke er bevidst om at hun ikke må. Hvis hun som i dit eksempel skulle tegne på væggen, ville jeg ikke give hende en timeout, men derimod tale med hende om at det er meget forkert at gøre sådan. Hvis hun derimod bliver ved med at gøre noget som hun ved er forkert og som hun gør for at provokere fx slå, så får en en time out efter 2 advarsler. Min datter er 3½.

Anmeld

27. februar 2012

B&J

daniel bliver to år nu her jeg har skrevet han ikke forstår det men han forstår hvis han er over træt og vil slå i hovede tager vi ham ned og siger du må ikke slå mor så giver han mig en krammer det har han nemlig lært...

og hvis han hælder sit glas på gulvet ja det er faktisk det eneste han virkelig gør når han bliver sur så smider han det på gulvet også siger vi det er noget grisseri også henter han selv en klud i skuffen og tøre op

Anmeld

27. februar 2012

DitteMarie

Når min søn på 1 1/2 hænger i gardinerne, smider ting i toilettit, tømme alle skufferosv. Siger "nej" og tager ham med hen til noget andet han gerne må, finder en bold, en bog, nogle klodser el. Lig. Vi siger nej og afleder, viser ham et alternativ- også hvis han slå eller bider

Anmeld

27. februar 2012

MelikkazMoar

vi brugte Time-out på mikkel da han i en periode var helt ustyrlig.. og der blev han sat på trappen og så kunne ´han komme tilbage når han var sød igen..  og det var ikke i nogen hård tone eller skænderi eller noget .. og det virkede ..

og vi har også haft taget hans fjernsyn nogle få gange.. og nu er det så blevet til at fjernsynes godt kan stå på hans værelse, og så bliver det kun brugt morgen (weekenderne) og en sjællen gang om efter middagen ..

Men vi har ikke på den måde 'straffet' ham ..

Anmeld

27. februar 2012

Rockertand

1234567890 skriver:

har egentlig ikke nogen boern... men er lidt nysgerrig efter hvad i goer naar jeres barn har gjort noget som er forkert...farvet paa vaeggene med din favourite laebestift.... indgraveret ens navn i jeres antik bord   eller bare vaeret total umulig... (det var bare nogle af de ting jeg har gjort da jeg var lille) Hvad er jeres "straf" ?

Jeg skælder ud, indtil budskabet er forstået, så sætter vi os ned og bliver gode venner og har en snak om, hvorfor man ikke må gøre sådan.

Jeg tror SLET ikke på time-out.

Anmeld

27. februar 2012

Gravid2012

okay.. det ser ud til time out foerer... jeg har nu ikke helt bestemt mig hvordan jeg vil opdrage mit barn endnu... jeg har lidt tid endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.