Socialrådgiveruddannelsen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

Muffinmus

overvejdede det også en god stund..men for det første orker jeg ikke så mange år på su...mie børn, hus og hjem skal jo betales for:-)

For det andet var det jo enten Holstebro eller Århus der var tættest og har i forvejen 45 min til job, hvilket er MERE end rigeligt, ville sgu aldrig se mine børn hvis jeg skulle køre endnu længere for det. lige omkring en time+ hver vej jo.

For det 3 er der alle udgifterne OVEN i det faktum at man får en ret sølle. Plus jobbene indenfor det område desværre bare ikkehænger på træerne her i området,så ville meget sikkert stå uden job bagefter.

Så som det ser ud lige nu har jeg opgivet og så må jeg tage det op til overvejelse igen en gang hvis mit normale job en dag hænger mig ud af halsen.

For det er helt sikkert en spændende uddannelse og den lokker en masse, det gør det der følger med bare ikke nok lige nu:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Maise86

Da jeg startede på1. Semester sidste år stod der at man skulle regne medca 20.000 kr iudgifter til bøgeR osv. 

Selvfølgelig fordelt over de 3,5 år

Anmeld

26. februar 2012

frøkenM.

Mamalou skriver:

Fedt at du tager to uddannelser... HVordan kan det være du springer direkte til socialrådgiver? Vil du ikke arbejde som SOSU?

Fordi jeg er så ung (19 år) og skal have noget med nogle flere udfordringer  

Anmeld

26. februar 2012

Frk-Lotusblomst

Maise86 skriver:

Da jeg startede på1. Semester sidste år stod der at man skulle regne medca 20.000 kr iudgifter til bøgeR osv. 

Jeg tilslutter mig her..
ca. 20000 kr over 3,5 år.. Da jeg startede i feb 2011.. I århus..

Regelsamlingen koster første gang man køber den 800 kr, dernæst skal den opdateres hvert semester så der kommer en regning og en opdatering som koster omkring de 280kr.
Det er forskelligt fra semester til semester hvor man penge man skal bruge,.. Nogle skal man bruge 5000, andre kun 2000..

Og så kan jeg råde dig til at se på pensum.dk for der sælger de ofte socialrådgiverbøger og mange andre til billigere penge..

Anmeld

26. februar 2012

Frk-Lotusblomst

Maise86 skriver:

Jeg tilslutter mig her..

Regelsamlingen koster første gang man køber den 800 kr, dernæst skal den opdateres hvert semester så der kommer en regning og en opdatering som koster omkring de 280kr.
Det er forskelligt fra semester til semester hvor man penge man skal bruge,.. Nogle skal man bruge 5000, andre kun 2000..

Og så kan jeg råde dig til at se på pensum.dk for der sælger de ofte socialrådgiverbøger og mange andre til billigere penge..

Anmeld

26. februar 2012

frøkenM.

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg tilslutter mig her..

Ja det lyder jo af mange penge, men helt sikkert det værd!! 

- Pensum.dk lyder som en hjemmeside jeg skal ind og kigge lidt på 

Anmeld

26. februar 2012

frøkenM.

MariaE skriver:

overvejdede det også en god stund..men for det første orker jeg ikke så mange år på su...mie børn, hus og hjem skal jo betales for:-)

For det andet var det jo enten Holstebro eller Århus der var tættest og har i forvejen 45 min til job, hvilket er MERE end rigeligt, ville sgu aldrig se mine børn hvis jeg skulle køre endnu længere for det. lige omkring en time+ hver vej jo.

For det 3 er der alle udgifterne OVEN i det faktum at man får en ret sølle. Plus jobbene indenfor det område desværre bare ikkehænger på træerne her i området,så ville meget sikkert stå uden job bagefter.

Så som det ser ud lige nu har jeg opgivet og så må jeg tage det op til overvejelse igen en gang hvis mit normale job en dag hænger mig ud af halsen.

For det er helt sikkert en spændende uddannelse og den lokker en masse, det gør det der følger med bare ikke nok lige nu:-)

Alting skal selvfølgelig hænge sammen, og det er ikke altid nemt at gøre de ting man gerne vil, men håber for dig du engang kommer igang med din drømme udannelse. 

Anmeld

27. februar 2012

Troldemommi

Jeg er på 7 og sidste semester, da jeg startede fik jeg at vide at vi skulle regne med udgifter til alt på ca 18000-20000 kr, men jeg har købt de fleste af mine bøger brugt og har allehøjst købt for halvdelen

Prøv pensum.dk det er en guldgrube

men husk køb din regelsamling fra ny, nu er den kun i 2 bind, da jeg startede var der 7 bind og tidligere har der været 21 bind, det er et sted du ikke skal spare for en forældet regelsamling er en ubrugelig regelsamling

Held og lukke med studiet

Hvor skal du studere henne??

Monica

Anmeld

27. februar 2012

frøkenM.

Monica P skriver:

Jeg er på 7 og sidste semester, da jeg startede fik jeg at vide at vi skulle regne med udgifter til alt på ca 18000-20000 kr, men jeg har købt de fleste af mine bøger brugt og har allehøjst købt for halvdelen

Prøv pensum.dk det er en guldgrube

men husk køb din regelsamling fra ny, nu er den kun i 2 bind, da jeg startede var der 7 bind og tidligere har der været 21 bind, det er et sted du ikke skal spare for en forældet regelsamling er en ubrugelig regelsamling

Held og lukke med studiet

Hvor skal du studere henne??

Monica

Tak (: - Jeg skal studerer i Holstebro (:

Anmeld

27. februar 2012

Troldemommi

frøkenM. skriver:

Tak (: - Jeg skal studerer i Holstebro (:

ok, det var ærgeligt jeg har en masse bøger du måske kunne have brug for, men skolerne kører vist efter meget forskellige bøger og da jeg læser i Odense er det nok ikke de samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.