PKS hvornår fik i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2012

Vidunderligeunger

Maja88 skriver:

39+0 og det var kun fordi de KUN laver pks om torsdagen i Herning.. havde de nu lavet dem om tirsdagen så havde de ventet til der efter deres mening. men da jeg var 38+4 var jeg allerede 2 fingre åben- så mon ikke de havde skulle lave det før alligevel

jeg fik et om tirsdagen i herning... i 2010

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

Maja88

MAJ*MOR skriver:

jeg fik et om tirsdagen i herning... i 2010

men hvor lang tid inden vidste du det så?

Anmeld

25. februar 2012

Vidunderligeunger

Maja88 skriver:

men hvor lang tid inden vidste du det så?

14 dage...

Anmeld

25. februar 2012

Maja88

MAJ*MOR skriver:

14 dage...

oki så har de nok lavet det om efter tror jeg,,,

for alle jeg snakkede med sagde de kun lavede det om torsdagen altså dem de ved et stykke tid forud.. for selvf. skal et barn ud skal det ud nu....

men alle læger og andre jeg kender har fået det samme at vide med torsdag og min veninde som er jm der sagde det ok

Anmeld

25. februar 2012

tutmarie

Hej

Jeg fik pks 9 dage før termin. Fik datoen 3 mdr før. 

Det var en rigtig god oplevelse, vi valgte ikke at fortælle nogen datoen, så der stadig var lidt spænding i det. Man får pæne hatte på (hø hø) og så var der en jordemoder, to læger og en sygeplejeske. Jordemoderen holdte mig i hånden da de lagde bedøvelsen. Den drillede dog, så en overlæge måtte kaldes. Men han var lyn hurtig. Så føltes det som om hele min krop "sov", og råbte " jeg falder! " men de havde helt styr på mig.  så satte de det grønne papir op, og så sad både min kæreste og sygeplejesken hos mig, og de gik i gang. Pludselig blev jeg i tvivl om jeg var bedøvet rigtigt, for synes jeg kunne mærke mine tæer, og rokke lidt med dem, så jeg bad sygeplejersken spørge lægen, om han ikke ville nive mig med en pincet i maven inden han skar. Hun rejste sig og kiggede, og så sagde hun "det er for sent, de er i fuld gang" Jeg troede bare man ville være helt lam fra brystet og ned. Men havde ingen smerter. De rusker noget i en, men de er så mange til at passe på en, så jeg var helt rolig. Mener det tog 30-45 min at sy mig sammen efter hun kom ud, men det føltes som 10 min, fordi jeg var så optaget at min lille baby. 

Jeg havde en del smerter døgnet efter, men det var kun pga jeg ikke måtte få al medicinen. De 3 andre jeg lå på stue med, havde det rigtig godt. Jeg kom mig fint, og havde ikke problemer med løft og støvsugning osv. 

Håber det kan bruges. Og rigtig meget pøj pøj med det. 

Anmeld

25. februar 2012

Hvem?

Ja nu skal jeg selv have planlagt kejsersnit denne her gang, og er egentlig lidt nysgerrig efter at vide hvornår i fik PKS, altså i hvilken graviditetsuge?

Del gerne jeres erfaringer med det hele under og efter forløbet.

Skulle have haft det i uge 38+2, men han kom (akut) i uge 34, da arret fra mit første kejsersnit sprang

Anmeld

25. februar 2012

jeanne-skat

jeg skulle have haft det 8 dage før min termin. men det fik ende så i akut kejsersnit en måned før..

held og lykke med den hele.

Anmeld

25. februar 2012

Mettemus

Jeg fik mit 38+6 men havde fået to datoer at vælge imellem. Valgte denne da det var den tidligste og jeg bare gerne ville have ham så hurtigt som muligt

Anmeld

25. februar 2012

Mother-love

Hejsa. Jeg fik pks da jeg var 38+4 og jeg synes det er en super oplevelse. Vi havde fået en tid at jeg skulle komme kl 8. Og ja jeg jo nærmest ikke sovet i to dage pga jeg var nervøs ikke kun for at blive mor men også for selve ks. Kæresten og jeg blev hentet kl9.30 og kl 9.49 kom isabellla til verden med en vægt på 3384g og 51 cm lang. Og alt var super godt og der var en rigtig dejlig stemning. Glade mennesker og lidt fis og ballade. Kunne forstille mig dette er en fordel ved pks iforhold til aks da folk er mere seriøse.

Alt i alt synes både kæresten og jeg det var en super oplevelse. At jeg så ikke kunne tåle morfinen og kastede op på vej ned på opvågningen, var så hvad det var.

Anmeld

4. marts 2012

Pernille84

michelledam skriver:

Hejsa. Jeg fik pks da jeg var 38+4 og jeg synes det er en super oplevelse. Vi havde fået en tid at jeg skulle komme kl 8. Og ja jeg jo nærmest ikke sovet i to dage pga jeg var nervøs ikke kun for at blive mor men også for selve ks. Kæresten og jeg blev hentet kl9.30 og kl 9.49 kom isabellla til verden med en vægt på 3384g og 51 cm lang. Og alt var super godt og der var en rigtig dejlig stemning. Glade mennesker og lidt fis og ballade. Kunne forstille mig dette er en fordel ved pks iforhold til aks da folk er mere seriøse.

Alt i alt synes både kæresten og jeg det var en super oplevelse. At jeg så ikke kunne tåle morfinen og kastede op på vej ned på opvågningen, var så hvad det var.

Dejligt at høre om en god oplevelse også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.