Hvornår kom jeres baby i DP?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

MLT

LevisMor skriver:

Hvordan havde du det med at aflevere hende de første gange ?

altså jeg har sagt nej til når han kun er 6 mdr, jeg skal amme til han bliver det og deefter prøve at trappe ned såe..

Jeg var der sammen med hende de første dage. Når jeg kunne mærke, at hun begyndte at være tryg ved pædagoerne, så gik jeg en tur nede i byen, og hentede hende et par timer efter, eller når jeg syntes det blev for lang tid.. 
Det var overhovedet ikke sjovt, at skulle aflevere hende, men i sidste ende, så tror jeg, at det er mig det er værst for, for hun hyggede sig der inde .. 

Det lyder også som en god idé! Hvis du selv føler at han er klar, når han bliver de otte måneder, så synes jeg da, at I skal gøre det!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Chris86

Vores datter er ca 11 mdr når hun starter i vuggestue i næste uge...

Anmeld

24. februar 2012

Levi&LilysMor

MaybeBaby skriver:

Jeg skal slet heller ikke tænke på det - Har valgt en indkøringsrunde på 14 dage, da han er et ret sensitivt barn, men jeg ved, at jeg bliver moderen, der kører på arbejdet med tårer i øjnene! Og hulker hvis folk spørger ind til det den første uge

Det lyder ligesom mig  godt der er mere end 3 mdr endnu...

Anmeld

24. februar 2012

Levi&LilysMor

MLT skriver:

Jeg var der sammen med hende de første dage. Når jeg kunne mærke, at hun begyndte at være tryg ved pædagoerne, så gik jeg en tur nede i byen, og hentede hende et par timer efter, eller når jeg syntes det blev for lang tid.. 
Det var overhovedet ikke sjovt, at skulle aflevere hende, men i sidste ende, så tror jeg, at det er mig det er værst for, for hun hyggede sig der inde .. 

Det lyder også som en god idé! Hvis du selv føler at han er klar, når han bliver de otte måneder, så synes jeg da, at I skal gøre det!  

Ja det er også det, regner også med at aftale at komme den første uge og så gøre det samme som du gjorde så han kan se jeg går men kommer tilbage hver gang  men ja det er værst for morderen, der er heller ingen i familien der skal passe ham endnu, og slet ikke om natten, men der er også en grund nu han får bryst

Anmeld

24. februar 2012

Levi&LilysMor

MLT skriver:

Og har også prøvet at hans far skulle passe ham 2 timer fordi jeg skulle til fødselsdag hos en veninde , men det er noget andet når det er hans far

Anmeld

24. februar 2012

birthee

LevisMor skriver:

Jeg skal starte i praktik d. 4 juni i år, og der vil Levi være næsten 8 mdr gammel, er bare i tvivl om det er for tidligt, om jeg skulle vente til han blev 10 mdr hm...

Hvad er jeres erfaringer og hvordan havde i det i starten når jeres barn  skulle starte i vuggestue/Dagpleje?

Kram Patricia

Caroline skal starte her den 1. marts, hun bliver 11 mdr. den 2. marts... Jeg kan godt mærke hun er én måned eller end hendes storebror var da han startede... Jeg synes han har en fin alder til at starte i dagpleje, og er sikker på det nok skal gå godt... Hvis du får en dagplejemor du har det godt med, er det også nemmere at aflevere ham

Anmeld

24. februar 2012

Mira0911

Julie var knap 11 måneder da hun kom i dagpleje... Lina er knap 11 måneder når hun starter... 

Anmeld

24. februar 2012

lukasmor

min søn starter på tirsdag og er 1 år gammel

Anmeld

24. februar 2012

Levi&LilysMor

birthee skriver:

Caroline skal starte her den 1. marts, hun bliver 11 mdr. den 2. marts... Jeg kan godt mærke hun er én måned eller end hendes storebror var da han startede... Jeg synes han har en fin alder til at starte i dagpleje, og er sikker på det nok skal gå godt... Hvis du får en dagplejemor du har det godt med, er det også nemmere at aflevere ham

Uhha det håber jeg , min svigerindes mor er DP mor bare i en anden by,  men hende kunne jeg sagtens aflevere ham til, men det bliver ikke hende ...

Men har kun hørt godt om alle dem som ligger her hvor jeg bor, så det er jo kun godt...

Anmeld

24. februar 2012

Fru Hansen

Jeg skal starte i praktik d. 4 juni i år, og der vil Levi være næsten 8 mdr gammel, er bare i tvivl om det er for tidligt, om jeg skulle vente til han blev 10 mdr hm...

Hvad er jeres erfaringer og hvordan havde i det i starten når jeres barn  skulle starte i vuggestue/Dagpleje?

Kram Patricia

Jeg syntes på ingen måde at 8 mdr er for tidligt. Det kan være nemmere at indkøre dem hvis de starter inden fasen med separationsangst starter.
Groft sagt kan man sige at jo ældre børnene er, jo mere bevidste er de også om at mor/far afleverer dem i pasning væk fra mor.

Som dagplejer oplever jeg oftest at børnene er mellem 9-14 mdr. når de starter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.