Barsel som ledig, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

Pige2009

grøn · ært skriver:

Når jeg læser om (på borger.dk), hvornår man som ledig går på barsel, så står der 4 uger før termin. Men min rådgiver (eller hvad hun hedder) fra jobcenteret siger, at jeg går på barsel 10 uger før termin. Hvad skal jeg tro på?? Det er jo relevant hvad økonomien angår - for kan jeg få barselsdagpenge 10 uger før eller først 4 uger før termin.

Jeg er forvirret 

Jeg gik som ledig på barsel 4 uger før termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Madam Blå

grøn · ært skriver:

Hvis det ikke hedder barselsdagpenge, så beklager jeg - jeg har vitterligt ikke styr på, hvad det hedder hvor henne :-P

Men jeg er på kontanthjælp og får barselspenge samme sted, som jeg får kh. Hvad de penge så hedder, det ved jeg ikke, hvis de ikke hedder barselsdagpenge :-P ...jeg ved bare, at beløbet er mere. For 0.-12. uge fik et ét beløb, fra 12. uge og frem til barsel får jeg et andet beløb og fra barsel af får jeg et tredje beløb. "Prisen" stiger. Det må den da også have gjort hos dig? :-)

Ja, den stiger en god portion. Men først når man har født. Det hedder forsørgertakst, og man er ikke forsørger før baby er i armene.

Så økonomisk er det ligegyldigt, hvornår du går på barsel. Desværre. Men håber da at du kan gå de 10 uger før, hvis det er det, du vil

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

Madam Blå skriver:

Ja, den stiger en god portion. Men først når man har født. Det hedder forsørgertakst, og man er ikke forsørger før baby er i armene.

Så økonomisk er det ligegyldigt, hvornår du går på barsel. Desværre. Men håber da at du kan gå de 10 uger før, hvis det er det, du vil

Hmm, okay. Den var ny for mig >< ...min sagsbehandler sagde, at de ville gå igang med at udregne, hvad jeg var berettiget til, når jeg gik på barsel.. ? Og at jeg kunne gå på barsel 10 uger før. Så jeg har egentlig hele tiden forstået det sådan, at jeg fik et andet beløb, når jeg gik på barsel, sådan som hun siger det.

Men fiint, hvis det bare er det samme :-P Bare det ikke er mindre, hehe ;-) 

Anmeld

24. februar 2012

Madam Blå

grøn · ært skriver:

Hmm, okay. Den var ny for mig >< ...min sagsbehandler sagde, at de ville gå igang med at udregne, hvad jeg var berettiget til, når jeg gik på barsel.. ? Og at jeg kunne gå på barsel 10 uger før. Så jeg har egentlig hele tiden forstået det sådan, at jeg fik et andet beløb, når jeg gik på barsel, sådan som hun siger det.

Altså nu kender jeg jo ikke alle detaljer i din sag. Men hvis du som jeg bare en helt almindelig KH-modtager, så får du først en højere takst, når du har født

Hihi, ja, heldigvis får man ikke mindre

Men måske du bare skulle ringe til din sagsbehandler og spørge hende, hvad hun mente med det? Hun burde kunne give et helt klart svar, og ikke bare mine formodninger hihi

Anmeld

24. februar 2012

Turtles

grøn · ært skriver:

Tror det er en god ide at kontakte din sagsbehandler igen og lige få det afklaret..

Jeg gik på kontanthjælp da jeg blev gravid og mine penge blev der ikke flere af da jeg gik på barsel, som de vist nok regnede med 4 uger før, men det bemærkede jeg jo ikke da jeg jo allerede gik hjemme

Men jeg fik afvide så snart jeg havde født skulle jeg ringe på et nummer og oplyse at jeg nu havde født, for så skulle jeg ha forsørger tillæg.
Men da jeg ringede fik jeg så afvide at det ikke var nødvendigt at ringe da det helt automatisk kommer ind i deres system fra hospitalet??

Det er ikke altid de har helt styr på tingende, så ring du bare en ekstra gang og spørg hvis du er i tvivl

Ha en skøn dag

Anmeld

24. februar 2012

Francisca

hvor meget for man på kontanthjælp når man har født?

Hvis det iorden jeg spørger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.